Silná sestava Nutrend Racing se v Dobšiné prosadila především mezi spidery
Nutrend Czech National Team vyrazil v polovině července k jedenáctému vrchařskému podniku
letošní sezóny a jeho kroky směřovaly na oblíbený slovenský Dobšinský kopec, závod, jenž je
započítáván do českého šampionátu i mistrovství Evropy.
Kraj Slovenského ráje je krásným místem pro závody do vrchu, kde dokázali tradičně místní pořadatelé uskutečnit kvalitní podnik hodný evropského šampionátu, čímž umí přilákat velmi kvalitně obsazenou startovní listinu vrchařů. Mimo evropskou špičku nechyběli ani nejrychlejší jezdci českého mistrovství a tedy i jezdci Nutrend Czech National Teamu v čele s Václavem Janíkem, jenž tradičně reprezentoval ve skupině formulových monopostů, Jan Čermák a Jiří Svoboda se postarali o zastoupení „Nutrenďáků“ ve skupině určené pro dvoumístné sportovní prototypy a Karel Hubáček zastal roli jezdce závodního speciálu ve skupině siluet cestovních vozů - E2-SH.
Kompletní čtveřice Nutrend Racing se připravovala na velmi náročný závod, nejen z důvodu předpovídaného tropického počasí, ale především s ohledem na očekávanou vysokou úroveň soubojů o co nejlepší pozice ve skupinách českého mistrovství, kde spočívalo po čas závodního víkendu hlavní těžiště zájmu týmu. Úskalí azurového nebe nad hlavami jezdců, vysokých teplot v závodních kombinézách, či dehydratace, pomohly zmírnit vhodné přípravky hlavního partnera týmu, společnosti Nutrend, ale se soupeři si museli jezdci poradit sami, jen za pomoci svého jezdeckého umění.
Dobšinský kopec je nesmírně rychlou tratí. Nejrychlejší dosahují na bezmála sedmikilometrovém kopci průměrné rychlosti 170km/h. Nutrend Racing má s touto tratí bohaté zkušenosti a tak se snažil čerpat ze znalostí nabytých během minulých ročníků závodu. Na trati čeká celá řada záludných úseků a svoji pozornost si vyžaduje i kompromis v nastavení vozu. Náročná je především správná volba skladby převodové skříně, protože trať má ve svém profilu nejdelší rovinu z celého kalendáře ME, kde je příhodná volba převodů, pro co největší maximální rychlost, rychloměr totiž ukazuje na jejím konci hodnoty okolo 250km/h.
Jan Čermák pilotující Normu M20FC předváděl před slovenským početným publikem další ze svých letošních premiér, když zde v kokpitu otevřeného prototypu startoval poprvé. S Jiřím Svobodou nehledali soupeření nejen mezi sebou navzájem, ale na Dobšinském kopci se mohli srovnávat s celou řadou rovných soupeřů se sportovními prototypy ve své třídě do dvou litrů objemu motoru.
Jiří Svoboda potvrdil svoji letošní dobrou formu a v obou závodních jízdách dokázal opanovat výsledkovým listinám ve své třídě. „V Dobšiné se sešla těžká konkurence a určitě mě moc těší, že jsem se dokázal prosadit. Krásná rychlá trať mi svědčí a celkově jsem si tento parádní závod moc užil, vítězství ve třídě je jen skvělou tečkou na konci,“ radoval se ze slovenského úspěchu průběžně druhý jezdec hodnocení evropského poháru Jiří Svoboda. Dařilo se i Janu Čermákovi. Ten dokázal svoji Normu dopravit do cíle jako druhý v pořadí za Jiřím Svobodou. Pro úspěch ve své třídě musel ale využít všech dostupných prostředků: „Každá jízda byla o postupném zrychlování. Třetí závod s Normou jsem si parádně užil a v Dobšiné jsem se snažil využít všech nabytých zkušeností z odjetých závodů. Dlouhá pauza po Ecce Homo byla ale znát a tak byly tréninkové jízdy trochu pozvolnější, než jsem doufal. Vstup do závodu ale vyšel a druhá průběžná příčka mě potěšila. Před druhou jízdou jsme ale byli s Jakubem Trnkou a Petrem Vondrákem v jedné vteřině a bylo zaděláno na velký souboj. Závěr mi ale vyšel, podařilo se mi udržet nervy a zajel jsem svůj nejlepší čas, což mě udrželo na konečné druhé příčce ve třídě za Jirkou. Z mého pohledu vydařený víkend a letošní nejlepší výsledek. Rostoucí progres mě těší.“
Karla Hubáčka mohli diváci opět vidět s tradičním BMW M3 GTR. Na Dobšinském kopci se už v minulosti svezl a tomu dávalo možnost porovnat se nejen se soupeři, ale i s vlastními výkony z předchozích ročníků závodu. Rychlost Karlova BMW sice nestačila na špičku skupiny E2-SH, ale bylo jí dostatek na posun osobního maxima, což byl i cíl olomouckého jezdce v barvách Nutrend Racing. Zkrácení jízdního času na Dobšinském kopci o 5 sekund byl i pro něj důvodem ke spokojenosti s letošní účastí při tomto závodě.
Vrcholná kategorie 2 a třída do 3 litrů objemu motoru je pro Nutrend Czech National Team spojena s Václavem Janíkem a jeho Lolou B02/50 Zytek. Monopost bývalé formule 3000 v současné době nestačí na samotnou špičku, kde kralují aerodynamicky lépe vybavené prototypy, ale i tak hodlal šternberský jezdec stíhat minimálně jezdce klasických formulí – Otakara Krámského a Fausta Bormoliniho. Realita letošního závodu ale byla jiná a Václav Janík tentokrát na vytyčené cíle nedosáhl: „Nasazení a motivace mi tento víkend rozhodně nechyběla. Dobšinou řadím určitě mezi oblíbené závody, ale letos se mi nepodařilo najít správnou rychlost. Nepřiblížil jsem se ani loňským časům, což je pro mě zklamání. V několika úsecích jsem netrefil ideálně závodní stopu a to s sebou nese na tak rychlé trati ztrátu, která na dlouhých rovinách velmi rychle roste. Můj výsledek mě netěší především s ohledem na menší bodový zisk do českého mistrovství, ale sezóna je ještě dlouhá, tak se mi snad moje zaváhání podaří napravit.“ Výsledkově vyzněl závod pro Vaška v absolutním hodnocení MMČR na 5. místo. Při pohledu na průběžnou tabulku mistrovství zůstává s 20 bodovým náskokem v čele hodnocení a i nadále je nejblíže mistrovskému titulu. Do hry ovšem vstoupí i nucené škrtání výsledků, které celou situaci z jeho pohledu ztěžuje. Rozhodovat se tedy bude o mistrovském titulu především při posledních třech závodních víkendech, kde se bude bodovat celkově šestkrát, protože tyto víkendy jsou pojaty stylem dvoj závodu. A právě k tomuto vyvrcholení letošní domácí sezóny bude Nutrend Racing směřovat své síly.
Následující klání v německém Glasbachu bude tým vynechávat, i s ohledem na krácení výsledků, a především se zřetelem na náročnou skladbu závodů FIA Cupu a MMČR v druhé třetině sezóny. Další účast tak Nutrend Czech National Team plánuje na německý Osnabrück, tedy další pokračování FIA International Hill Climb Cupu.
2014 Mezinárodní mistrovství ČR v závodech do vrchu ‐ Absolutní pořadí
1. JANÍK Václav 100
2. BENEŠ Miloš 80
3. KOMÁREK David 72
4. NEVĚŘIL Dušan 52
5. KRÁMSKÝ Otakar 47
6. SVOBODA Jiří 41
7. VÍTEK Petr 36
8. RYBNÍČEK Marek 30
9. NOVÝ Lubor 20
10. ŠPALEK Jiří 15
2014 FIA INTERNATIONAL HILL CLIMB CUP - CAT.2
1. JANÍK Václav 90
2. SVOBODA Jiří 55
3. MERLI Christian 50
4. FAGGIOLI Simone 40
5. BOTTURA Adolfo 38
6. MAGLIONA Omar 35
7. PEDROTTI Gino 35
8. TRNKA Petr 33
9. IAQUINTA Rosario 27
10. SZASZ Laszlo 50