aktualizováno | 26.08.2013 13:02:47 | edda | přečteno: 8361x
Hodnocení tříd z Benecka aneb poutavé čtení Jardy Malíka:-)
 

ZAV Vrchlabí – Benecko, komentář, 2. Část

N 1400

Chudobka třída na jejímž startu se objevily jen dva vozy a tři jezdci. V sobotu zvítězil na Peugeotu 106 Petr Žežulka o odjel domů. Za ním skončil Václav Kapal na totožném voze. Třetí skončil Jiří Šrajer, který snad vytahuje Fiata Cinquecento a závodní kombinézu jen jednou v roce na závod ve Vrchlabí. V neděli už bez Petra vyhrál Václav před Jiřím.

N 1600

Celkem 12 závodníků bojovalo v této třídě. Boj o vítězství a další pořadí je v této nabité třídě opravdu napínavý a rozhodují setiny sekund a i to nejdrobnější zaváhání zapřičiní ztrátu pozice. V sobotu byl o necelých 6 desetin nejrychlejší Antonín Široký na Peugeotu 106. V neděli měl Tonda, kterého doprovázela na závodech dcerka (naštěstí není po tatínkovi a vyroste z ní krásná slečna), smůlu, když musel měnit převodovku, to sice stihnul včas, ale hned v první závodní jízdě v retrdéru trefil sud tak, že ten přece jen spadnul a Tondovo konto rázem nabobtnalo 15 trestnými sekundami a bylo po nadějích na slušné umístění. V sobotu skončil druhý Mirek Pribula na Hondě Civic, když si dokázal třetího Roberta Pecinu na Hondě CRX celkem bezpečně udržet za sebou. V neděli Mirek sice Tondovou penalizací o jednoho velkého soupeře přišel, ale závodit musel stejně naplno protože Robert byl za ním jen těsně a nakonec rozhodlo pouhých 7 desetin o Mirkově vítězství. Na třetím místě skončil spolehlivě jezdící Jaroslav Fikota na Hondě Civic. V rámci třídy je vypsán Saxo cup, který vyhrál Petr Brousek. Závodilo 5 jezdců., resp. 4 závodníci a jedna dáma, Šárka Fajkošová, pro kterou byl start ve Vrchlabí narozeninovým dárkem. Šárka oslavila narozeniny i v sobotu večer opulentní hostinou pro týmové kolegy a přátele. Hospitality centrum týmu Pegas by se neztratilo ani v paddocku Velké ceny.

N 2000

Jenom čtyři jezdci se sešli na startu, této ještě nedávno silně obsazované třídy. V sobotu zvítězil zkušený Tomáš Hank na Hondě Acura, který i po tom, co v pátek vydal spoustu energie při stavbě tratě, nemluvě o podílu na administrativním zajištění závodu, dokázal na domácí trati před mnoha svými fanoušky zajet bezpečně nejrychlejší čas. Za ním skončili dva jezdci Gekon racing teamu druhý Petr Tvaroh a třetí Jaroslav Vaňátko také na Hondě Acura. Jediné nejaponské auto v této třídě bylo VW Corrado čtvrtého Jiřího Klána. V neděli měl v první jízdě smůlu Tomáš Hank, kdy se motoru , z úplně neznámé příčiny nedostalo tolik paliva, kolik by k plnému výkonu potřeboval, vinou čehož skončil Tomáš až třetí. Nedělní závod pro Gekon RT vyhrál Petr Tvaroh před týmovým kolegou Jaroslavem Vaňátkem.

N +2000

Ani zde se nesešla bůhvíjaká účast. Jeden z kmenových jezdců, Martin Lev, stále staví novou Imprezu, i když už je světlo na konci tunelu hodně blízko, na závodech se objevuje jen jako mechanik, obzvláště po extempore na Ještědu, kde drze na půjčeném autě jezdil moc rychle, mu už nikdo nikdy nikde nic nepůjčí. V sobotním závodě zaslouženě zvítězil Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX, kterému se obzvlášť povedla druhá jízda. Druhý skončil Zdeněk Hořánek také na EVO IX. Třetí místo vybojoval na Subaru Impreza Sti František Hubr. V neděli se ohromně zlepšil Zdeněk Hořánek, proti sobotě ještě dokázal na trati najít místa, kde ušetřil celkem 3 sekundy na jízdu. I přes to, že se Jirka Hák taky zlepšil na nedělní Zdeňkovu formu neměl a tak skončil za Zdeňkem druhý. Třetí skončil opět František Hubr. Čtvrtý skončil Miloš Feigl na Mitsubishi Lancer EVO IX, který zvlášť ve Vrchlabí ukázal jaký pokrok v přístupu k závodění udělal, ukázněným výkonem dal zapomenout na loňské krkonošské vystoupení.

E 1400

Špičkovou třídu tvoří špičkoví závodníci na špičkově připravených strojích. Miroslav Černý na Škodě 130 L dvakrát zvítězil, ale do poslední chvíle nemá nic jistého, byť zajíždí časy v absolutní Top 5. Oni i totiž jeho soupeři jsou hodně rychlí a tak zajíci honí ohaře. Junior Lukáš Kubíček je už prověřený, důstojný Mirkův soupeř, ale docela rychle vyrostl další junior David Černý, který se s velmi rychlým Pick-upem Škoda, ovšem s motorem Kawasaki překvapivě rychle zlepšuje a učí. Jedním třetím místem a hlavně druhým místem v neděli, kdy zaostal za vítězným Mirkem jen o 2 desetiny se zařadil k elitě této třídy. Ještě i čtvrtý Martin Maderák na Suzuki Swift se nemusí za svůj výkon stydět a jen dokazuje vysokou úroveň závodních čtrnáctistovek.

E 1600

Hned v sobotu ráno v první tréninkové jízdě přišla třída o čtyři účastníky. Otci a synu Podhajských vypověděl poslušnost motor Škody pick- up a dalšímu rodinému duu Tichých se porouchala Puma, ti ovšem neváhali a odjeli domů, tedy spíš do garáže do Prahy spravovat a v neděli už byli na startu. Mezi osmi závodníky vybojoval dvojité vítězství Jan Reiss na Škodě 130 RS. Druhý skončil Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX, který i přes to, že jel na maximum možností svého stroje, nechyboval na Jana Reisse nestačil. S třetím místem v sobotu byl spokojený Karel Salaba na Citroenu AX. V neděli se za to, že nehodil flintu do obilí a pilně pracoval, odměnil třetím místem na spravené Pumě Zdeněk Tichý.

E 2000

Hodně vzruchu přinesl start nového jezdce s novým vozem. Tomáš Housa si pořídil závodní Fabii původně z dílen týmu Michl motorsport, bohužel vůz neodpovídá úplně předpisům Edda cupu, což způsobilo menší neklid mezi soupeři. Vedení závodu, rozhodlo, jelikož nešlo o úmyslné porušení, nebo ignorování předpisů, ale vůz byl zakoupen krátce před závodem z jiného seriálu, zapsat do technické karty vozu závady s povinností je odstranit do příštího závodu a na samotný závod umístit do vozu závaží převyšující výhodu z neodpovídajícího stavu auta. I tak se ukázaly kvality auta i jezdce, který je dokáže naplno využít a Tomáš dvakrát s velkým náskokem zvítězil. Za jeho zády ovšem zuřil tuhý boj o místa na podiu. Zájemců bylo víc, než zbývajících stupínků na stupních vítězů. Vratislav Cinkl si mezi jízdami střihl trasu z Vrchlabí domů a zpět pro náhradní lebro na motocyklu, stačil se vrátit, s mechanikem namontovat a vybojovat druhé místo. Martin Čábela proti svým zvyklostem zajel v sobotu hned první jízdu nejrychleji, v druhé se mu už tak nedařilo a skončil třetí. V neděli se pořadí za prvním Tomášem zase přesypalo. Druhý skončil Pavel Baran na Renaultu Clio, Vráťovi Cinklovi asi chyběla rozcvička na motocyklu a skončil až třetí. I ostaní ze 13 jezdců, čímž se tato třída stala nejsilněji zastoupenou, předváděli hodnotné závodění.

E +2000

Depem se jen procházel Lukáš Suchomel, který letos přestoupil a jezdí, tedy spíš jezdil by rád, kdyby měl kde v závodech pod Autoklubem ČR. Mimochodem, v depu bylo možno spatřit i předsedu technické komise FAS AČR. Už při pohledu na tréninkové časy bylo jasné, že o vítězství budou bojovat dva Tomášové. Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI a Tomáš Kučera na Mitsubishi Lanncer EVO IX. Tomáš Kučera, bohužel pro něj, si závod pokazil hned v první výletem do botaniky. To ho ale nerozhodilo a v druhé jízdě zajel absolutně nejrychlejší čas víkendu. Vyhrál tak Tomáš Košek, za ním skončil Vladimír Liška na BMW M3 a třetí Jonas Bazevičius na naftovém Golfu s náhonem na všechny čtyři. V neděli obhájil Tomáš Košek vítězství, před Tomášem Kučerou, který si ani v neděli neodpustil demonstrovat svůj názor, že silnice z Vrchlabí na Benecko je na jeho vkus úzká. Třetí v neděli skončil Vladimír Liška. Zajímavostí byl start driftera Jana Baláže, který kromě velmi silného Nissanu GT-R 34 předvedl i velmi vysokou přítelkyni, obojí budilo asi stejnou pozornost.

H 1300

Třídu obohatil start místní legendy Josefa Srnského sr., který kromě své notoricky známé Škody 110 R Coupé představil i soutěžní VAZ 2103 v barvách Barum teamu, v depu přitahoval tento stroj možná ještě větší pozornost než moderní hi- tech stroje. J. Srnský se dostal do rukou lékařů, tak mu přejeme, aby vše dobře dopadlo, a se žigulem i kupátkem si užil ještě hodně legrace. Třídu skoro z poloviny obsadily výstavní škodovky Pegas týmu. V sobotu se jim ještě dokázal Luboš Krameš na Škodě Rapid ubránit a zvítězil před Pavlem Klobásou na Škodě 130 LR a Tomášem Nerudou na Škodě 110. V neděli Pavel Klobása vyměnil „eleru“ za Š 110 R Coupé a zvítězil, na druhé místo postoupil Tomáš Neruda a třetí místo zbylo na Luboše Krameše.

H 1300p

Různé varianty Škody 130 RS v této třídě obohatil Josef Čermák st. Se Škodou 120 S z Pegas týmu. V sobotu zvítězil ještě stále mírně zdravotně indisponovaný Michal Šmíd před Petrem Strnadem a Jiřím Bažatou. O vyrovnanosti třídy svědčí to, že v neděli se pořadí úplně proměnilo. Zvítězil Jiří Bažata před Michalem Šmídem, třetí místo vybojoval Pavel Jiras.

H 1600

Technické problémy se nevyhnuly nikomu ze špičky této třídy. S problémy, v tomto případě s převodovkou se nejlépe vyrovnal David Patera a dvakrát vyhrál. Lídr třídy Josef Srnský jr. přišel v tréninku o motor, do závodu stihl alespoň přehodit neupravený, s kterým se mu ještě podřilo ukořistit body za třetí místo. Nejhůře ze špičky dopadl Pavel Maier, který spolu se svým guru Oldou Gottfriedem naložili už v sobotu po první závodní jízdě a Pavlově extempore  Forda Escort Mk.I a odjeli do Prahy do dílny pracovat, bohužel, tam se ukázalo, že práce je proti předpokladům víc a na zamýšlený nedělní závod se už nevrátili. Druhý v sobotu skončil Pavel Suchý na Lotusu Elan. V neděli na druhém místě s už třetím motorem víkendu skončil Josef Srnský jr. třetí místo zbylo na Pavla Suchého. Diváky pobavil tradičně ve Vrchlabí Petr Ungrád na Moskviči, navíc beroucí na sebe při svozech od cíle podobu Vladimíra Iljiče.

H 2000

První závodní jízdu víkendu vyhrál Eda Patera na Peugeotu 205 GTI, ale to bylo naposledy, kdy se mu podařilo Ivo Krále na VW Golf překonat. Vypadávající druhý převodový stupeň v pravých zatáčkách nedovolil Edovi závodit naplno. I když se na převodovce v sobotu do večer pracovalo, ani v neděli nedokázal Eda na svého největšího rivala najít recept. Dvojité vítězství udělalo Ivo Královi velkou radost. O tom, že byl Ivo v neděli k neporažení svědčí i to, že byl rychlejší i než Petr Žáček s quattrem.V souboji o třetí místo byl úspěšnější Lubomír Zdeněk na VW Golf, když porazil Jana Šipku na Fiatu 124 Abarth.

H +2000

Audi Sport Quattro S1 Petra Žáčka pokud funguje, což se děje a jeho pilot neblbne, což se neděje, tak je v této třídě bez konkurence a ostatní závodí mezi sebou a o to, o kolik jim Petr ujede. Petr tak dvakrát zvítězil, i když v neděli, jak už výše napsáno, nejrychlejším historikem nebyl. Za ním skončil dvakrát druhý Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, ani dvanáct válců nedokáže rychleji dotlačit do cíle ohromnou hmotu anglického vozu. V sobotu skončil na třetím místě Robert Kacálek hostující na BMW 325 z promotérovy stáje. V neděli se na třetí místo dokázal probojovat Stanislav Urbánek, také na BMW 325e. Objevil se zde i exotický stroj. Německý jezdec Hans Joswics startoval s luxusním výkonným kupé Citroenem SM s motorem Maserati. Vůz je připravován pro start na Rally Maroc historique a ve Vrchlabí budil velkou pozornost, kromě jiného i zvláštní barvou, která se někomu zdála zelená, někomu modrá, nehledě na jedince, kteří viděli šedivou a já nevím ještě jakou. Dohady ukončil sám majitel, když na dotaz po barvě odpověděl „blaugrün“.

 

Tomáš | 22.08.2013 11:10:21
Jet rychleji se už moc nedalo. I Tomáš Košek přiznal, že už nevěděl o žádných rezervách. Edův rekord má kvalitu, je to výzva na příští rok :-)
Ivoš | 21.08.2013 21:57:27
Naprosto souhlasím a oceňuji Jardův komentář.Měl jsem opravdu velkou radost,když po několika smolných závodech na Benecku,se mi konečně podařilo celý víkend absolvovat bez jakýchkoliv problémů a dokonce vítězně. Vloni jsem byl svou gradující smůlou na Benecku tak rozladěn,že jsem prohlásil,že už tam asi nikdy nepojedu-což mi několikrát připomenul krkonošský kamarád-Tomáš Hank.Ale-jak se říká,nikdy neříkej nikdy...Ivoš
edda | 21.08.2013 20:26:09
Jardo díky, skvělé, myslím, že i pan Král bude spokojen. To jsem zvědav co zase z toho konkurence zkopíruje....a zplácá:-)
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007