21.06.2013 09:20:37 | edda | přečteno: 8005x
40 let MS - 1977: Souboj Fiat versus Ford

 Slavnou Rallye Monte Carlo vyhrál na počátku roku 1977 potřetí za sebou Sandro Munari s Lancií Stratos, ale triumfální tažení vysokokarátového sportovního vozu s motorem Ferrari tím skončilo. Italové oblékli do zeleno-červeno-bílých barev letecké společnosti Alitalia nové Fiaty 131 Abarth a stratosy nasazovali jen zcela výjimečně. Důvod byl zcela pragmatický. Zatímco stratos si nikdo koupit nemohl, sériové „stojednatřicítky" chrlila továrna Mirafiori nepřetržitě. Soutěžní speciál měl ovšem s produkční verzí pramálo společného.

 Pod kapotou měl dvoulitrový atmosférický motor s šestnáctiventilovou hlavou a vstřikováním paliva odvozeným z Fiatu 132. Speciální převodovka ZF poháněla zadní nápravu, všechna čtyři kola měla závěsy typu McPherson. Výkon 230 koní a hmotnost kolem 1000 kg byly podobné hodnoty jako u konkurenčních eskortů, kadetů, toyot, datsunů nebo saabů. Zásadním rozdílem bylo nasazení týmu Abarth, který absolvoval většinu soutěží MS. Trojici továrních jezdců Alena, Bacchelliho a Veriniho doplňovali další špičkoví jezdci jako Salonen, Lampinen, Mäkinen, Andruet nebo Darniche.

  Více na - http://www.rallylife.cz/40-let-ms-1977

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007