ČM ZAV- Edda cup, Radotín- Zadní Kopanina, 28., 29. 6. 2014
O posledním červnovém víkendu se v Radotíně uskuteční závody automobilů do vrchu. Pátým závodem se zde uzavře první polovina Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu - Edda cupu. Tento závod má všechny předpoklady stát se vrcholem letošní sezóny. Závodníky čeká atraktivní trať, po které už v šedesátých a sedmdesátých letech vedly rychlostní zkoušky populární Rallye Berounka a Rallye Praha a v nedávné minulosti Pražského rallysprintu. Závod na této trati je mezi jezdci velmi oblíbený a tak není divu, že se k závodu přihlásilo 128 závodníků v kategoriích produkčních aut, závodních speciálů a historických závodních automobilů. Mezi nimi samozřejmě nebude chybět nikdo ze špiček průběžného hodnocení Edda cupu, zatím nejlepší v závodních speciálech T. Kučera, v produkčních vozech M. Lev a v historikách P. Žáček. Kvalitní jsou ovšem i jezdci z dalšího pořadí, jsou třídy, kde se na startu sejde deset a víc jezdců a na vítězství si může dělat naději i pět závodníků. Velmi napínavé boje probíhají např. v produkčních i závodních šestnáctistovkách, velmi silné obsazení bude mít i nejsilnější třída závodních speciálů, kde budou největšími favority T. Kučera, T. Košek a J. Bazevičius, se kterými se bude snažit držet krok dvojice závodníků na Porsche GT3 z vlastně domácího týmu Luka motorsport. Z tohoto závodu bude pořízen 20minutový záznam pro TV Sport 5.
Diváky i odbornou veřejností je velmi vysoko hodnocena kategorie historických závodních automobilů do roku výroby 1985. V Radotíně se na start postaví více než padesát těchto vozů, které psaly historii automobilových závodů. O zapsání do historických tabulek seriálu si žádá třída H1300, kde je přihlášeno 25jezdců! Samozřejmě se představí celá plejáda škodovek s motorem vzadu od Škody 1000 MB J. Hanilce a D. Ježka až po vrchol řady Škody 130 LR J. Vosmeka a R. Petra. Na Škodě 130 L bude závodit i německý jezdec Antti Hoheisel. Škodovkám se budou snažit sekundovat L. Prokopec na Mini Cooperu a V. Vrabec s Lancií Fulvia a J. Čermák jr. na Autobianchi. V nejsilnější třídě historiků bude nejzajímavější duel mezi P. Žáčkem na Audi Sport Quattro S1 a J. Rejkou na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS. Asi největší historickou hodnotu bude mít vůz S. Hajdůška, Tatra 603-2 B5, která sklízela vavříny v šedesátých letech na slavném Marathonu de la Route.
Program závodu bude po oba dny stejný, dopoledne vyplní tréninky. Na 12:30 je naplánován start první závodní jízdy, na ní plynule naváže druhá závodní jízda, po jejímž dokončení a spočítání výsledků dojde v prostoru depa k slavnostnímu vyhlášení vítězů a předání pohárů nejlepším ve všech vypsaných třídách.
Vzhledem k předpokládanému velkému zájmu diváků i s ohledem k tomu, že trať obklopuje chráněné území, pořadatelé s důrazem na maximální bezpečnost i ochranu přírody připravují přísná opatření. Jen jejich důsledným dodržováním lze zajistit bezproblémový průběh celé akce. Hlavní divácké místo bude připraveno v atraktivní odbočce u lomu. Podél trati budou vyznačeny i zakázané prostory v kterých se nesmí v průběhu závodu nikdo zdržovat. Vstup na závody je zdarma, zdarma je i na místě distribuován tištěný průvodce sezónou Edda cupu. Pořadatelé prosí diváky, aby při sledování závodních aut na trati nezapomínali na zdravý rozum, bezvýhrad se řídili pokyny traťových pořadatelů a při příjezdu na místo respektovali dopravní značení, zejména s ohledem na stání a parkování vozidel.
Podrobnější informace, seznam všech přihlášených, zvláštní ustanovení k závodu a další informace najdou zájemci na webu: http://edda.cz/mscrdovrchu
Jarda Malík