Vizitka Jiřího Háka
Každý závodník nějak začíná, ale jen málokdo může říci, že u něj to začalo s automobilovým sportem na vojně. Jirka se tam poznal s Karlem Trojanem a ten ho nakazil s tím správným závodnickým bacilem. Jirka mu pomáhal s přípravou závodního vozu a po vojně sám začal závodit s Trabantem. Poté pořídil nezapomenutelný SAAB 850 Monte Carlo, se kterým se jednak, pořádně zadlužil, ale zato si sportovně užil. Jel s ním jak soutěže, vrchy i okruhy a závěrem i autocross. Jiří byl pravidelným účastníkem původních Rallye Praha a Berounka. Dosáhl řady úspěchů včetně vítězství na mezinárodním závodě na Těrlické přehradě před továrními škodovkami. V této fázi kariéry opustil soutěže a věnoval se pouze vrchům a závodům na okruzích.
Po dalším Saabu to byla Gordini 1150 s nimž neměl štěstí. Zlepšení přišlo po výměně motoru za třináctistovku. Zajel několik pěkných umístění na bedně jak na vrchách, tak na okruzích. V roce 1975 se blýskl na okruhu v Brně, kde na voze Ford Escort vyhrál spolu s Daliborem Jankem třídu při ME. Dále startoval s Renaultem R12 Gordini. Startoval ve třídě A5-3000, pouze z důvodu širších pneu a přesto se v roce 1977 stává poprvé Mistrem ČSSR. Poté si pořídil, v té době u nás nevídaný spider Dangel 820 se kterým proháněl soupeře od r. 1980-1982. V r.1981 dokonce na Ecce Homo byl na dešti druhý absolutně a nejrychlejší Čech. Kariéru ukončil na Ecce Homo 1982.
Dnes se Jirka věnuje své kamiónové firmě HAKSPEED a ve volném čase si udělá výlet na své Hondě VTX18, se kterou absolvoval i legendární 66 z Chicaga do L.A.
A samozřejmě, že jsme poctěni jeho učinkováním v Edda Cupu, kde předvádí vynikající sport se svým Mitsubishi Lancer Evo IX. V souboji se soupeři o několik generací mladších v nejsilnější třídě produkčních aut!
Foto Libor Roudnický / AMK Vyskeř/ a Ota Breitkopf