aktualizováno | 18.03.2014 16:52:07 | edda | přečteno: 8165x
Jan Vaníček hlásí návrat po dvaceti letech do rally

Se dvěmi výjimkami (start na Rally Krkonoše 2009 a při Rallye Legend Liberec 2012 s Martinou Pickovou) se jičínský soutěžní jezdec Jan Vaníček vrací po dvaceti letech za volant soutěžního vozu. A aby toho nebylo málo, povolal na sedadlo spolujezdce bývalého mitfáru Jaroslava Starého. A ten se vrací dokonce po třicetileté přestávce, když předtím navigoval zejména Jana Tomáše. A nepojedou s autem lecjakým – krásnou, dnes již historickou Toyotou Celica.

Na jaká umístění vzpomínáš z předchozí kariéry s vozy Trabant 601 a Škoda Favorit, kdy tě navigovali Pavel Cimbál a Luboš Picek?

„Cením si druhých míst z Rallye Beskydy 87, Vyškov a Železnice 89, také třetího místa z Rallye Otava a především vítězství ve třídě při soutěži Mistrovství ČR a SR Rallye Malá Fatra Žilina 93. Za velký úspěch považuji i čtvrtou příčku ve třídě při Rallye Bohemia 1993.“

Dodejme, že posádka Vaníček Cimbál skončila v roce 1989 celkově třetí ve třídě A 700 ve sdruženém krajském přeboru B a o rok později byli čtvrtí v Přeboru ČR. Od roku 1991 se na rychlostních zkouškách objevovali s vozem Škoda Favorit třídy N 1300 a Pavla Cimbála vystřídal v roce 1993 Luboš Picek ze Staňkovy Lhoty.

Na úspěšných startech Jana Tomáše se počátkem osmdesátých let  podílel ve voze Škoda 110 L spolujezdec Jaroslav Starý.

„Za největší úspěch považují postup až do tehdejšího Mistrovství ČSSR v sezóně 1983, kdy jsme startovali na Rallye Šumava, Teplice, Jeseníky, Příbram a Tríbeč. A právě v okolí Topolčan se nám dařilo nejvíce – v silné konkurenci jsme obsadili ve třídě A2 1150 osmou pozici. Rád vzpomínám i na písečnou erzetu v Hodoníně, kde jsme porazili i mistra sportu Karla Šimka, který jel se Škodou 130 RS,“ vzpomíná zkušený spolujezdec.

Posádka Tomáš - Starý skončila celkově v sezóně 1981 druhá ve třídě A2 1150 v Oblastním přeboru B a v roce 1982 ve stejné třídě v Přeboru ČSR čtvrtá.

A jaké má nově složená dvojice cíle pro letošní sezónu?

„Chceme se zejména s autem sžít. Já s ním odjel vloni pouze několik rychlostních zkoušek jako předjezdec při Rallye Železné hory a také při Rallye Světlá. V sobotu 29. března startujeme v závodech, které se uskuteční v areálu Autodromu Sosnová. Rádi bychom odstartovali do tří až čtyř soutěží. Počítáme s Rallye České Středohoří, Teplice, asi Legendy Liberec a určitě opět Rallye Železné hory na Chrudimsku,“přibližuje plány jezdec Jan Vaníček a dodává:

„Vše se bude odvíjet od spolupráce s partnery naší posádky, kterými jsou zatím VAPOS a.s. a AP Autoservis Jičín. Patronkou našeho týmu je i slečna Nikola, která nás doprovázela při focení soutěžního vozu a nerad bych zapomněl na ty, kteří se starají o to, aby naše Toyota Celica správně fungovala. Jsou jimi Pavel a Vašek Cimbálovi, Milan Tichý a radami i dalšími nezištnými pomocemi Luboš Picek.“

Zajímavostí je i původ soutěžního speciálu. Jedná se o Toyotu Celica z roku 1991 limitované edice Carlos Sainz a původně tento vůz používal jako tréninkový vůz špičkový jezdec Karel Trojan mladší.

 

Foto: Posádka Jan Vaníček – Jaroslav Starý s Toyotou a patronkou týmu Nikolou

 

Text a foto: Pavel Vydra

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007