aktualizováno | 08.11.2013 09:53:21 | edda | přečteno: 8513x
4x od řídi - díl druhý, Míra Šenk

 

1.Poslední dvě sezony jsi byl pravidelným účastníkem,letos jsi ve Kdyni při výletu do lesa dost poškodil svého Peugeota 205....

 No, opravím Tě Romane, pravidelným účastníkem Edda Cupu jsem od roku 2010, takže letos to byla moje čtvrtá sezóna. Strašně rychle ten čas letí, sám jsem byl překvapený. Začínal jsem s půjčenými auty od Edy – Saxo, Lada VFTS, Peugeot 205, ale třeba i Davidova Visa (to auto fakt jede ). V roce 2011 jsem si pořídil vlastního Peugota 205, který byl zařazen do historické třídy šestnáctistovek. Z počátku jsme se hodně natrápili s technikou, ale podařilo se nám ho téměř vlastními silami doma „na koleně“ odladit do funkční podoby a dokonce jsme se začali „tahat“ s Davidem Paterou a Pavlem Maierem o čelní pozice ve třídě H-1600. Letos jsme měli v plánu se na Peugeotu střídat s mým synem Ondrou, který se začal docela dobře rozjíždět. Bohužel přišla osudná Kdyně a ta nešťastná rána. Byla to moje blbost, prostě jsem si spletl zatáčku. V tréninku jsem si „vrknul“ v pravé 1 za takovým roštíčkem a říkám si, že v takové zatáčce se neubírá a „drží“ se. Tak jsem jí v první závodní jízdě podržel, ale bohužel to bylo o zatáčku dříve a za tím roštíčkem byl vracák. Stačil jsem jenom šlápnout na brzdy a letěl jsem do lesa. Zapřel jsem se o volant a čekal jsem ránu do smrku, ale před tím smrkem byl bohužel (nebo bohudík) pařez, o který se auto zastavilo. Byla to teda pecka pořádná. Motor vyskočil z auta, utrhal jsem komplet levou stranu – kolo, rameno, poloosu, tlumič, všechny plasty a ještě se to celé nahrnulo do kastle. Když jsme to na dílně rozebrali, tak jsme zjistili, že škody nakonec nebyly velké, ale práce bylo hodně. Do konce sezóny už jsme ale na kopcích nejeli.

Protože mám ještě rallyovou Fabii (pamětníci jí znají ještě z dob, když s ní u Eddy závodil Mirda Mašek), soustředil jsem se po zbytek sezóny na závody Volného poháru v rallye. Jel jsem s ní i letošní Bečov, ale auto je homologováno na rallye a na kopce není moc vhodné. Díky homologaci je těžké a pokud bych chtěl soupeřit se špičkou v E-2000, musel bych jí přestavovat do lehkého kitu. Díky mé pracovní vytíženosti na to nemám příliš času a proto jsem se po zbytek sezóny soustředil pouze na rallye.

2.Ale i tam jsi letos taky dal solidní ránu,popiš nám co se vlastně stalo?

 Měli jsme krásně rozjeté Rallye Železné hory v Chrudimi. Po první sekci jsme vedli třídu A3. Po rychlém náletu jsme ze 160 km/h brzdili do retardéru ve kterém nám cca. ve 100 kilometrové rychlosti prasklo vahadlo brzd. Snažil jsem se bojovat a vytáhnout auto z retardéru. To už se mi bohužel nepovedlo a dle GPSky jsme šli bokem stranou spolujezdce do stromu v rychlosti 90km/h. Naštěstí šla rána do měkkého na zadní blatník. Čtvrtka auta byla na výměnu, ale se spolujezdcem jsme byli v pohodě a nezranění, to je v tu chvíli to nejdůležitější. Po této zkušenosti bych doporučoval všem, kteří mají v autě vahadlo brzd, aby si jej zkontrolovali. I když bylo vahadlo koupeno v renomovaném racing shopu, bylo špatně svařené a bohužel o sobě ani nedalo předem vědět. Kdo se chce podívat na onboard z naší bouračky, tak je zde:

https://www.youtube.com/watch?v=FI1BS52mEZ4

3.kdo ti dělá spolujezdce??

 Celou letošní sezónu jsem jel s Mílou Talaváňou a už jsme domluvení i na příští rok. S Mílou se znám už ze střední školy v Mladé Boleslavi. Je to mitfára s ohromnými dlouholetými zkušenostmi a hlavně bezvadný společník. Myslím, že kdo se o rallye zajímá, tak jméno Talaváňa jistě zná. Posledních 5 let nejezdil a věnoval se podnikání, ale vysvětlil jsem mu, že nejenom prací je člověk živ, a myslím, že je nakonec rád, že opět jezdí.

4.Co plánuješ příští rok?

 Ještě jsem o tom nijak vážně nepřemýšlel a nevím, co bude za půl roku, ale rád bych ještě nějakou dobu závodil. U Eddy je bezvadná parta a kromě skvěle zajištěných závodů i ohromná zábava. Ty historky, které tady slyšíte večer u piva a becherovky  prostě nikde jinde neuslyšíte. Je to opravdu fajn.

Určitě bych rád odjel celou sezónu Edda Cupu s Peugeotem, na kterém bych se střídal se synem Ondrou a kompletní Volný pohár v rallye s Fabií. Doufám, že se Edovi podaří postavit kalendář pro rok 2014 tak, že budu schopen odjet oba kompletní poháry. Mílovi jsem slíbil, že si může vyzkoušet Fábii na nějakém kopci, takže se někde určitě představí náš tým v kompletní sestavě 

 

Děkuji Roman Linhart :-)


 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007