aktualizováno | 22.11.2013 23:50:30 | edda | přečteno: 8330x
4x od řídi - díl osmý, Petr Žáček

1.Petře stal jsi se letošním šampiónem,jak náročná ta letošní vítězná cesta byla??

Šampion ? Potěší to, mám z toho radost, byla to souhra šťastných náhod. Nedopustil jsem se tolika chyb na trati a mám šikovné mechaniky. Stačilo málo, jezdecká chyba , závažnější technická závada a dělal bys tento rozhovor s někým jiným, bodový náskok v celkovém hodnocení byl minimální. I výhra ve třídě vyšla parádně, nevím zda se mi to ještě podaří někdy zopakovat. Čert a konkurence nikdy nespí a kluci určitě na autech již pracují a nedají mi nic zadarmo a navíc pořád nev&ia cute;m co dřív, vrchy nebo rally, nejde sedět odpovědně na dvou židlích. Most: prasklá vačka Liberec: chybička při nákupu těhlice na vrakovišti = velmi flexibilní geometrie za jízdy, vyřešení problému by technikům na STK asi zamotalo hlavu, ale osvědčilo se Kdyně: pro tentokrát nové pryže, na jednom závodu jsem jim sebral snad 50% životnosti Kozákov: pro změnu mi vypověděl službu původní spojkový válec z roku 1984 Bečov nad Teplou: jejda, ten byl na závoďáku bez závad! Nesmím zklamat, tentokrát jsem měl komplikovanou cestu domů, vypovědělo službu kolo na podvalníku Přestávku mezi závody jsem využil opět k výměně lamely spojky a přítlačného talíře. Rally Bohemia: nádherný zážitek, kde jsem si sáhnul na dno fyzických možností, krotit Audi na tratích kolem Železného Brodu a Tanvaldu... Takže: 2x uvařené brzdy, utrhnutý diferencial Při cestě do Sosnové zastávka k Haškům do dílny. Lukáš byl samozřejmě tam, kde jinde. Vše rychle svařill a já stihnul dojet do cíle Bohemie, nejvíc mě pobavil pohled na mého syna a navigátora , který mi v tom drncání, kraválu a smradu na přejezdu vyčerpáním usnul v autě, navigátor profík asi už toho měl taky dost. Vrchlabí: Jarda opět řešil problém se spojkou Radotín: nic zajímavýho se nevys...kytlo, jen se urychlila úmrtnost pneu Stará Živohošť: díky značně unaveným pneumatikám jsem musel zvolnit tempo (skrytá žádost o podporu ) Hradec Králové: v pátečním tréninku mi v ruce zůstala řadící páka, pomohl pan Slezák, děkuji. V sobotu jsem pochopil, že pneumatiky které se mnou projely celou sezonu můžu vyhodit , nechápu, byly ještě černý. Závod jsem odjel na kolech určených na garážování a převoz auta. Ale povedlo se. Pár jízd po závodě a sezona je za náma. Když to zpětně shrnu, vlastně bez nějakýho neřešitelnýho problému.

2.Je někdo kdo tě při pohledu na zajeté časy nadchne,či překvapí,případně kdo ti nedovolí zvolnit??

Samozřejmě si vážím výkonů přímých soupeřů ve třídě , ale při pohledu do výsledkové listiny mnohdy žasnu nad časy méně objemových aut, hlavně ty zas.... ŠKODOVKY! ( někteří tuto větu už znají v plné verzi. Abych se z toho úžasu dostal, tak si raději odpovím sám, "maj přeci lehčí auto!" Moje je parádně bytelné, s palubovkou, naleštěnýma budíkama ... a podle homologace, ne jen vrchařská imitace připomínající historické auto (jejda, tedˇ to schytám). Stejně mi to hlava kolikrát nebere . Jména ? Ty jo, někoho zapomenu a bude mě to pak mrzet, byl by to dlouhej seznam. Každopádně si všimnu každého, kdo s menším obsahem zajede podobný nebo rychlejší čas než je ten můj, to opravdu obdivuju.

3.Čekají tvé Audi Quattro přes zimu nějaká vylepšení??

Tomu se s největší pravděpodobností nevyhnu. Od posledního závodu na něm děláme posezonní údržbu, venku bylo už snad vše co vyndat jde i nejde. Tahle potvora potřebuje pořád něco. Primárně se připravuju na závěr letošního ježdění a to "Setkání mistrů 2013", práce je milion, snad vše stihnu. Na příští rok plánuju hlavně zlepšování jízdních vlastností. Auto jede, ale nikdo neví kam. Rad bych i vyřešil problémy s krátkou životností spojky, něco mi říká, že není úplně v pořádku vyndávat po každé druhé jízdě převodovku. Já sám bych potřeboval vylepšit, fyzičku. Tento bod je už několik let v jednání, zejména se mi nedaří zlomit odpor k pohybu. Bohužel, tohle auto nejde řídit bez nadbytku svalové hmoty, při takovýmto přetížení je fyzička potřebná jak na volantě, tak i na řadící páce . Když špatně zařadím, můžu něco poškodit a přidělat si práci.

4.Co tě baví na Edda Cupu??

Parta , organizace , amosféra , ježdění, technika, zdravé pozlobení konkurentů . Ahoj všichni , rád Vás zase uvidím. Petr Žáček

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007