aktualizováno | 09.07.2013 16:12:46 | edda | přečteno: 9003x
Komentář ZAV Bečov n.T. - Krásno
 

 Malebná městečka Bečov nad Teplou a Krásno přivítala závodníky Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu – Edda cupu, kteří na trati mezi nimi bojovali o co nejlepší časy zajišťující hodnotné umístění. Zdejší trať je dlouhá, rychlá, bohužel s nepříliš kvalitním povrchem, sice u nás vcelku běžným, ale pro podvozky závodních automobilů ne tím nejlepším. Kladem závodu je zázemí a depo na letišti v Krásně, které také přispívá k vřelé atmosféře závodního víkendu.

 Přejímkou prošlo 80 závodníků, bohužel startovní pole bylo ochuzeno o dva unikátní historické závodní automobily, Škodu 200 RS a originální Škodu 130 RS ve slavných žlutočerných barvách litvínovského Chemopetrolu, které majitel zapůjčil dvěma neméně legendárním jezdcům, ti po tom, co už v pátek na místě složili oba skvosty, po telefonátu od činovníka FASu opět vozy naložili, rozloučili se a odjeli. Doufejme, že se stejnou vehemencí se FAS bude věnovat svému kopcovému mistrovství.

 Závody za krásného, pro letošní Edda cup netypického počasí, probíhaly v sobotu i v neděli podle stejného schematu. Stálého ředitele závodů Romana Linharta nahradil Brian Plešek, který si s řízením závodu poradil se ctí a tak závody proběhly na úrovni obvyklé v Edda cupu. Jediná vážnější nehoda za oba dny se obešla bez zranění jezdce, nedošlo ani k žádnému ohrožení diváků.

Po závodech v Bečově má prázdniny i Edda cup, další závod čeká závodníky v Krkonoších, v polovině srpna budou závodit z Vrchlabí na benecko.

Hodnocení tříd

N 1400

Obsahově nejslabší třída kategorie N trpí nezájmem jezdců. Pouze v sobotu mezi sebou závodili otec a syn Sukové na Suzuki Swift. Jasně v obou jízdách byl rychlejší Vlastimil jr.a odvezl si proto pohár za první místo.

N 1600

Nestartoval jeden z favoritů třídy Antonín Široký, ale i tak se ve slušně obsazené třídě odehrávaly pěkné závody. V sobotu o vítězství rozhodlo pouhých 5 desetin sekundy ve prospěch Roberta Peciny na Hondě CRX před zkušenějším Vladimírem Kvasničkou na Citroenu Saxo. Po závodě vítězova Honda prošla pečlivou prohlídkou technického komisaře seriálu M. Pažouta a byla shledána v naprostém souladu s technickými předpisy. Se ztátou necelých 3 sekund na vítěze skončil Pavel Kubíček na dalším Citroenu Saxo.

V neděli se startovní pole rozrostlo o Mirka Pribulu, který od začátku dal svým soupeřům najevo, že do Bečova nepřijel na nedělní výlet a s velkým náskokem na Hondě Civic vyhrál. Robert Pecina se musel spokojit s druhým místem, když i v neděli za sebou udržel Vladimíra Kvasničku, tentokrát s větším náskokem než v sobotu.

V rámci třídy vypisovaný značkový Saxo cup se stal kořistí Jiřího Nováka.

N 2000

Velice vyrovnaný souboj o vítězství spolu svedli Roman Hovorka na Renaultu Clio první generace s Radimem Klokočkou také s Cliem, ale mladší řady. I přes Radimův finiš v druhé jízdě Roman Hovorka udržel svůj náskok z první jízdy a s 3 desetinovým rozdílem zvítězil. Dvojici renaultů na stupních vízězů doplnila Honda Acura pilotovaná Petrem Tvarohem.

Ten se v neděli rozhodl útočit na vítězství, vyhrál první jízdu, ale Radim Klokočka se dokázal ve druhé jízdě zlepšit o více než 2 sekundy a pouhé 3 setiny! sekundy rozhodly o jeho vítězství. Druhý tedy skončil Petr Tvaroh a třetí místo obsadil sobotní vítěz Roman Hovorka.

N +2000

Na startu se sešli jen tři jezdci a po oba dny jejich soupeření skončilo podle papírových předpokladů. Dvě vítězství si z Bečova odvezl Jiří Hák na Mitsubishi Lancer Evo IX, za ním se umístil vždy František Hubr na Subaru Impreza a třetí místo obsadil Miloš Feigl na Mitsubishi Lancer Evo IX.

E 1400

K ozdobám Edda cupu patří soupeření dvou nejrychlejších protagonistů této třídy. Výkony Lukáše Kubíčka na Škodě Pick-up a Miroslava Černého na Škodě 130 L jsou důkazem vysoké sportovní úrovně seriálu. Bečovská trať přece jen lépe sedla Lukáši Kubíčkovi a dvakrát zhruba o sekundu Mirka Černého porazil. Překvapivě rychle se ke špičce dotahuje junior David Černý s Pick-upem poháněným motorem Kawasaki už dokázal bojovat s dalším předním jezdcem této třídy Martinem Maderákem na Suzuki Swift. V sobotu ještě skončil třetí Martin Maderák, ale v neděli si už pro premiérové umístění na stupních vítězů dojel David Černý.

E 1600

V sobotu zvítězil Jaroslav Fikota na Hondě CRX, bohužel v neděli jeho snahu o další vítězství zhatila technická závada. Druhý skončil v sobotu Jan Reiss na Škodě 130 RS před Zdenkem Tichým na Fordu Puma. V neděli na nechtěně Jaroslavem Fikotou opuštěné první místo na stupních vítězů zaútočil Jan Reiss a vybojoval jej. Druhý skončil Zdeněk Tichý a na třetím místě skončil hostující Karel Zenkl na Toyotě Corolla.

E 2000

Smůlu měl Michal Slováček na Hondě Civic. V tréninku havaroval, poškodil chladič. Ale co se nestalo. Zdeněk Tichý mu půjčil nový, který si přivezl jako náhradní, potřebné hadice nabídlo několik soupeřů, nakonec pasovaly ty od Josefa Srnského a mechanik největšího Michalova soupeře Martina Čábely se lvím podílem zasloužil o to, že Michal mohl do zdánlivě ztraceného závodu nastoupit. Poprvní jízdě vedl, ale vypálená pojistka benzínové pumpy mu nedovolila dokončit druhou závodní jízdu. Sobotní závod vyhrál vedoucí jezdec průběžné klasifikace této třídy, Martin Čábela na Hondě Civic se skoro 5 sekundovým náskokem na juniora Pavla Barana na Renaultu Clio. Třetí skončil Miroslav Šenk, který po ráně s Peugeotem ve Kdyni temtokrát startoval na naftové Fabii.

V neděli si spravil chuť vítězstvím Michal Slováček, když porazil Martina Čábelu. Třetí skončil na Škodě Octavia Vratislav Cinkl, kterého v sobotu z bojů o stupně vítězů vyřadila také technická závada.

E +2000

Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer Evo IX potvrdil roli favorita a dvakrát absolutně nejrychlejšími časy zvítězil. Za ním vždy na stříbrném stupínku skončil Vladimír Liška na BMW M3. Třetí místo dvakrát obsadil Vratislav Kinter na Peugeotu 306 Maxi. Bohužel dramatičnosti třídy ubralo již sobotní odstoupení Jonase Bazevičiuse vinou technické závady již v tréninku a v neděli se chystal na boj o třetí příčku Marek Zikán na Audi S8 tak urputně, že v první tréninkové jízdě skončil čelně ve svodidlech. Markovi se nestalo nic, bohužel škoda na technice dost zásadní.

H 1300

Asi nejdramatičtější zápolení se o víkendu odehrálo v této třídě. Tomáš Neruda na Škodě 110 L se s Lubošem Kramešem na Škodě Rapid po celý víkend tahali o setinky a nakonec v sobotu pouhé 3 setiny a v neděli 8 setin rozhodlo o zlatém double Tomáše Nerudy. Luboš Krameš bojoval statečně nejen na trati, ale i s technikou mezi jízdami v depu, zasloužil si stříbrný pohár. Letos se nedaří Jaroslavu Vosmekovi, tak jako v minulých letech na špičku ztrácí víc než je mu milé a skončil se Škodou 130 LR s odstupem dvakrát třetí. Dobově věrnou, Jiřím Vovsem s pečlivostí jemu vlastní připravenou, bílou Škodou 120 LS , nejprve v sobotu v závodě otestoval rutinér Josef Stočes, v neděli už vůz neopustil rodinu a dámský pohár v něm získala Pavla Vovsová.

H +1300

Absence Michala Šmída sice třídu připravila o jednoho adepta na vítězství, ale ne o napětí a náboj. Po delší době se našel Pavel Jiras a na Škodě 130 RS dvakrát zvítězil, v sobotu ovšem jen o 17 setin před Přemyslem Šebkem na Škodě 120 S. Zrovna tak vyrovnaný byl i desetinový souboj o bronz, kdy Petr Strnad na Škodě 130 RS porazil o 3 desetiny Jiřího Bažatu také na Škodě 130 RS. V neděli se na stupních vítězů za Pavlem Jirasem pořadí promíchalo. Druhý skončil Jiří Bažata a třetí Přemysl Šebek.

H 1600

Dvakrát a v sobotu s velkým náskokem vyhrál a do čela průběžné klasifikace třídy se dostal Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR. Za ním tvrdě bojovali David Patera na Citroenu Visa s Pavlem Maierem na Fordu Escort. V sobotu byl rychlejší Pavel Maier, v neděli ještě po první jízdě také, ale v závěrečné jízdě celého víkendu zabojoval David Patera a o 6 setin získal stříbrný pohár.

H 2000

Bečovská trať více sedla Ivo Královi a hlavně jeho VW Golfu, navíc jediný problém s technikou, který Ivoš za víkend řešil, bylo záhadné chování jeho skůtru, takže si připsal dvojité vítězství. Absolutní radost mu vzala jen ztráta traťového rekordu pro historické vozy. Dvakrát druhý skončil Eda Patera na Peugeotu 205 GTI. Třetí místo připadlo Janu Šipkovi na Fiatu 124 Abarth.

H +2000

Jako přes kopírák vypadaly po oba dny stupně vítězů. Za bezkonkurenčním Petrem Žáčkem na Audi Sport Quattro, skončil vždy druhý Jan Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS. Třetí místo vybojoval Stanislav Urbánek jr. na BMW 325e. Za ním v závěsu dojížděli závodníci na vozech přihlášených do poháru Youngtimer. Ten se v sobotu stal kořistí Roberta Kacálka na BMW 325 a v neděli vyhrál Jan Zachata jr. na Mercedesu 190 2.3 16V.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007