To jsme ještě neměli J.Malíka :-)
ZAV Vrchlabí - Benecko 2008
V krásném prostředí Krkonoš se sešli jezdci seriálu Mistrovství ČR ÚAMK k dalšímu podniku seriálu. Téměř sto jezdců čekala velmi rychlá a náročná trať, ovšem s výborným zázemím jak na startu, tak v cíli. Musím poděkovat Tomáši Hankovi s přípravou podniku a za pomoc Liborovi Mejznarovi při samotné akci. Také Míra Wohanka svými zkušenostmi a klidem přispěl k zdárnému průběhu.
V sobotu, po pátečním mrholení, nás naštěstí čekal sluneční den i když studený. To mělo vliv hlavně na přilnavost pneumatik. Již druhý trénink naznačil, že rozhodně nemůžeme očekávat klidný průběh. Na trati zůstali tři vozy po středních haváriích. V tomto trendu pokračoval celý sobotní závod. Zejména v úseku 2,3 se početná divácká obec nenudila a mnoho jezdců zde mělo problémy i těžší havárie. Radost z neustálého přerušování a následného odklízení rozhodně neměli pořadatelé ani jezdci připraveni před startem. Tentokrát veškeré prodlevy byly pouze z důvodů kolizí.Naštěstí vše se obešlo bez zranění, ovšem škody na některých vozech jsou značné.
V neděli, již za horšího počasí, pokračoval závod klidnějším průběhem. Došlo pouze k několika drobným kolizím, až předposlední jízda dne znamenala výjezd vyproštovací techniky po čelním nárazu do stromu v úseku 3 jezdce Pavla Šebesty, také naštěstí bez následků pro jezdce.
Závěrem lze říci, že závod se povedl, měl jsem po sobotě pochybnosti o zařazení takto náročné trati do seriálu. Ovšem chvála všech jezdců se kterými jsem o trati hovořil zajišťuje tomuto podniku místo v našem kalendáři i pro příští rok.
Ve třídě SE1400 svedli pěkný souboj o vítězství Vlasta Suk a Tomáš Mach. Rozhodla Tomášova chyba v první jízdě. Třetí byl Láďa Rosička, na kterého překvapivě nestačily zbylé vozy Suzuki. V neděli velmi zrychlil Jan Braha a vybojoval poprvé bronzovou medaili.
V SE1600 využil nepřítomnosti největšího soka Radka Chamoly Martin Milowský a odvezl si 40bodů. Bezpečné druhé místo po oba dny držel zkušený František Kouřimský. Dvě třetí místa jsou velkým úspěchem stále zrychlujícího Tondy Širokého.
V SE2000 se opakoval souboj Semlbauer- Slováček, po oba dny zvítězil Honza opět pod dohledem otce. O třetí místo se přetahovali Péťa Balík a Jarda Winter, každý uspěl jeden den.
V SE+2000 stále s převahou vítězí Aleš Komárek a i Jirka Hák se konkurenci vzdaluje a pravidelně bere druhá místa. Velký úspěch je stejný čas Danči Komárkové s velkou hvězdou závodu Jindrou Štolfou, který na slabším voze zajel skvěle a vklínil se mezi čtyřkolky.
E1-1400 se čekal souboj Mach- Suk, bohužel Vlasta jr. po celý víkend laboroval s motorem, tak ze souboje sešlo.Honza Holeček byl jednou třetí a jednou druhý. Poprvé na bedně se objevil mladý Milan Bydžovský na Fiestě.
V šestnáctkách bohužel byla velká úmrtnost a také se omluvily dva největší favorité Karel Patočka a Martin Rybníček. Zvítězil tak dvakrát Josef Srnský jr. na Fiestě, v sobotu byl druhý Luboš Čadek.
Také ve dvoulitrech byla slabší konkurence a to v sobotu ještě havaroval velký favorit Jan Kočiš na Fabii. Vůz do druhého dne opravil a jasně vyhrál. V sobotu vyhrál Jakub Choura. Dvě druhá místa vybojoval Miloš Lang a dvě třetí Tomáš Hank.
V nejsilnější třídě zvítězil oba dny Jan Kotrba na Mitsubishi Lancer Evo IX, na paty mu šlapalo liberecké duo Nesvadba, Boura. V neděli Nesvadba nestartoval, třetí tak byl Jan Kobrle, kterému trať zjevně nevyhovovala.
V H1300 po oba dny dominoval nováček seriálu Martin Rejl na na kvalitně připravené Škodě 130RS. Dvě druhá místa si zajistil místní matador Pepa Srnský na Škodě 110R. Bojovný výkon předvedl, zaslouženě třetí, Tomáš Drásta na Ladě.
V šestnáctkách se opět čekal velký souboj Chmelař – Krejbich. Bohužel Petra Krejbicha při startu do první ostré jízdy zklamala technika / diferenciál/. Z důvodu nemoci otce startoval s krásnou Škodou 200RS Robin Bořke a dvěma druhými místy ukázal potenciál vozu. Třetí byl dvakrát Ladislav Rosička senior.
V H+1600 nyní kraluje první opravdový závodní speciál sk. A2 této třídy a to Golf II Ivo Krále. Druhý byl Petr Mužík na krásném Datsunu 240Z a poprvé se na bednu dostal po oba dny Martin Slezák na BMW 2002. V neděli byl druhý dabler Krále, Miloslav Holeček.