04.09.2013 21:12:44 | edda | přečteno: 8237x
ZAV Radotín -Důležité zejména pro nováčky a nepravidelné účastníky!
 

Chtěl bych před radotínským závodem poprosit zejména nováčky a občasné účastníky našeho seriálu, oživení ale neuškodí ani našim věrným, aby si důkladně prostudovali standardní propozice a zvláštní ustanovení závodu. Pokud vám bude něco nejasného, ptejte se kohokoli z organizačního týmu v pátek na přejímkách.

Nejdůležitější věci jsou zdůrazněny na rozpravě před závodem, účast na ní je povinná.

Pevně věřím, že stálí účastníci svým disciplinovaným chováním, jako třeba ve Vrchlabí a vlastně na všech letošních závodech, pomohou k bezproblémovému chodu závodu i při vysokém počtu startujících a nováčky vezmou mezi sebe a ukážou jim, jak to u nás chodí.

Abych zase někoho příliš nestresoval, ten, kdo se řídí informacemi z rozpravy a pokyny pořadatelů se nemusí ničeho bát.

Připomenu jen pár nejdůležitějších věcí:

  1. Pohyb automobilů po depu

Maximální povolená rychlost je 20 km/hod, ale v případě ohrožení osob, ať už diváků, kterých očekáváme dost, tak hlavně mechaniků, kteří soustředěni na práci rozhodně nemají čas koukat kolem sebe, bude jezdec potrestán bez ohledu na rychlost, jakou jel. Je zakázáno otáčení na ruční brzdu, kolečka!

  1. Startovní pořadí

Startujeme podle skupin a tříd, ve třídě podle startovních čísel. Nedostavení se ke startu včas ve svém pořadí je trestáno penalizací 5 sekund. V případě práce na odstranění technické závady je možné startovat později mimo pořadí jen s předem uděleným souhlasem promotéra, sportovního komisaře, technického komisaře, ředitele závodu, prostě někoho z organizátorů, kterého uvidíte prvního, abyste místo opravy neběhali po depu a nesháněli třeba posunovače depa. Připomínám, že nedostatek paliva, zapomenutá přilba, rukavice, svačina apod. rozhodně nejsou důvody k omluvě zpožděného startu! Jediní, kteří nestartují v pořadí jsou druzí jezdci na jednom voze, tzv. dabléři. Ti startují vždy na konci svozu, který bude pro jednotlivé třídy určen na rozpravě. Dableři tedy startují vždy na závěr, ale dolů od cíle se vracejí v čele svozu, (který organizuje ředitel závodu, event. ředitel tratě), aby měli dostatek času na výměnu a případný servis.

  1. Chování na trati a signalizace

Signalizace vlajkami bude názorně předvedena na rozpravě, je velmi jednoduchá, že snad už jednodušší být nemůže. Její nerespektování je důvodem k okamžitému vyloučení ze závodu! ( V Kdyni to postihlo našeho kamaráda, nedalo se nic dělat)

Pokud už budete mít tu smůlu, že budete muset vůz odstavit, vyberte pokud možno místo, kde budete co nejméně vadit, nebo odkud půjde auto co nejrychleji odklidit.

Při svozu dodržujte rychlost zaváděcího vozu, jsou zakázány prudké změny rychlosti a směru jízdy.

 

Při respektování těchto pravidel vám nebude nic bránit v maximálním soustředění na sportovní výkon a závody si určitě užijete! Ještě jednou připomínám, pokud budete mít nějakou nejasnost ohledně organizace, průběhu hned se ptejte organizátorů, určitě vám neodmítnou poradit ani zkušení závodníci Edda cupu.

Na shledanou v Radotíně, Jarda Malík, sportovní komisař

 

 

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007