Lukáš Kubíček má za sebou zřejmě přelomovou sezónu své kariéry. V jejím průběhu byl díky nápadu ředitele většiny podniků seriálu závodů do vrchu EDDA Cup Romana Linharta a předsedy představenstva pivovaru Svijany Tomáše Kučery vybrán Svijany talentem. Po dosavadním působení za volantem předokolek díky tomu v druhé polovině roku usedl do kokpitu mnohem silnější čtyřkolky Mitsubishi Lancer EVO IX. Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat a mladý turnovský pilot stanul čtyřikrát na pódiu v nejsilnější třídě E+2000.
Přestože Lukáš Kubíček byl za volantem čtyřkolky úplným nováčkem, aklimatizoval se velmi rychle. Výsledkem byla čtyři pódiová umístění ve třídě E+2000. „V Radotíně a obou dnech Živohošti jsem skončil třetí, v Bečově ještě o příčku lépe. Právě Bečov, patřící k mým nejoblíbenějším tratím, považuji za svůj nejvydařenější letošní závod. Na rychlé trati, která je v lesních vlásenkách dost rozbitá a navlhlá, jsem mohl parádně využít výkonu a perfektního podvozku lanceru. Druhé místo absolutně za Tomášem Koškem jsem pak obsadil na legendární trati Záskalí, kam jsem si odskočil do seriálu Krušnohorského poháru. Celkově jsem se snažil postupně sžívat s autem a zrychlovat,“ hodnotí svoji první sezónu v nejsilnější kategorii student druhého ročníku Vysoké školy Škoda Auto na mladoboleslavské Karmeli a přidává svůj pohled na konkurenci. „Předně oceňuji velký počet soupeřů v naší třídě. Na jednotlivých závodech se nás vždy sešlo kolem deseti. Největšími esy byli Tomášové Košek a Kučera, kousek za nimi se pohyboval Vláďa Liška. Ti tři byli nedostižní. Já se přetahoval především s Petrem Flosmannem a jeho Porsche 996, Tondou Úškrtem s imprezou a Robertem Chrištofem, jenž se občas střídal se mnou za volantem lanceru. Pořadím občas zamíchal i někdo ze sporadicky startujících jezdců, účastnících se nahodile pouze jednotlivých podniků.“
Nyní už jednadvacetiletý student spřádá plány na nadcházející sezónu. „ S Tomášem Kučerou jsme se domluvili na pokračující spolupráci. Přes zimu chceme zapracovat na zvýšení konkurenceschopnosti přece jen víceméně enkového lanceru, aby se přiblížil špičce třídy. Věnovat se hodláme především navýšení jeho výkonu a nastavení transmisí. V tomto velmi oceňujeme pomoc špičkového týmu Racing Service, jenž nám auto servisuje. V týmu vládne naprosto úžasná a uvolněná atmosféra. Zpočátku jsem měl trošku respekt ze setkání s kapacitami typu Honzy Šlehofera a Honzy Sýkory. Brzy jsem však poznal, že to jsou naprosto pohodoví kluci. Poděkování patří samozřejmě též Tomáši Kučerovi a otci celého projektu Romanu Linhartovi, že mi vůbec umožnili s tímto autem startovat, pivovaru Svijany, firmě Agrokart a mému týmu. Já osobně musím zapracovat i na mém jezdeckém stylu. Přece jen čtyřkolka je proti předokolce diametrálně rozdílná,“ přibližuje své plány Lukáš, jenž ale nežije jen závody. „Zanedbávat samozřejmě nemohu ani školu, abych ten bakalářský titul získal. Když mám čas, vyrážím fandit Bílým Tygrům Liberec na hokejovou Extraligu a přes zimu plánuji udržet se v jezdecké kondici několika výlety do Prahy na motokáry. Nedávno jsem si též parádně užil návštěvu dětenického Pekla, kam mě pozvala kamarádka a spolužačka Ráďa. Začátkem prosince bych se pak měl zúčastnit návštěvy dětského oddělení mladoboleslavské Klaudiánovy nemocnice a následné besedy a autogramiády v čejetické hospůdce U Kepkeho.“
Vlastimil Resl
Foto: Ota Breitkopf