V sobotu 12. Října na hradeckém CzechRingu vyvrcholila dvojzávodem letošní sezóna Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu – Edda cupu. I když CzechRing byl vlastně náhradní variantou za závod na autodromu v Sosnové, zrušený vinou zákulisních pletich nepřejícníků Edda cupu, nakonec se v Hradci odehrálo sportovní zápolení, které se ukázalo víc než důstojným zakončením letošní sezóny.
Do závodu nakonec nastoupilo 97 závodníků. Bohužel se těsně před závodem omluvilo několik jezdců se zajímavými automobily, nakonec jsme neviděli mimo jiných raritní Škodu 2000 MI s přeplňovaným motorem, ani driftérský Nissan GT-R 34, ale i tak skýtala přehlídka závodní techniky zajímavou podívanou. Po delší době se na startu objevila Škoda Fabia TDI 4x4, kterou postavil a úspěšně s ní u nás závodil Jan Vávra, tentokrát už v neméně šikovných rukou nového majitele Lukáše Klimeše.
Z předních jezdců Edda cupu nechyběl snad nikdo, jen Tomáš Košek, který měl ještě šanci bojovat o titul ve třídě nejsilnějších závodních speciálů už dopředu avizoval, že se posledního závodu nezúčastní a Pavel Baran nestihl dostat do závodní kondice svou techniku za pouhý týden od minulého závodu na Živohošti. Převodovka vypověděla službu na zpáteční cestě ze Živohošti i Mirkovi Pribulovi, který jezdí s Civicem po ose, mistrovský titul měl sice Mirek už jistý, ale stejně nechtěl v Hradci chybět a tak vzal zavděk startem v Saxo cupu, v kterém před lety v Edda cupu začínal.
Samotný závodní program začal v devět hodin ráno na ještě mokré a studené trati, ale bylo vidět, že trať rychle oschne a závody se odbudou za příjemného počasí. Tak se také stalo a první kapky si počkaly až na závěrečný ceremoniál a lijáku si závodníci užili až cestou domů. Už v trénincích se ukázalo, jak se náročná sezóna podepsala na technice a víc než normálně se jezdci chodili odhlašovat z dalšího zápolení z důvodu technické závady. Sportovní srdce ukázal Jakub Reiss, když svému soupeři ve třídě Lubošovi Kramešovi nabídl střídání na svém voze v druhém závodě, když toho Rapid zklamal už v prvním tréninku. Technika rozhodla i nejsledovanější duel letošní sezóny, boj o titul mistra ve třídě historických dvoulitrů. V první závodní jízdě sice Eda Patera porazil Ivo Krále o 2,5 sekundy, ale v cíli mu technika zkolabovala. Okamžitě se sice rozeběhly záchranné práce, ale přes veškerou snahu mnoha ochotných rukou se Peugeota přivést k životu nepodařilo. Během opravy za Edou přišla asi polovina depa, vědoma si situace ve třídě, a s úsměvem posílala Edu za Ivošem, ať ho jde požádat o dablování na Ivošově Golfu. Eda nakonec do druhého závodu odstartoval na Citroenu Visa a jen slabou náplastí za ztracený titul mu byl pohár za druhé místo za mistrem třídy Josefem Srnským jr o pouhé tři setiny...
Závody proběhly bez komplikací, uspořádání okruhu a zázemí umožňuje rychlý spád závodu bez nutnosti přestávek a tak ředitel závodu Roman Linhart, tentokrát se startmaršálkou Zorou Klímovou, místo absentujícího Václava Husáka, posílali dostartovní fotobuňky jedno auto za druhým, což kladlo velké nároky na práci časoměřičů, kteří se jí zhostili se ctí a to vše bez ústupků bezpečnostním standardům Edda cupu. Paradoxně největší úhony doznal závodní automobil kolidující s betonovou bariérou až po zdárném absolvování závodní jízdy za cílovou fotobuňkou.
V 17 hodin poslední automobil proťal cílovou fotobuňku a udělal tečku za letošním závodním programem. Vyhlášení vítězů předcházelo vyhlášení prvního jezdce celkového pořadí. Tím se letos stal Petr Žáček, který loňského premianta Miroslava Černého odsunul na druhé místo. Vítěz za potlesku soupeřů a kamarádů převzal z rukou promotéra seriálu vypsanou odměnu, obálku s 50 tisícikorunami. Poté byly předány i zbývající poháry, věnce a láhve sektu a všichni se vydali na cestu domů.