Zpráva technického komisaře mezi sezónami 2014 a 2015....
Nejprve malé ohlédnutí za uplynulou sezónou.
Největším kladem a úspěchem minulé sezóny zcela jistě bylo to, že během ní nedošlo k žádnému zranění jezdce, ani diváka. To, jak závodní vozy odpovídaly našim technickým předpisům už tak zcela pozitivní bohužel nebylo. Během sezóny jsme museli za hrubý nesoulad s našimi předpisy dvě vozidla diskvalifikovat, a za drobnější prohřešky bylo uděleno několik penalizací. Také bylo zjištěno, že dost vozidel přihlášených do poháru Youngtimer, neodpovídá předpisům tohoto poháru, a tak došlo k jejich vyloučení. Dále se mi nelíbí snaha jezdců ve skupinách N dělat svá auta závodnější, než by měla být. Jde zejména o postupné demontování držáků rezervy, motorků stěračů, ostřikovačů, odstraňování části plastizolových nástřiků, případně kombinování dílů z různých modelů. Samostatnou kapitolou jsou interiéry vozidel, kde krom drobných prohřešků se v mnoha vozech objevilo karbonové čalounění dveří, které je naprosto jednoznačně v rozporu se řády pro třídu N. Takže předpisy pro třídu N budou pro příští rok drobně upraveny, a upřesněny tak, aby byly více v souladu se startujícími vozidly, a vozidla budou muset řádům v této podobě již vyhovovat bez výjimky. Pro všechny, kteří svá vozidla těmto řádům nepřizpůsobí je tu třída E.
Dále v minulé sezóně stále přetrvával nešvar pomlouvání soupeřových vozidel. Takže ještě jednou:
Pokud víte jistě, že soupeřův vůz neodpovídá předpisům (větší obsah motoru, jiné odstupňování převodovky, nevhodné brzdy apod.) dejte protest. Nebude Vás to stát nic, veškeré peníze Vám budou vráceny, a soupeře s podvodným vozidlem postih nemine. Pokud to nevíte jistě, popřemýšlejte zda dát protest či ne, ale neroznášejte po depu pomluvy o podvodných autech!!!
Úpravy předpisů pro sezónu 2015
Na schůzce na Staré Živohošti došlo k projednání několika změn v technických předpisech. Asi největší změna se týká třídy H, kde bude pro příští rok povolena kromě stávajících možností rozšíření blatníků ještě možnost třetí, a to použití bodykitu z novější verze téhož modelu. To znamená, že mohou být použity širší blatníky z novějšího provedení stejného typu, a stejného modelu vozidla, např. na VW Golf II GTI mohou být použity blatníky z modelu Golf II Rallye, na Lancii HF z modelu Integrale, na BMW E30 z modelu M3 atd. V žádném případě se to nevztahuje na blatníky z jiných modelů, případně jiných generací vozidel... Další podstatnou změnou je úplný zákaz používání NOS od sezóny 2016, a povinnost používání nehořlavých kombinéz pro jezdce ve všech třídách E od příští sezóny, a v ostatních třídách od sezóny 2016 / týká se jezdců s celoroční licencí/. Další změny budou jen drobné, a půjde spíše o upřesnění stávajících předpisů, případně o jejich drobné úpravy tak, aby byly jasnější a jednoznačnější. Definitivní znění předpisů pro sezónu 2015 bude zveřejněno do 10ti dnů.
Mirek Pažout - technický komisař