12.06.2014 10:15:46 | edda | přečteno: 9818x
ZAV Kdyně - Diskvalifikace a penalizace!

Rozhodnutí k prohřeškům na ZAV Kdyně


  1. Protest jezdce Michala Šmída na Tomáše Nerudu ohledně odlehčení dveří vozu v rozporu s pravidly byl po předložení dokumentace uznán! Pro tento případ rozhodla již ve Kdyni Komise jezdců a činovníci takto - Jezdec Neruda dostane penalizaci 20s k výslednému času a od dalšího závodu dováží vůz 0,5kilovým závažím! Je potřeba zdůraznit, že se u jezdce Nerudy jedná o dobový vůz, již s takto upravenými dveřmi / potvrdil pan Válek, původní majitel/ a také, že toto porušení nemohlo mít vliv na dosahované časy.

  2. Nesrovnalost stáleho převodu u měřených Hond jezdců Fikoty a Pribuly.Měřením bylo zjištěno, že sériovému převodu odpovídá vůz jezdce Fikoty, u jezdce Pribuly se jedná o převod, který se v daném voze nepoužíval. Jelikož se jedná o výrazně pomalejší převod, došlo k zásadnímu porušení technických řádů skupiny N, ačkoliv Mirek Pribula podal věrohodné vysvětlení, že nejde o úmysl. Vzhledem k získané výhodě bohužel nemohou rozhodnout činovníci jinak než - DISKVALIFIKACE

Detailní popis měření technického komisaře je níže.

 

Jelikož se tentokrát neopírají naše zjištění o vyjádření oficiálních zástupců výrobců dotčených vozů, dáváme prostor pro případné námitky jezdcům do začátku přejímky na ZAV Radotín, kdy bude toto rozhodnutí považováno za oficiální!

 Mirek Pažout                  Jaroslav Malík                            Eduard Patera

technický komisař          sportovní komisař                           promotér

 

 

ZPRÁVA TECHNICKÉHO KOMISAŘE

 


 

Letošní závod ve Kdyni přinesl nebývale velké množství dohadů o shodě závodních vozidel s řády.

 

Takže se na tuto problematiku podíváme blíže, a postupně.

 


 

V sobotu, po poslední jízdě došlo letos poprvé na vážení vozidel. Bylo vytipováno několik vozidel, která na pohled vypadají „lehce“, k tomu bylo přibráno několik vozidel za špičky startovního pole, plus vozidla pořadatelů.

 

Tentokrát bylo vše v pořádku, a žádné vozidlo se nijak významně nepřiblížilo limitu, takže ani nemuselo dojít na vypouštění pohonných hmot apod. Při posledním vážení diskvalifikovaná Andrea Zemanová, letos startuje s jiným vozem, a tomu zatím k limitu schází ještě 250kg...

 

 

 

Dalším problémem se stal vůz Pickup Kawasaki P. Janušky, se kterým startuje velice rychlý David Černý. Po závodě za mnou byli jezdci ze třídy E-1600, a požádali mě o prověření tohoto vozu, zejména systému převodovek.

 

Vozidlo bylo proto v neděli po závodě podrobeno kontrole. Vzhledem ke vstřícnosti P.Janušky mohli být prohlídce přítomni i soupeři ze třídy, a P. Januška jim vše na vozidle předvedl, a zodpověděl všechny jejich otázky. Vše bylo v pořádku, a tak se po prohlídce soupeři sportovně omluvili, a vzali na vědomí smutnou zprávu, že pokud budou chtít s Davidem závodit, budou muset zrychlit. Zde bych chtěl pochválit přístup všech zúčastněných, neboť vše proběhlo, rychle oficiálně, bez zbytečných pomluv po depu, a navíc v přátelské atmosféře.

 


 

Dalším řešeným případem byl nedělní protest na vůz T.Nerudy. Protest na něho podal bc. M.Šmíd, a týkal se nepředpisově odlehčených dveří. Ačkoli šlo o nepatrné odlehčení o cca 0,2kg, které nemohlo mít vliv na dosahované časy, bylo potřeba protest zodpovědně zhodnotit. Tato úprava odporuje našim řádům, ale vzhledem k tomu, že dobové homologace jsou našim řádům nadřazené, vznikl trochu problém s rozhodnutím. Vzhledem k tomu byla svolána komise jezdců, a ta rozhodla tak, že majitel vozidla P.Kolář zastupující jezdce T.Nerudu, dostane týden času na doložení dokumentace, která potvrdí, že vůz (který je mimochodem původní dobový originál), v době svého vzniku odpovídal tehdy platným předpisům. P.Kolář dokumentaci dodal, ale ta bohužel dokazuje jen to, že vůz v té době opravdu v této podobě startoval, ale nikoli to, že tehdy odpovídal předpisům. Vzhledem k tomu, bylo rozhodnuto o UDĚLENÍ PENALIZACE 20s k celkovému dosaženému času. Vozidlo navíc musí být při dalších závodech dováženo jasně viditelným závažím o hmotnosti 0,5kg.

 


 

Další pochybnosti vyvolávaly výkony M.Pribuly s Hondou Civic, který celý víkend dosahoval velice rychlých časů. Proto bylo toto vozidlo po závodě podrobeno důkladnější kontrole, a porovnání se stejným vozidlem J.Fikoty. Byly porovnávány písty, škrtící klapky, diferenciály a převodové poměry obou vozidel. Vozidla byla shodná, až na převodový poměr. Vzhledem k tomu, že na místě nemohlo být zjištěno co je správně, a co ne, bylo rozhodnutí o týden odloženo, a šetření prováděno dodatečně. Podle VIN bylo zjištěno, že vozidla jsou rozdílných modelových typů i rozdílných r.v. a mají převodovky s jinými převodovými poměr. Ty byly zjišťovány z několika různých zdrojů, a bylo zjištěno, že u vozidla J.Fikoty má být převodový poměr na 4. rychlostní stupeň 4,72 (viz: http://www.automobile-catalog.com/auta_details1.php ), a naměřeno bylo 4,75 . Vzhledem k tomu, že při měření nebyl použit úhloměr, je tato hodnota v toleranci. U vozidla M. Pribuly by měla být podle typu kratší převodovka odpovídající typu 1,6 SiR s převodovým poměrem na 4.rychlostní stupeň 4,87 ( viz: http://www.automobile-catalog.com/auta_details1.php ), naměřeno bylo 5,2. Proto jsme ještě pátrali v dalších zdrojích, a v jednom byla nalezena i možná hodnota stálého převodu 4,45, což po přepočtu na 4. stupeň vychází na poměr 4,93. Vzhledem k Těmto skutečnostem, byl naměřený poměr 5,2 UZNÁN JAKO NEODPOVÍDAJÍCÍ technickým předpisům.

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007