V sobotu 12. října zakončí v Hradci králové na okruhu CzechRing letošní sezónu posledním dvojzávodem České mistrovství závodů automobilů do vrchu – Edda cup.
Po dramatických závodech na poslední přírodní trati na Staré Živohošti o minulém víkendu se finále odehraje na letištním okruhu. A pokud vydrží závodníkům bojovná nálada a velké odhodlání, které doposud předváděli, můžeme se těšit na poutavou podívanou na automobilový sport opravdu vysoké úrovně. Edda cup celým dosavadním průběhem sezóny, počtem závodů, závodníků a jejich výkonů a kvalitou závodních strojů dokázal, že patří k nejlepším závodním seriálům u nás. To, jak také u nás jinak, vedle obdivu a respektu přináší i podpásové reakce těch, kteří sami něco podobného nedokáží, důsledkem čehož bylo i přesunutí posledního závodu z již nasmlouvaného autodromu v Sosnové do Hradce na CzechRing. Na obranu samotného autodromu nutno dodat, že se tak stalo i proti vůli managmentu autodromu, ten totiž hlavně přišel o nemalý příjem. Takže paradoxně je Sosnová jediným poraženým v této nesmyslné partii. Edda cup jede dál, závody se konají, závodníci závodí a vydělá CzechRing.
Ale zpět k samotnému finále. V sobotu čekají závodníky a diváky dva závody. V 9 hodin dopoledne začíná trénink prvního závodu. Ten odstartuje po jeho skončení krátce po 11. hodině a měl by trvat zhruba do 13. hodiny. Po přestávce na oběd ve 14. hod.už jen po jedné tréninkové jízdě odstartuje druhý závod, který se na rozdíl od dopoledního klasického formátu pojede na tři závodní jízdy. Zhruba do hodiny po projetí posledního závodníka cílem dojde v prostoru depa k dekorování nejlepších v jednotlivých třídách.
Lze očekávat napínavé souboje v těch třídách, kde ještě není rozhodnuto o mistrovských titulech i v celkovém pořadí, kde mezi prvních šestnáct umístěných rozdělí promotér celkem 412 000 Kč. Celkové prvenství už Petru Žáčkovi na Audi Sport Quattro S1 asi nikdo nevezme, ale o další místa svedou boje M. Černý, J. Reiss, M. Čábela a E. Patera. Stoupající formy Z. Hořánka v posledních závodech se musí obávat dosud vedoucí závodník nejsilnější třídy produkčních aut J. Hák. Ještě těsnější bodový rozdíl je mezi T. Kučerou a T. Koškem v nejsilnějších závodních vozech. Napínavé to určitě bude i mezi L. Kramešem a T. Nerudou v historických třináctistovkách, 5 bodů po 13 závodech dělí i J. Bažatu a M. Šmída v pohárovkách, a nejsledovanější duel se asi odehraje v historických dvoulitrech, kde se po druhé Živohošti dostal E. Patera opět před I. Krále.
Na závěr sezóny se ukáží i zajímavé automobily. Diváci by tak mohli spatřit na závodní trati legendární Škodu 2000 MI, kterou před lety postavil, přeplňovaným motorem vybavil a závodil v ní Bořivoj Kořínek, Petr Bořke by měl porvé v Edda cupu představit novou Škodu 130 RS odpovídající původní homologaci. Ze současných automobilů, vedle speciálů startujících v Edda cupu pravidelně, zaujme jistě Nissan GT-R Jana Baláže a Škoda Octavia sk.E2 Jaroslava Čermáka.
Organizátoři a závodníci Edda cupu srdečně zvou všechny příznivce automobilových závodů v sobotu na CzechRing a přejí jim, aby si při bezvýhradném respektování pokynů traťových komisařů a všech zásad bezpečnosti užili finálový zývod Edda cupu jak se sluší a patří.