11.06.2014 09:32:55 | edda | přečteno: 7781x
Tisková zpráva - Nutrend Racing

 Nikdo z početného startovního pole slavného závodu Ecce Homo Šternberk nemá tak blízko k jeho startovní čáře jako Nutrend Czech National Team. Tým sídlí přímo pod hradbami šternberského hradu, tedy přesně v místě, kde probíhá veškeré dění závodního víkendu, který byl již po třicáté čtvrté uspořádán jako závod Mistrovství Evropy. Evropští závodníci shlížejí k Ecce Homo jako Islám ke svaté Mecce, je to jejich posvátné místo, jež musejí vrchaři pravidelně navštěvovat, aby naplnili jejich vášeň, či chcete-li vyznání. O to víc je šternberský kopec důležitý pro domácí jezdce a tedy i Nutrend Racing. Výzva zdolat přímo tento legendární kopec a prosadit se mezi závodními soupeři, stála u počáteční myšlenky založení závodního týmu, který tehdy zastupoval jen Václav Janík. Dnes již je tento tým velmi početný a díky hlavnímu partnerovi ho známe pod názvem Nutrend Racing. Před domácím publikem ho zastupoval ve skupině sportovních prototypů Jiří Svoboda s dvoulitrovou Normou M20F a Jan Čermák, ten ale s modernější Normou M20FC. Závod si užil v barvách NUTRENDu i Karel Hubáček v kokpitu svého BMW M3 a chybět samozřejmě nemohl ani nejzkušenější Václav Janík s formulovým monopostem Lola. Symboly Nutrend Czech  National Teamu byste nalezly  i na pohárových VW Polo s nimiž bojovala trojice jezdců o body do Junior Cupu.


 Nutrend Racing využil tradičně program závodu k pozvání svých příznivců do zázemí týmu a prezentaci svých partnerů. Mimo ukázky aktuální nabídky autorizovaného dealera BMW – CarTec Olomouc, potěšila tisíce diváků, které závod navštívily, přítomnost krásných hostesek. Mužské osazenstvo jistě zahřál nejen u srdce pohled na zajímavé oblečky dívek, jež byly oděny pouze prostřednictvím bodypaintingu, dámy zase měly možnost nahlédnout na umění šikovného gastronomického specialisty Pavla Dudy, jenž se proslavil účastí v  televizní soutěži MasterChef.


Během závodního víkendu panovalo tropické počasí, a proto přišlo vhod i osvěžení, které zajistil hlavní partner týmu - společnost Nutrend a přednosti jejich výrobků pro aktivní životní styl ocenili i samotní jezdci, protože teploty v závodních vozech přesahovaly s jistotou hranici přes 50°C a bylo třeba podpořit jejich koncentraci před výstupem na vrchol Ecce Homo. 


O zábavu diváků v okolí tratě Ecce Homo Šternberk se staraly především výkony na závodní trati. Nutrend Racing se soustředil zejména na soupeře, s nimiž se utkává od začátku sezóny v bojích o mistra České republiky, protože Ecce Homo bylo samozřejmě započítáváno mimo evropský šampionát i do českého mistrovství. Početná konkurence se sešla ve všech skupinách, ve kterých zanechal Nutrend Racing při Ecce Homo 2014 stopu, vždyť speciálně upravené automobily skupiny E2-SH se sešly vůbec v největším počtu účastníků v prozatímním průběhu sezóny, takže měl Karel Hubáček řádně ztíženou cestu k předním příčkám. Snažil se tlačit na své soupeře a jeho rychlost stačila na pátou pozici v hodnocení jeho skupiny v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky. Karel Hubáček byl s výsledkem spokojený a to především s jeho druhým nedělním výkonem, protože dokázal posunout své osobní šternberské maximum o 7 sekund níže. Obdobně se dařilo i Jiřímu Svobodovi, tedy co se týče posouvání vlastních hranic. Už v tréninku zajel skvěle a když mu časomíra prozradila, že jeho Norma M20F Honda umí zajet Ecce Homo za 3:16 byl velmi spokojen. Dobrý výsledek potvrzovala i pozice Jirky Svobody  jako absolutně nejrychlejšího vozu s motorem do dvou litrů obsahu. Šternberský pilot chtěl zůstat v této pozici i po nedělním závodě.


Svoji jízdu dokázal zrychlit i v neděli. První výstup totiž zvládl ještě o desetinu rychleji než v tréninku a těšil se průběžné třetí příčce v absolutním hodnocení českého mistrovství skupiny E2-SC. Závod v hodnocení ME také rozjel výborně, vždyť mezi dvoulitry skupiny E2-SC mu patřila krásná druhá příčka pouhou sekundu za rychlým Italem Conticellim: „Ecce Homo si nesmírně užívám. Auto funguje skvěle, ale dnes už doplácím na nižší výkon svého motoru, protože Ital Conticelli jede s modernějším autem a především s velmi výkonným motorem. Sekunda není příliš velký odstup a samozřejmě mu to nehodlám dát zadarmo. Svojí pozice si cením a myslím, že se mi zatím závod podařilo dobře rozjet,“ jásal po dojezdu úvodní jízdy Jiří Svoboda. Dramatická druhá jízda už ale zrychlení pro jezdce Nutrend Racingu nepřinesla, ale na spokojenosti Jiřího nic neubrala. Jiří Svoboda byl se svým výsledkem velmi spokojený, protože při domácím závodě nechyběl na pódiu při vyhlašování výsledků Mistrovství Evropy v rámci skupiny E2-SC a jejím dílčím hodnocení třídy do dvou litrů, kde získal stříbro. V hodnocení českého šampionátu se ve stejné skupině jeho jméno objevilo na čtvrté příčce celkového pořadí, což bylo v dané konkurenci maximem.


Jeho přímý konkurent a současně týmový parťák, Jan Čermák, usedl do otevřeného prototypu Norma v barvách Nutrend Racing teprve podruhé, když si svoji premiéru odbyl na Rechbergu. I pro něho byla účast na Ecce Homo velmi prestižní, vždyť měl v ochozech velký počet přátel a fanoušků. Jeho první kilometry na šternberské trati, která píše historii už téměř 110 let, nebyly ovšem k jeho plné spokojenosti. Rychlý profil si žádá maximální využití stroje i stejnou míru jezdeckého potenciálu. Tréninky odjel s cílem nalézt společnou řeč s ovládáním vozu a doladěním podvozku pro nedělní závod. Cílovou čáru po 7800 metrech protínal o nedělním brzkém odpoledni s pocitem lepším než v trénincích a čas tomu odpovídal: „Šternberk je naprosto úžasná trať a ten nejlepší pocit na ní je možné zažít jen s větrem ve vlasech, tedy při jízdě s otevřeným prototypem. Je to opravdový zážitek, ale k jízdnímu ideálu jsem měl ještě daleko. Není jednoduché hned od začátku najít správné brzdné body a na trati je mnoho zrádných míst, které si vyžadují ideální setup a ten teprve s týmem hledáme. S časem 3:20 jsem v daných podmínkách spokojen, ale samozřejmě vím, že je možné tuto hodnotu stlačit, vždyť mi to názorně ukázal Jirka v přímém souboji. Největší radost mám z toho, že jsem se začal orientovat jakým směrem se mám dát ve smyslu nastavení podvozku, čehož budu chtít využít už při dalším závodě MMČR v Dobšiné.“ Jan Čermák nakonec dokázal svůj vůz dopravit do cíle jako dvacátý v absolutním pořadí a v dílčím hodnocení skupiny E2-SC skončil v MMČR na pátém místě za Jiřím Svobodou. Jeho dobrý výkon podpořil i „skalp“ několika mnohem výkonnějších strojů.


Pro Václava Janíka to byl již 18. start na jeho „rodném“ kopci. Jeho statistika čítá již řadu ocenění, kdy dosáhl ještě v sedadle Mitsubishi na vítězství či rekord tratě ve skupině A. Za největší úspěch ale považuje, že se mu podařilo dostat do elitní skupiny jezdců, jejichž jízda dokázala být kratší než 3 minuty. To se mu povedlo v loňském roce a letos chtěl na tento výkon navázat. Ono mu vlastně ani nic jiného nezbývalo, protože jeho úhlavní soupeři v boji o český trůn mu jiné možnosti nedávali. Sobotní trénink byl i v jeho podání o testování nastavení podvozku a seznámení se s nově položeným povrchem v některých částech trati. O možnostech pro nedělní závod vypověděly výsledky tréninku, kde jeho jméno figurovalo vedle čtvrtého nejrychlejšího času v hodnocení českého šampionátu. „K hranici tří minut jsem se dokázal přiblížit, ale přeci jen jsem očekával lepší výkon. Před domácím publikem jsem hodně namotivovaný a rád bych promluvil do absolutního pořadí závodu. Miloše Beneše asi nebude za normálních podmínek možné atakovat, jeho vůz je prostě pro tento typ tratě výrazně rychlejší, ale rád bych svedl stejně jako loni souboj s Otakarem Krámským a především s Davidem Komárkem, který mi je v průběžném pořadí šampionátu nejblíže,“ hovořil o svém tréninkovém výkonu a plánech pro neděli při sobotním večeru Václav Janík.


Nedělní závod začal ve vysokém tempu a hranice tří minut byla několikrát prolomena. Oranžovo-bílá Lola, ale zůstala těsně před metou tří minut. 3.01,610 ukazoval časový ukazatel, když už sundával nejrychlejší pilot Nutrend Racing nohu z plynu po projetí cíle. V tu chvíli to znamenalo průběžnou třetí pozici za Milošem Benešem a Otakarem Krámským a téměř dvou sekundový náskok na čtvrtého Davida Komárka. Výsledek závodu byl ale v tu chvíli až na druhé pozici ve Václavově hlavě, prim hrála myšlenka okusit opět chuť jízdy pod tři minuty. Bohužel ani druhá jízda nepřinesla kýžený výsledek. Závěrečná jízda letošního ročníku Ecce Homo byla „jen“ vyrovnáním jízdy první a konečné potvrzení třetí příčky v absolutním pořadí Mezinárodního mistrovství ČR. „Jediná věc co mě mrzí je, že není čas pod tři minuty. Jinak musím být spokojen. Na rozdíl od velkého počtu odpadnutí soupeřů jsou všechny naše vozy v cíli a celý tým udělal maximum pro dobrý výsledek. Třetí místo v českém šampionátu a absolutně šesté v celkovém pořadí bylo letos pro mě vrcholem. Do tempa jsem se dostal vždy až někde v první třetině tratě a ztráta z úvodu se podepsala na konečném výsledku. Věřím, že jsme naše příznivce potěšili nejen na závodní trati, ale i připraveným doprovodným programem,“ rozloučil se s Ecce Homo 2014 Václav Janík.


Nutrend Czech National Team bude pokračovat hned následující víkend dalším těžkým závodem. V Itálii se pojede slavné Lo Spino, kde opět nebude chybět kompletní italská špička v čele s Faggiolim a právě s nimi bude soupeřit i Václav Janík společně s Jiřím Svobodou. Důvodem jejich startu v Itálii je, že závod se jede jako součást FIA Hill Climb Challenge, kde bude Václav Janík hájit svoji průběžně vedoucí pozici.



Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007