Honda je plynulým posunem k rallye
Nejúspěšnější sezónu své kariéry má za sebou Lukáš Kubíček. Turnovský pilot se stal v rámci závodů do vrchu seriálu EDDA Cup vítězem Juniorského poháru a ve třídě E-1400 obsadil stříbrnou příčku. Pro nadcházející sezónu se rozhodl pro změnu techniky. Stávajícího pick-upa nahradí Honda Civic Type-R. Právě její pořízení je dalším plynulým krokem pro přestup do vytoužených soutěží.
Lukáš Kubíček položil základ své úspěšné sezóny hned v jejím úvodu. „Rozhodl jsem se do toho jít hned od začátku úplně naplno. V Mostě se mi to vyplatilo, a přestože jsme měli problém s tlakem paliva, v obou dnech jsem podlehl jen o desetinky úřadujícímu absolutnímu šampiónovi Mírovi Černému. Hůře jsem dopadl v sobotu na Ještědu. Nasazení jsem přehnal a po vlastní chybě jsem se poroučel do lesa. Naštěstí bez újmy na zdraví. Poškozené auto jsme o polední pauze vytáhli a pro nedělní závod si přivezli předloňského favorita pick-up. Ten sice disponuje slabším motorem, přesto jsem skončil třetí. Absolvoval jsem s ním ještě Kdyni, načež už jsme opravili letošní auto. Po Kozákově přišel Bečov. Ten je mojí nejoblíbenější tratí a tradičně se mi zde daří. Tentokrát to dalo vítězství ve třídě a v sobotu druhé místo absolutně za Tomášem Kučerou s lancerem,“ vrací se k úvodu sezóny turnovský pilot.
Komplikace přišla na Staré Živohošti. „V sobotu nám odešla převodovka. Když už jsme začali balit k odjezdu, přišli za námi náš strejda Martin Lukeš a také přímý soupeř ze třídy Martin Maderák a oba nám nabídli k dispozici svá auta na neděli. Ještě jednou jim za to moc děkuji a velmi si toho vážím. Myslím, že něco takového se v žádném jiném seriálu ani stát nemůže a jen to svědčí o vynikající partě a vztazích v EDDA Cupu. Lukešovu „cé dvojkou“ jsem následně poprvé řídil až cestou na start nedělního tréninku. Proti pick-upu byla slabší, ovšem podvozkově vynikající. S našim opraveným autem jsme zakončili sezónu na královéhradeckém CzechRingu. Zde jsem se soustředil především na uhájení konečných pozic v šampionátu a tak mi Míra Černý a David Černý hodně ujeli. Vedle druhého místa ve třídě E-1400 si moc cením vítězství v Juniorském poháru, v němž jsem předloni skončil druhý za Davidem Paterou,“ netají se spokojeností s loňskými výsledky dvacetiletý závodník.
Nyní už připravuje přestup do třídy N-2000. „V Bratislavě jsme koupili sériového „tajpára“. Připravujeme ho pro skupinu N tak, aby v budoucnu mohl jet i rallye. Právě soutěže zůstávají nadále mým velkým snem a pořízení hondy je plynulým krokem k přestupu do nich. Letos však ještě zřejmě setrváme celou sezónu v EDDA Cupu. Již se těšíme na konfrontaci s novými soupeři, například Petrem Tvarohem či rallyovou legendou Tomášem Hankem s acurami. Oba stávající vozy pick-up jsme se po dohodě s týmem rozhodli ponechat doma. Jsou připraveny na sezónu a nevylučuji, že se s nimi já nebo táta někde na startu objevíme,“ nastiňuje plány dvacetiletý student mladoboleslavské Vysoké školy Škoda Auto.
Na stránkách EDDA Cupu právě probíhá anketa, kterou z letošních tratí by jezdci zvolili, pokud by měli jednu vyřadit. A jak hlasoval Lukáš? „Já neklikl na žádnou trať. Každá má své a každou respektuji. Nejraději mám Bečov, rallyovým profilem se mi moc líbí Radotín a nemám nic ani proti Hradci. Uspořádat kterýkoliv motoristický podnik a už jen získat potřebná povolení stojí ohromné úsilí a jsem vděčný všem pořadatelům, kteří nám dávají možnost sportovního vyžití,“ končí své povídání Lukáš Kubíček.
Vlastimil Resl
Foto: Katka Opalecká a Zdeněk Tichý