aktualizováno | 31.03.2014 10:39:48 | edda | přečteno: 8459x
ZAV Most - komentář II. část

ZAV MOST, komentář, 2. část.


N 1400

Celkem se sešlo 10 závodníků, na start se postavila i jedna žena, Lída Wurmová, která startovala na mistrovském Swiftu týmu Sukových s kterým vybojovala v prvním závodě vítězství v dámském Poháru. Vlasta Suk jr.potvrdil svou kvalitu a dvakrát jasně vyhrál. Druhé místo si bezpečně pohlídal Jan Packa s dalším Swiftem. V prvním závodě skončil na třetím místě Pavel Bobek, v druhém vybojoval třetí místo Tomáš Vlček na Peugeotu 106. Oživením byl start bratrů Brouskových na Mini Cooperu, kdy se s autíčkem o několik generací starším dokázali těsně držet pod stupni vítězů.

N 1600

Produkční šestnáctistovky mají širokou a vyrovnanou rychlou špičku zaručující napínavé souboje o vítězství a další místa na pódiu. V prvním závodě dokázal Robert Pecina na Hondě CRX o čtyři desetiny porazit druhého Jaroslava Fikotu jr., který musel vzít zavděk závoděním na otcově Hondě Civicu, když jeho závodní CRX trápila technika. Za ním dalších pět desetin skončil na Peugeotu 106 Antonín Široký. V druhém závodě si polepšil J. Fikota jr. a zvítězil, zlepšil se i Tomáš Omelka s Peugeotem 106 a po čtvrtém místě v prvním závodě skončil druhý a o necelé tři destiny odsunul R. Pecinu na třetí místo. V rámci třídy je vypisován Saxo cup, kterého se zúčastnilo šest jezdců, z kterých byl nejlepší Jiří Novák.

N 2000

Do této třídy s novým autem přestoupil Lukáš Kubíček. Jeho Honda Civic TypeR byla připravená na vysoké úrovni, jinak ani nemůže v Kubíčkových týmu Agrokart být a Lukáš proměnil premiérové starty ve dvě jasná vítězství ve třídě i juniorském poháru.. Za ním skončil dvakrát druhý úřadující mistr třídy Petr Tvaroh na Hondě Acura. Po závěrečné technické kontrole byl zjištěn u jednoho vozu nesoulad s technickými předpisy a následně udělená penalizace dostala na třetí místo v obou závodech Ladislava Klokočku jehož Alfa Romeo 146 byla v pořádku.

N +2000

Do tradičního souboje dvou japonských značek Mitsubishi a Subaru tentokrát okořenila trojice vozů Porsche. Dvojité vítězství si vybojoval Martin Lev na Subaru Impreza. O druhé a třetí místo urputně bojovali matador třídy Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX a Antonín Úškrt na Subaru Impreza WRX, oba si z Mostu odvezli po poháru za druhé i třetí místo. Těsně pod stupni vítězů skončil s Porsche 911 turbo David Nešpor. Další Porsche, tentokrát Caymana S dovedl ve druhém závodě na pátém místě nováček na startu Tomáš Barták.

E 1400

Se slušnými šesti vozy na startu se přesto třída závodních čtrnáctistovek stala nejméně obsazenou. Její loňská špička se rozprchla do jiných tříd a jeden ze špičkových jezdců Martin Maderák se objevil mezi diváky, když jej v současnosti více vytěžují rodinné povinosti čerstvě trojnásobného otce. O vítězství se rozhodovalo v týmu Petra Janušky. Vždycky zvítězil jeho Škoda pick-up, v prvním závodě naměřila časomíra nejrychlejší čas Tomáši Novákovi, v druhém Petru Januškovi. Třetí místo vždy patřilo Ladislavu Kopelentovi na soutěžní Škodě Felicia. Novinkou ve startovním poli byl Wartburg otce a syna Reissových vybavený čtyřtaktem od Volkswagenu.

E 1600

Sem zamířil ze slabší třídy Miroslav Černý, když do mnoha vavříny ověnčené Škody 130L zabudoval větší motor a ten jej dovezl dvakrát k vítězství. Další přestoupivší David Černý se Škodou Pick-up obsadil dvakrát druhé místo. Třetí místo v prvním závodě před synem Dominikem uhájil Zdeněk Tichý na Fordu Puma. Ve druhém závodě vybojoval třetí místo Petr Zpátečka na Škodě Pick-up z týmu Pegas Autosport.

E 2000

Až z Indonésie, z ostrova Bali z nového byznysu si do Mostu odskočil Martin Čábela, cesta se mu vyplatila, v prvním závodě s Hondou Civic TypeR zvítězil před Hynkem Charvátem na Nissanu Sunny, v druhém závodě si pořadí vyměnili. Třetí místo v prvním závodě získal Libor Kotrmon na Škodě Octavia. Ve druhém závodě mocně zatáhl Jindřich Šmied, proti dopoledni se zlepšil o osm sekund a vybojoval na Renaultu Clio třetí místo.

E +2000

Jako přes kopírák dopadly dopolední i odpolední stupně vítězů. Vedle absolutně nejrychlejšího času i dvě vítězství připadla Tomáši Kučerovi z týmu Svijany Racing na Mitsubishi Lancer EVO IX. S BMW M3 si další dva poháry za druhá místa do své velké sbírky pořídil Vladimír Liška. Na třetím místě skončil dvakrát nováček Petr Pašek na Subaru Impreza.

H 1300

Do této třídy přešly vozy bývalé třídy H 1300p, stupně vítězů jsou stále tři a tak je na čele této třídy velký přetlak. Nejlépe se s mosteckou tratí vyrovnal Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR, který vyhrál oba závody. Za ním skončil na Škodě 130 RS poslední mistr pohárové třídy Michal Šmíd, který dokázal o desetinky porazit třetího Jiřího Bažatu také na Škodě 130 RS. Čtvrtého Tomáše Nerudu zlobily brzdy Škody 110 L a tak si nemohl užívat závodění, jak by si představoval. Zpestřením byl start Jiřího Plevky na u nás raritním voze Mini Marcos.

H 1600

Hvězda evropských okruhových závodů cestovních aut osmdesátých let Břetislav Enge startoval v závodě s nově postavenou soutěžní Škodou 130 LR a ve druhém závodě s ní vybojoval třetí místo. Loňský mistr Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR vyhrál první závod, bohužel ohnutý ventil mu nedovolil dokončit druhý závod. V prvním závodě druhý a ve druhém první skončil David Patera na Citroenu Visa. Na stupně vítězů se ještě dvakrát dostal Pavel Maier s Fordem Escort Mk.I, který obsadil třetí a druhé místo. Za své umístění ve druhém závodě vyhrála dámský pohár hedvika Servusová na Hondě CRX.

H 2000

Promotér Ed Patera je na tom stejně jako kovářova kobyla a po zimě strávené přípravami jak Edda cupu, tak revivalů a aut pro jeho účastníky, zjistil před závodem, že na jeho vlastní závodmí auto ještě nedošlo a nemá s čím startovat, tak musel vzít za vděk synovou Visou a na výjimku startovat s vozem nižší třídy. Ulehčenou pozici tak měl Ivo Král, který dvakrát na VW Golf před E. Paterou zvítězil. Dvakrát třetí skončil Jiří Smutný na Alfě Romeo GTV 2000, která nejenže nádherně vypadá, ale i jede.

H +2000

Člověk míní a technika mění. Pilot dvanáctiválcového Jaguaru XJS se těšil na souboj s Audi Quattro Petra Žáčka, protože Jaguar se přece jen na okruhu cítí lépe, než soutěžní speciál. Bohužel už v prvním tréninku vypovědělo dvanáct válců službu a bylo po nadějích. P. Žáček s audinou tak oslavil dvě jasná vítězství. Robertu Kacálkovi na BMW 635 nevyšla první závodní jízda a tak v prvním závodě skončil třetí. Ve všech dalších už nezaváhal a v druhém závodě skončil stříbrný. Se sériovým Audi Coupé Quattro vybojoval Ondřej Lorenz jedno druhé, jedno třetí místo a dvojité vítězství v poháru Youngtimer.

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007