ČM ZAV- edda cup, Radotín, hodnocení tříd
N 1400
Oběma Vlastům Sukům, otci i synovi, se během dne vinou technických závad poztráceli soupeři. To ovšem vůbec neomezovalo Vlastu Suka jr. ve stoprocentním nasazení a pohled na jeho jízdu na Suzuki Swift i v teplém počasí, které v sobotu v Radotíně panovalo, vyvolával mrazení a husí kůži, z produkčních vozů s jednou poháněnou nápravou zajel se čtrnáctistovkou druhý nejlepší čas. Vlastimil Suk otec se rozhodl se synem nezávodit a svým tempem, které je ovšem i tak rychlé, se spokojil s druhým místem.
N 1600
Jeden z adeptů na mistrovský titul, dlouholetý matador produkčních šestnáctistovek, Antonín Široký se objevil jen mezi diváky a mohl sledovat na vlastní oči, jak mladá krev mění zaběhaný pořádek ve třídě. Poprvé v životě startoval na přírodní trati závodu do vrchu Tomáš Omelka na Peugeotu 106, který ovšem prošel školou automobilových slalomů a hned zvítězil. Za ním skončil Robert Pecina na Hondě CRX, který ve své premiérové kompletní sezóně pravidelně atakuje přední příčky. O necelé tři desetiny sekundy za sebou nechal průběžně vedoucího závodníka třídy Mirka Pribulu na Hondě Civic, který vsadil na jistotu bodů za třetí místo. Za nimi skončili Pavel Kubíček a Luboš Krátký na nejvytíženějším závodním autě v republice, Citroenu Saxo. Na startu se opět po delší době objevil i Roman Skamene, který kromě závodění ve třídě bojoval o body do Saxo cupu.
N 2000
Radim Klokočka, velmi úspěšný jezdec uplynulých sezón, letos z rodinných důvodů startuje jen občas, ale když přijede, tak to stojí za to. I v Radotíně proměnil svůj start s Renaultem Clio ve vítězství. O další místa za ním soupeřili piloti Hond Acura. Druhé místo pro Gekon Racing team vybojoval Petr Tvaroh před legendou našich závodů Tomášem Hankem.
N +2000
Na startu se objevil dlouholetý účastník Mezinárodního mistrovství ČR ZAV Marek Vejražka s Fordem Escort Cosworth sk. N, krásným autem, ale už pomalu s historickou hodnotou, na dnešní špičku nejvyšší třídy produkčních aut Edda cupu už nestačí. Boj o vítězství probíhal mezi Zdeňkem Hořánkem a Jiřím Hákem, oba startovali na Mitsubishi Lancer Evo IX. Zdeněk vedl po první jízdě, ve druhé ještě náskok zvýšil a po zásluze zvítězil. Druhý tak skončil Jiří. Třetí místo obsadil jediný zástupce značky Subaru ve startovním poli. František Hubr s Imprezou Sti vybojoval bronzovou pozici a stejnou zaujímá i v průběžném hodnocení třídy.
E 1400
Tak dlouho se tahali Miroslav Černý na Škodě 130 L a Lukáš Kubíček na Škodě Pick-up o to, kdo bude nejrychlejším až přišel resp. přijel na dalším Pick-upu se zastavěným motorem Kawasaki David Černý, který i díky péči Petra Janušky vykazuje strmý vzestup výkonnosti a poprvé zvítězil a ve velmi silně obsazené třídě se čtrnácti startujícími získal i nejvíce bodů pro hodnocení juniorského poháru.. V Davidu Černém vyrůstá v Edda cupu další talentovaný junior. Za Davidem, který se od prvního tréninku každou jízdu zlepšoval o dvě sekundy a nakonec si zapsal absolutně druhý nejrychlejší čas, skončil srdnatě bojující Miroslav Černý. Třetí skončil Lukáš Kubíček, který přes rychlou a vyrovnanou jízdu, tentokrát oba své největší soupeře ohrozit nedokázal, zrovna tak se ale nedal dojet čtvrtým Martinem Maderákem na Suzuki Swift.
E 1600
Spojka, blbá spojka vyřadila z boje otce a syna Tichých a i když to měli tentokrát do dílny nejblíž, opravu by nestihli a ze závodů museli odstoupit. Od první tréninkové jízdy nenechal nikoho na pochybách, že si přijel pro pohár pro vítěze Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX. S tří a půl sekundovým náskokem porazil Jana Reisse na Škodě 130 RS. Ze zbylých jezdců závodních šestnáctistovek byl nejrychlejší František Penc na Škodě Pick-up a vystoupil tak na třetí příčku stupňů vítězů.
E 2000
Hodně nervů, shánění, práce a námahy s nulovým výsledkem stál závod Michala Slováčka. Ten se svou Hondou Civic TypeR havaroval v druhém tréninku. Zatímco na jeho autě v depu pracovali jeho soupeři s jejich mechaniky on sám se vydal koupit nový chladič. Po návratu do depa jej čekalo auto připravené na montáž nového chladiče a Michal stačil Hondu zprovoznit do startu závodní jízdy. Bohužel jedna rána za den se mu zdála málo, po té druhé do svodidel zůstala Honda bez předních kol a to už byl opravdu definitivní konec Michalova výletu do Prahy. Méně dramatický, ale rychlejší konec mělo vystoupení Eduarda Patery v této třídě. Ten na domácí závod vytáhl ze sbírky unikátní Ford Escort Kit car, ale auto se po pár metrech rozhodlo, že už se mu jezdit nechce, raděj pózuje jako muzeální exponát a přetrhlo si poloosu. Vítězství vybojoval Josef Čermák jr. na soutěžním renaultu Clio Gr.A, nejprve v tréninku trochu zabrnkal na nervy přihlížejícím fanouškům a traťovým pořadatelům, v závodě už dravou jízdou na hranici „Čermákových zákonů“ nedal soupeřům šanci a zvítězil. Za ním skončil Miloš Lang na krásném Fordu Escort Mk II. Třetí skončil zdravotně handicapovaný Martin Čábela na Hondě, kterému ke zlomené zanártní kosti ještě mezi závodními jízdami záhadně otekla ruka. Mezi čtvrým Pavlem Baranem na Renaultu Clio a pátým Vratislavem Cinklem na Octavii už byly po první jízdě jasně rozdané karty, kterými nezamíchalo ani Vráťovo zlepšení ve druhé jízdě.
E +2000
Nejrychlejším z jedenácti startujících v této třídě byl Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer Evo VI a protože se stále ještě průběžně vedoucímu Tomáši Kučerovi na Mitsubishi Lancer EVO IX na radotínské trati nedařilo, situace v průběžném hodnocení se hezky zdramatizovala a souboj Svijany Racing vers. Traktorka bude patřit k vrcholům závěru sezóny Edda cupu. Za Tomášem Koškem na druhém místě skončil Vladimír Liška na BMW M3 a trochu se vzdálil v průběžném hodnocení Jonasi Bazevičiusovi na naftovém Golfu 4x4 o síle rychlíkové lokomotivy, který v Radotíně vybojoval třetí místo, když za ním skončila i auta jako Porsche 996, Nissan Z 350, apod. Marek Zikán přivezl těsně před závodem opravenou Audi S8, ale hned v prvním tréninku její zadní část otevřel jako krabičku olejovek, s velmi provizorně opravenou karoserií ještě zkusil druhý trénink, ale do závodu už nenastoupil.
H 1300
V tréninku si nejlépe vedl Luboš Krameš na Rapidu, co to bylo platné, když v první závodní jízdě havaroval a ze závodu vypadl. Další vítězství si připsal Tomáš Neruda na Škodě 110 o necelé dvě sekundy před Jaroslavem Vosmekem na Škodě 130 LR. Třetí místo získal na další Škodě 130 LR Pavel Klobása. Ozdobou byl start jednak Tomáše Herverta na původní Škodě 130 RS, která měla kdysi domovskou garáž na Slovensku a potom Tomáš Cmíral opět po delší době provětral Renault Alpine A 110, pohled na ní musel potěšit i přítomného Stanislava Mináříka, který tak mohl zavzpomínat na soutěže strávené v alpince vedle Vladimíra Hubáčka.
H 1300p
Bohuslavu Krejčímu se už cestou z depa na start ozval z motoru kováříček a rázem byla třída ochuzena o atraktivní Škodu Rapid skupiny H původně závodící v německém seriálu vytrvalostních závodů. Radotínská trať byla velkou výzvou pro Pavla Jirase a jeho Škodu 130 RS z Řeporyjí, první obce kousek za cílem závodu. Nakonec si na domácím písečku udělal velikou radost, když o pouhých dvanáct setin sekundy porazil svého letitého rivala Michala Šmída také startujícího na Škodě 130 RS. Tito dva ujeli zbytku třídy s velkým náskokem, nejrychlejší z jejich pronásledovatelů byl Petr Strnad, který také se Škodou 130 RS skončil na třetím místě. Jediným zahraničním účastníkem závodu byl Antti Hoheisel z Německa, s ostatními účastníky a diváky si mohl zavzpomínat na dobu minulou při startu otce a syna Hodoušových na východoněmeckém dvoutaktně tříválcovém Wartburgu.
H 1600
Hned v prvním tréninku, po pár metrech demonstroval Pavel Maier svůj vztah k pražské hromadné dopravě, když zplanýroval autobusovou zastávku, bohužel si při tom poškodil Forda Escort MkI tak, že nebyl způsobilý dalšího závodění. O vítězství v této třídě se rozpoutal velký boj. David Patera se nenechal brzdit vzpomínkami na loňskou kolizi na této trati a do souboje s Josefem Srnským jr. šel naplno. Pepovi vyšla lépe první jízda, Davidovi druhá, v součtu byl o pouhé dvě desetiny sekundy rychlejší a zaslouženě zvítězil Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR, druhý skončil a patří mu i průběžně druhé místo v hodnocení třídy David Patera na Citroenu Visa GTI. Třetí skončil Petr Vánočka na Škodě 130 LR v barvách Barum teamu. Za nimi probíhal dámský souboj, ze střídajících se závodnic na Hondě CRX byla než Hedvika Servusová rychlejší Katarína Rozsívalová a stala se i vítězkou Dámského poháru.
H 2000
Další z vybičovaných soubojů, na které se všichni těší, tentokrát rozhodla technická závada. Ivo Královi patřící kolo, kolo závodnický, asi za víc než čtyři rýnský se polámalo a mnoho škody udělalo, udělalo bác. A na třech to dál nešlo. I když vítěz Eda Patera tak ztratil největšího soupeře, rozhodně nejel na jistotu, ale úspěšně zaútočil s Peugeotem 205 na rekordní čas pro historické automobily na této trati. S uctivým odstupem skončil druhý Jan Šipka na Fiatu 124 Abarth. Bývalý dlouholetý soutěžní jezdec Tomáš Volf využil nabídku startovat na voze ze sbírky Edy Patery, těch se nakonec v Radotíně objevilo osmnáct, a po delší pauze na svém třetím závodě do vrchu v životě vybojoval na Peugeotu 309 třetí místo ve třídě a vítězství v poháru Youngtimer.
H +2000
Petr Žáček na Audi Sport Quattro S1potvrdil roli favorita a zvítězil. O druhé místo sváděli až překvapivě vyrovnaný boj Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS a Stanislav Urbánek na BMW 325e. Nakonec byl o pouhé tři desetiny úspěšnější jezdec Jaguaru. Na čtvrtém místě skončil Robert Kacálek na BMW 325 jako nejrychlejší z youngtimerů v této třídě.
Jarda Malík