aktualizováno | 02.06.2013 16:20:28 | edda | přečteno: 8531x
EDDA Cup Kozákov 2013 - pohledem Vlasty Resla
 

Počasí v uplynulých dnech má k tomu klasickému červnovému opravdu daleko. Ochlazení a téměř nepřetržitý déšť přivodily v mnoha místech republiky nejen povodňový stav, ale výrazně ovlivnily i konání motoristických podniků. Pořadatelé sedlčanského rallycrossu a dolnobousovského Poháru sponzorů RacerBuggy, v předtuše nesjízdné trati, své podniky raději přeložili na jiný termín už s předstihem. Druhý podnik autokrosového mistrovství Evropy po včerejší destrukci mnoha motorů zřejmě odpískají východoněmečtí pořadatelé až dnes. To aktéři závodů do vrchu seriálu EDDA Cup na Kozákově závodili, ovšem i jejich závod počasí ovlivnilo a nakonec zkrátilo…

 

Vstříc dalším motoristickým zážitkům jsme se vydali s Uctívačem včera před osmou ráno. Za námi jeli ještě Michal Piccolo se synem Matesem a mechanikem týmu Škoda Motorsport Jardou Drozným, mířícím pomoci při vrchařské premiéře Ondrovi Placatovi. Ten se svým Audi Sport Quattro poprvé zamířil na závody vybaven dodávkou s podvalem a nemusel tak dráždit jízdou po vlastní ose ochránce zákona:-). K boleslavskému chladnu se u Mnichova Hradiště navíc přidal déšť a u Příšovic už lilo jako z konve. Uctívačovu touhu absolvovat cestou celou chloudovskou rychlostní zkoušku Rally Bohemia zhatil zákaz vjezdu a pořadatel v Líšném – prý se zde koná Líšenský pochod Českým rájem. Vrátili jsme se tak na další kultovní místo Bohemie – Malou Skálu – a Chloudov si projeli alespoň z poloviny. Cestou jsme několikrát natrefili na účastníky Líšenského pochodu, totálně promoklé a mizící po turistických stezkách v okolních hvozdech jako Robin Hood v Sherwoodu či Rambo ve vietnamské džungli:-).

 

K trati Kozákova jsme dorazili od startu a museli tak čekat na odjezd první skupiny první tréninkové party. Prohlédli jsme si stojící a startující auta a pokecali se sportovním komisařem Jardou Malíkem. Po odjezdu posledního auta jsme využili pauzy pro svoz, projeli startovní bránou, prohlédli si trať s jedním hodně úzkým retardérem a dorazili do depa, rozloženého okolo rozhledny Kozákov. Pozdravili jsme Tomáše Koška, jednoho z hlavních favoritů na absolutní prvenství, parkujícího svoji bílou „EVO šestku“ skromně na silnici s absencí stanu. Jelikož mu během tréninku místo zabral kdosi s civilním autem, označil si nyní místo alespoň páskou. Nedaleko sídlil další favorit a vítěz kdyňského Korábu Tomáš Kučera – ten však nocoval doma a v jeho stanu se zatím pouze Martinka Škardová hodně hněvala na zbytek týmu, přetahující v noci zavírací dobu nedaleké restaurace o tři hodiny a nyní ještě dospávající:-). Zavítali jsme k Edovi Paterovi, za jehož pořádající tým startoval i slavný herec Roman Skamene (ten právě usedal do civilního mercedesu s neodmyslitelnou cigaretkou), i oběma pilotům s Audi Sport Quattro – Ondrovi Placatovi a Petrovi Žáčkovi. Startovní pole bylo i přes nepřízeň počasí – vedle zimy a vytrvalého deště se dostavila i hustá mlha, jež by se dala krájet – tradičně početné a pestré.

 

Mrznout hodiny v dešti nebylo naší prioritou a tak jsme místo tréninků poseděli, pojedli a popili ve vynikající restauraci s neméně příjemnou obsluhou, tvořenou dvojicí velmi vyvinutých mladých servírek:-). Mezitím už dorazil Tomáš Kučera, mechanici Míra Houdek, Dortík i Šlehy a jako poslední i Honzík Sýkora. Všichni nocovali na jednom pokoji v patře objektu a tak to neměli daleko:-). To už hněv opouštěl i Martinku:-). Pavla Maiera, pilotujícího modrého historika Ford Escort MKI, tradičně doprovázel legendární rallyový spolujezdec Oldřich Gottfried. Posilnit se dorazil i ředitel závodu, velezkušený a precizní Roman Linhart, jenž nám také doporučil místo na dívání. Opravdu poutavé bylo sledovat promoklé a promrzlé účastníky Líšenského pochodu, kteří měli před restaurací stanoviště, na němž dostávali razítko za průchod stanovištěm. Přicházeli ve skupinkách, dvojicích i sólo. V restauraci pak utahaní sedávali ke stolu lačni po jídlu a pivu a poté pokračovali vstříc dalším kilometrům. Jestli někdo říká o motoristických sportovcích blázni, tak toto jsou opravdoví šílenci:-).

 

Cestou na první ostrou závodní jízdu jsme ještě zjistili, že Ondra Placata opravuje nefunkční stěrače za pomoci Petra Žáčka, a přibrzdili u turnovského týmu Kubíčků. Talentovaný Lukáš, jenž nedávno úspěšně odmaturoval na mladoboleslavské průmyslovce a chystá se na vysokou škodováckou, startoval poprvé po ještědském karambolu se svoji ostrou felicií pick-up, zatímco favorita pick-up pilotoval jeho otec Pavel.

 

Oním navštíveným diváckým místem byla rychlá pravá zatáčka před cílem, kde na vnějšku parkoval svoji ředitelskou octavii Roman Linhart. Ten se však přemístil k nám na bezpečnější vnitřek, kde jsme byli navíc kryti stromy, kdyby se to náhodou někomu spakovalo. Mohli jsme tak opět zažít jeho organizační schopnosti a díky jeho vysílačce měli dokonalý přehled o dění na celé trati. Zhruba v polovině přerušil jízdu karambol Pavla Barana s Renaultem Clio Sport, jenž se prý odporoučel asi dvacet metrů pod úroveň trati. Vše se naštěstí obešlo bez újmy na zdraví a ani technika nevypadala příliš poškozena. Bez problémů se pak obešla druhá jízda, kde už ale Roman musel občas mezi průjezdy jezdců zametat vytahané bláto.

 

Přes nepřízeň počasí se bylo na co dívat. Tomáš Košek doslova letěl, pěkný, byť přece jen trošku opatrnější průjezd předvedl Tomáš Kučera (v tomto pořadí nakonec také skončili na prvních dvou příčkách absolutního pořadí) i Jonas Bazy s golfem. Nevím, jestli to byl on nebo jiný borec s golfem, ale každopádně jeden z nich předvedl smyk od nás snad až k fotobuňce a my už jen čekali, až se ozve rána. Za to by se nemusel stydět snad ani legendární francouzský dvoukolkář a kaskadér Jean Ragnotti:-). Další fantastický průjezd předvedl Míra Černý se Škodou 130L, opět ve třídě E-1400 těsně stíhán Lukášem Kubíčkem. Obrovskou kládu letěl s audinou Petr Žáček, deklasující ve třídě H+2000 o vteřinky bojující Jaroslava Rejku s obřím jaguarem a Ondru Placatu, žehrajícího na nevhodné gumy pro mokrý povrch. Parádně jeli i oba Paterové – Eda vyhrál třídu H-2000, David H-1600. No prostě podívaná parádní!!!

 

V pauze po návratu do depa jsme hned za cílem natrefili na Romana Linharta a ten nám oznámil, že pro nepřízeň počasí se druhá jízda ruší a výsledky budou počítány po té první. Problémem prý nebyl ani tak déšť, jako stále více vytahaného bláta a především stále hustší mlha. Mezi jezdci jsem slyšel rozdílné názory – někteří byli pro zrušení, jiní pro pokračování, někteří jen krčili rameny. Každopádně během chvíle začaly týmy balit a mnohé opouštět dějiště závodu. My ještě počkali na vyhlášení u stanu Edy Patery a také vyrazili k domovu, tedy konkrétně do čejetické hospody ke Kepkemu, kam po úterní operaci krční páteře dorazil relaxovat také předseda Automotoklubu Český ráj Petr Pěnička:-).

 

Zde nás bohužel zastihla zpráva o tragédii na Rally Teplice během Volného poháru:-( Tak snad příští týden v Krkonoších už to bude zase veselejší, bez tragických událostí a také za konečně letního a slunečného počasí!!!

 

Vlastík

 

P. S. Jinak se omlouvám za delší „reportovou“ absenci. Mám teď ale stále více psaní pro ewrc.cz, časopis Rally a autokrosar.cz, tak holt to časově ne úplně dávám. Ale zase z každého toho zveřejněného článku mám radost a rozhodně rezignovat na motorsport nehodlám!!!:-)

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007