aktualizováno | 30.07.2013 10:05:14 | edda | přečteno: 7999x
Rozhovor s lídrem šampionátu - Petrem Žáčkem
 

Petře, první absolutně, tak zatím asi spokojenost s průběhem sezóny,

ne?

Jsem spokojený. Doufám, že technika vydrží bez problémů celou sezonu a já snad neudělám chybu.

 

Objektivně musíme říci, že Tvůj vůz nemá ve třídě konkurenci / to ovšem není Tvůj problém/. Jaký typ vozu, dle Tvého názoru, by potenciálně mohl být rovnocenným konkurentem?

 Audi je psychopatický stroj, na jízdu do kopce určitě není neporazitelná . Hlavně na suché a rychlé trati ztrácí výhodu trakce a projevuje se její vyšší váha těžiště a celý motor před přední nápravou. Svůj potencionál ukázalo BMW pana Jírovce na Rally Bohemia, kdy jsme při paralelním slalomu dojeli do cílové rovinky téměř nastejno (já o vlásek dřív ). Stejně dobře by určitě vyšlapoval tvůj Mercedes ,pokud by se na něm zapracovalo. (slovo „zapracovalo“ znamená spoustu hodin strávených přemýšlením i prací a nechutnou finanční částku)

Věřím, že i s jednou poháněnou nápravou se dá závodit, jinak bych se nepřetahoval o časy v historikách s tebou nebo p. Králem, vždyť i Škodovky s menším obsahem, ale i váhou zajedou někdy rychleji než Audi .

 

 Se sesterským vozem se na Kozákově představil Ondra Placata, ještě ho u nás uvidíme??

Doufám, že ano! Na Kozákově, kde to chvílemi vypadalo jako jízda proti proudu v potoce, se mu dařilo, šlapal Jardovi Rejkovi na paty . Na prvních závodech do vrchu 3. místo, k tomu se jiný musí prokousávat léta. Zatím ho to táhne k rally , ale určitě se na kopci ukáže.

 

 Jak na Tebe zapůsobil nový kopec Kozákov?

Mně se líbil, kromě mlhy pro mě ideální počasí, mohlo jen lehce zasněžit . Trať sice trochu krátká , ale určitě atraktivní, kde na rychlou spodní část naváže zatáčkový masakr a průjezd cílem opět ve velmi svižném tempu. A nevím, zda si toho někdo všiml , ale v tom otřesném nečase u trati stála spousta místních motoristických nadšenců a mezi nimi i osobnosti nedávné motoristické historie.

 

 Jaký profil kopce Ti nejvíce vyhovuje?

Prudké stoupání s ostrými zatáčkami, nejlépe vracáky s minimem rovinek,  kde se dá využít maximální rychlost. Nerad jezdím s Audi rychle.

 

 Víš o tom, že se nám to s Ivo Králem / zejména jemu :-)/ vůbec nelíbí, že nám téměř všude bereš rekordy tratí v kategorii historických automobilů????

Už dost bylo kralování s Králem a Paterů !

Teď vážně , jednou přijde někdo a bude rychlejší než já s Audi . S tím musí počítat každý, komu se na chvilku nebo i na dýl podaří zajet rekordní čas, zas tak velký rozdíl nových rekordů od starých jsem nezajel . Audi není u konce možností. Mám pár myšlenek k vylepšení, též by pomohlo občas potestovat a hledat hranice vozu i svoje. Vše je otázka financí a času, bohužel i o tom je motoristický sport. Vlastní jízda je jen bonbonek za přípravu v garáži.

 

Na závěr bych chtěl poděkovat všem v Edda cupu, kteří vytvářejí skvělou, zdravou závodní atmosféru bez pomluv, zášti a vyřizování si účtů, ať to jsou pořadatelé, „soupeři“ i diváci. V minulosti jsem jezdil seriál, kde nikdo neřekl nikomu nic do očí, zato na anonymním internetu se to hemžilo nechutnostmi . Bohužel jeden ze strůjců špinavostí patřil kdysi mezi mé přátele.

 

Jezdím s Vámi rád , a rád Vás zase uvidím Petr Žáček

Petr Žáček | 30.07.2013 16:32:10
Už to napravuji, přihlásil jsem.
edda | 30.07.2013 14:27:54
Já tedy na Vrchlabí vidím přihlášeno pouze jedno Audi a to Vencovo??:-))
Petr Žáček | 30.07.2013 11:14:56
To je pravda, ale musím dát soupeřům naději, že existuje něco co porazí Audi. Za chvilku by to byl Audi cup a na vyjímku by jezdil jeden Jaguár :-) . ve startovce do Vrchlabí jsou přihlášené tři 3 Audi. Nemýlím-li se, jeden místní vlastní origo UR Quattro. To by mohla být čtvrtá.
edda | 30.07.2013 09:58:03
Petře, jen připomenu - BMW M3 nemůže u nás závodit ve veteránech / rok výroby 86/ a hlavně Jírovec má nejnovější specifikaci dle homologace tak kolem r. 90, tedy o generaci novější vůz než je Tvůj:-))
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007