aktualizováno | 30.03.2014 20:56:40 | edda | přečteno: 8324x
ZAV Most - komentář, I. část
 

 Závodem v Mostě otevřel Edda cup, nezávislý seriál závodů automobilů do vrchu, svou sedmou sezónu. Závod, který otvírá sezónu se tradičně odehrál na mosteckém autodromu, na bezpečné trati a se zázemím, které umožňuje zkušenému pořadatelskému týmu i při vysokém počtu startujících uspořádat v jednom dni dva závody. Dosud bezproblémovou spolupráci s mosteckým autodromem ovšem letos den před závody narušila tragikomická událost. I přes již uzavřenou smlouvu a zaplacený nájem musel pod hrozbou neuskutečnění závodu promotér podepsat „dohodu“, že pod sankcí 200 000 Kč, nebude závod na autodromu prezentován jako podnik Autoklubu ČR, nebo podobný podniku AČR, že se v areálu autodromu nebudou pohybovat osoby jejichž činnost by byla zaměnitelná s výkonem aktivit AČR.

 Teď už k samotnému závodu. Přejímkami prošlo 130 závodníků a to ještě několika zájemcům zkolabovala technika při pátečním volném ježdění na okruhu. První trénink se odehrál ve skupinách, do druhé tréninkové jízdy se už nastupovalo podle osvědčeného systému Edda cupu, což trochu dělalo potíže nováčkům. Největší zdržení znamenal požár závodního speciálu Víta Smejkala. Štěstím v neštěstí bylo, že z vozu vyšlehly plameny na pit lane, kde okamžitý dostatek hasicích přístrojů a pořadatelů zachránil špičkovou Octavii od totální škody. Závodní jízdy už probíhaly s vědomím, že sebemenší problém bude znamenat kolizi s na autodromu povinnou polední hodinovou přestávkou. Říďa ovšem zkušeně spolu se startérem Václavem nasázel vozy na trať tak, že těsně za posledním startujícím rozsvítila věž červené světlo a uzavřela trať. Druhý závod po polední přestávce už probíhal jako na drátkách, všichni nováčci už zažili sytém závodu, zjistili, že je vlastně jednoduchý a plynule a bez zdržení a nervů najížděli na start a tři závodní jízdy proběhly jako na drátku a korunovaly úspěšný den Edda cupu na mosteckém autodromu.

 K zajímavostem patří – účastník, z historicky nejvzdálenější země. Již jsme měli Čechoameričana, ovšem Edny Alfred z Austrálie asi na dlouho tento rekord převzal:-) Edny je sice již v požehnaném věku, ale za mlada patřil v Austrálii k známým jezdcům! Všechny také překvapil Míra Černý přestupem do šestnáctek, jeho souboj s Davidem Černým tak bude pokračovat. Poprvé také startovala v našem seriálu „Lancia Stratos“ a Gabriel Hadrávek na dráze dokazoval, že tenkrát byly automobily opravdu hůře ovladatelné :-)) Krásnou, legendární Alfu Romeo GTA představil Jirka Smutný v H2000 a za časy se vůbec nemusí stydět! Také zřejmě úplně poprvé Hedvika Servusová porazila neporazitelnou Katarínu a zaslouženě vyhrála Dámský pohár! Ovšem v prvním závodě se totéž povedlo " nováčkovi" seriálu - Lídě Wurmové ze slavného týmu Sukovo kluci....

 Po předání pohárů se areál rychle vylidnil a většina naší party se sejde 25.4. na Ještědu!

 

Jarda Malík a Eda Patera

 

beos | 31.03.2014 18:40:17
na webu jsou fotky z Mostu - 2 galerie - odkazy: na trati - http://www.beos-photo.com/galerie/thumbnails.php?album=296 v boxech a na startu - http://www.beos-photo.com/galerie/thumbnails.php?album=295
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007