1.Pepo jaká byla první sezona v H-1600??
Do této sezóny jsem vstupoval s tím, že pro mne bude všechno nové a
určitě to nepůjde tak, jak bych si přál. Na jedné straně tu byli kvalitní
soupeři, s kterými jsem neměl přímé srovnání na trati a na straně druhé tu
byla moje LR posílená o pár koníků s obsahem 1568cm3 a nevěděl jsem,
jestli to vydrží. Už na prvním závodě se začaly projevovat dětské nemoci.
Víc jsem ležel pod autem, než seděl v něm. Nejdříve to byla benzínová
pumpa, která najednou byla na šestnáctistovku slabá a musel jsem ji měnit
za silnější a když auto začalo jet, tak upadl řadící bič v převodovce. V tuto
chvíli jsem byl vděčný za rady a pomoc Zdeňka Kroba a moc mu tímto
ještě jednou děkuji. Na Ještědu už auto fungovalo super, ale pro změnu
jsem chyboval já. Ve Kdyni jsem ze sebe mačkal maximum, protože David
(Patera) byl neskutečně rychlý, na Kozákově to byly nejtěžší závody, co
jsem kdy jel. Bečov – krásný závod, ale pro škodovku náročné na životnost
motoru, což se ukázalo hned doma ve Vrchlabí. V Radotíně to bylo moc,
moc uklouzané a hned dvakrát jsem si škrtl o svodidla. Na Živohošť jsem
po zkušenostech z minulých ročníků odjížděl s obavami o techniku, ale
nakonec bylo vše OK. No a v Hradci jsem cítil, že už auto není v 100%
kondici, ale vydrželo v krásném souboji o setinky až do konce. Podtrženo,
sečteno, jednou větou řečeno: „Náročná sezóna, krásné souboje, vítězství
ve třídě a páté místo absolutně“. Víc jsem si nemohl přát!
2.Vaše souboje s Davidem Paterou a Pavlem Maierem jsou vždy hodně
napínavé, jak se hecujete a jaká je v této třídě atmosféra??
My s klukama a vlastně i s holkama se vzájemně respektujeme a
uznáváme, ale není to hecování tak, jak ho známe mezi Edou a panem
Králem. Jediný, kdo občas zdravě hecuje, je Olda Gotfried. Z mého
pohledu je atmosféra skvělá a jediné, co bych si přál, je, aby nás jelo víc.
3.Na domácím Benecku jste v sobotu měnili se svým dlouho
letým mechanikem Koďasem motor a to v polední
pauze. Co se stalo??
Bylo to tak trochu štěstí v neštěstí! Na domácí půdě se každý chce ukázat
v co nejlepším světle a většinou se něco nečekaně stane. No a nám se to
stalo! Ve druhém tréninku nám ojnice udělala pá, pá a hned bylo co dělat!
Naštěstí jsme již výměnu motoru natrénovali v loni na Živohošti .
„KOĎAS“ (Jirka Kodet) se mnou po závodech jezdí opravdu už hr
omadu let. Za tu dobu jsme spolu ledacos zažili (spoustu příhod a situací se
ani publikovat nedá) a zaslouží si veliké DÍK! Při výměně to ale nestálo
jenom na nás, ale pomáhali všichni, kdo tam zrovna byli, jako např. můj
tatík, pantáta Drahoš, druhý mechanik Jarda Zívr a když bylo potřeba, tak
podávala klíče i manželka Radka. Povedlo se! I přesto, že do kopce to
nebyl žádný fofr, tak bedna byla!
4.Jaká třída bude ta další až nebudeš mít motivaci v H-1600???
S tou motivací si budu muset asi na dlouho vystačit. Já jsem limitovaný naším rodinným rozpočtem a to je můj strop. Mým cílem a smyslem závodění je s cenově dostupnou technikou, což je v tuto chvíli značka Škoda, porážet soupeře ve třídě a občas potrápit konkurenci silnějších kubatur a jiných značek. Jedna mě napadá na A…, ale nechám si ji pro sebe! Strašně rád bych se svezl v jiných, silnějších třídách. Svoji LRku prodat nechci a na jiné nemám finance. Pokud bych se mohl na chvilku zasnít a dát volný průchod své fantazii, napadlo by mě mnoho vozů, s kterými bych to rád zkusil. Moc se mi líbí například Lotus Lukáše Suchomela, Lancia Delta Felixe Pailera, nebo BMW Judd Gergeho Plasy. Velice mi imponují vozy DTM nebo F1. Lákali by mě i soutěže s Fábií S 2000, ale to už je sci-fi.
Všem bych chtěl popřát pěkné vánoce, vše nej do nového roku a pokud zdraví a vše ostatní bude, tak jak má, tak se uvidíme na jaře opět s mojí Škodou 130LR.