aktualizováno | 20.12.2007 15:20:37 | edda | přečteno: 3033x
Memoriál Václava Šlajchrta

       Václav Šlajchrt, jehož memoriál se pojede jako součást M ČR am., začínal jezdit ZAV s vozem Škoda 1150, který pak vystřídala celá řada typů této značky. Namátkou vybírám - Š 120 LS A2, Š 130L/A, Š Favorit sk. N,A a v neposlední řadě bájná Š 130RS. Další etapou byl vůz VAZ 2101 sk. A. Z jeho vyprávění si pamatuji, že prý tento vůz jel jako utržený vagon, pokud tedy bylo sucho, ale za deště bylo výhrou dostat vůz bez poškození do cíle. Tím byla jeho éra s vozy s pohonem zadní nápravy završena.

      Se Škodou Favorit ve sk. N bohužel nemohl soupeřit, v té době se supersilným enkem Suzuki Swift GTi, a tak se z tohoto vozu přes zimu stalo konkurenceschopné Áčko. Tento vůz ještě dlouho ,, zlobil" soupeře ve třídě v rukách Václava Šlajchrta juniora.

      V té době již probíhala spolupráce s dlouholetým kamarádem, poradcem a ladičem p. Matouškem. Z této spolupráce vznikl, jeho snad nejoblíbenější závodní vůz Ford Escort RS 2000 ve sk. N. Z tohoto období si jistě všichni pamatují jeho nesmrtelný výrok o ,,gumové homologaci" v narážce na Renault Clio Wiliams a jeho stupeň úprav pro sk.N.... Souboje v tehdy nabité třídě N2000 s J.Vovsem, T.Hankem, E.Paterou, P.Benediktem a jinými si pamatujeme všichni.

      Podle jeho slov, že závoďák má řvát a na traťi žrát malé děti, se z tohoto vozu stal speciál sk. A, včetně sequenční převodovky. Tato úprava však zvýšila náklady natolik, že zvolil opět vůz sk. N, tentokrát Ford Escort Cosworth. Bohužel s tímto vozem si moc nerozuměl. Vleklé problémy s nastavením ho donutily vůz prodat a na závěr své jezdecké kariéry hodlal postavit vůz Opel Astra OPC pro sk. SP.

      Jeho další plány bohužel přerušila zákeřná nemoc a dne 13.4.2007 odchod do závodnického nebe.

                                                       Ladislav Rosička   

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007