Závodem na CzechRingu skončila další sezóna seriálu Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu- Edda cup. Tato nezávislá závodní série pořádaná promotérem E. Paterou prokázala i ve své 7. sezóně svou životaschopnost. Díky sportovní a organizační kvalitě si stále udržuje velký a neutuchající zájem mezi závodníky a přitahuje stále větší pozornost i fanoušků automobilových závodů.
V sezóně 2014 bylo během 10 víkendů odjeto 18 závodů, na kterých pravidelně startovalo mezi 80 až 125 závodníky. Celkem se do konečného pořadí Edda cupu zapsalo 305 účastníků. Těmito čísly se Edda cup vypracoval na největší seriál závodů automobilů do vrchu u nás a závodních seriálů vůbec. I při velkém počtu startujících se díky obětavé a odpovědné práci celého organizačního týmu a férového přístupu startujích podařilo dostát všem bezpečnostním standardům, propozicím a předpisům rámujících průběh závodů a za celou sezónu nedošlo ke zranění závodníků ani ohrožení bezpečnosti diváků. Stoupající zájem diváků na jedné straně těší závodníky i organizátory, na druhé straně přináší vrásky organizátorům, kteří musí myslet na jejich bezpečnost, ale třeba i na úklid okolí tratě po skončení závodů. Tak třeba ředitel závodů R. Linhart po celém dni, kdy má na starosti kompletní dění na trati od startu do cíle, se změní na sběrače odpadků.
Edda cup 2014 se odehrál na deseti tratích, vesměs už známých z minulých ročníků. Sezónu otevíral klasicky dvojzávod na mosteckém autodromu, klasická byla i vysoká účast. Pak se závody přestěhovaly na přírodní tratě, které mají různorodý charakter od technických, jako třeba ve Kdyni, k rychlým, jako třeba v Bečově n. Teplou, které komplexně prověří všechny závodníky a jejich techniku. Zajímavý závod proběhl ve Kdyni, kde se jako vždy, jezdilo zvláštním systémem na sedm závodních jízd, který mění sprinterskou disciplínu, kterou normálně závody automobilů do vrchu jsou, na vytrvalostní sport. K vrcholům sezóny patřil závod v Radotíně, s pestrou startovní listinou, diváckou účastí, ale i počtem havárií, kdy hodně jezdců podlehlo atmosféře a podcenilo obtížnost této tratě, kde se závodní automobily proháněly už v šedesátých letech při Rallye Berounka a později při pražských Rallysprintech. Naštěstí všechny kolize se obešly bez zranění a nutnosti zásahu zdravotnického záchranářského týmu, který je přítomen každému závodu. Za to technický záchranný tým se zapotil. Ale P. Štumr i J. Ejem jsou zkušení a mnoha závody prověření odborníci na řešení krizových situací a i ve složitých podmínkách si dovedli poradit. Hezký závod proběhl i ve Vrchlabí, kde ke sportovní hodnotě se přidružila i kulturní, kdy se večer většina depa potkávala ve městě na pivních slavnostech. Úspěšnou sezónu zakončil dvojzávod na CzechRingu, kde se rozdělovaly poslední body do celkového hodnocení, v kterém prvních 16 závodníků obdrželo finanční prémii, vítěz 50 000 Kč, což je v automobilovém sportu u nás věc ojedinělá, i body do jednotlivých tříd v kterých se udělují mistrovské tituly.
V absolutním pořadí si první místo celou sezónu kontroloval P. Žáček na Audi Quattro, i když ani on do posledního metru posledního závodu si nemohl být vítězstvím jistý, neboť do celkového pořadí se počítají všechny závody a jen jedno nedojetí znamená pád o několik příček dolů pořadím. Ale P. Žáček ani jeho audina nezaváhali a absolutní vítězství spolu s prémií si zaslouženě vybojovali. O další umístění se už vedly vyrovnané a do konce napínavé boje. Druhý skončil těsně Ivo Král na Golfu GTI a první dvě místa v celkové klasifikaci tak obsadily piloti kategorie historických vozů. Třetí místo celkově vybojoval mistr nejsilnějších produkčních aut M. Lev na Subaru, před čtvrtým M. Černým závodícím se Škodou 130 a pátým H. Charvátem a jeho Nissanem Sunny.
V Edda cupu bylo vypsáno celkem dvanáct klasifikovaných tříd. V kategorii produkčních vozů k nejzajímavějším patří třída do 1600 ccm, která disponuje velmi rychlou a vyrovnanou kvalitní špičkou, jejíž jezdci si na trati nic nedarují, ale jinak si v případě nouze dokáží pomoci, jak se několikrát během sezóny stalo. Mistrovský titul zde vybojoval R. Pecina jr. před J. Fikotou jr. a T. Omelkou. V nejsilnější třídě produkčních vozů se mistrem stal, jak už bylo řečeno, M. Lev, který dokázal porazit jednu z největších vrchařských legend Edda cupu J. Háka na Mitsubishi. I v závodních speciálech byly šestnáctistovky třídou, která na sebe strhávala velkou pozornost díky soubojům zkušeného M. Černého a talentovaného juniora D. Černého. Oba velmi rychlí jezdci předváděli úžasné výkony a o držiteli mistrovského titulu nakonec rozhodlo pět bodů ve prospěch M. Černého. V nejsilnějších závodních speciálech potvrdil svou třídu T. Košek na Mitsubishi, druhý T. Kučera párkrát doplatil na přemíru snahy být ještě rychlejší. V historických automobilech byl velmi těsný souboj o titul ve třídě do 1300 ccm, kdy mistr T. Neruda druhého J. Vosmeka porazil o dva body. To J. Srnský jr. to v šestnáctistovkách měl s obhajobou titulu jednodušší. Pozornost všech, i díky osobnosti obou jezdců, přitahují soupeření na trati i vzájemné hecování v depu mezi I. Králem a E. Paterou ve třídě do dvou litrů. Bohužel technické závady na Peugeotu ve srovnání s letos neselhávajícím Golfem I. Krále se také podepsaly na konečném pořadí v této třídě, kde si titul zaslouženě vybojoval I. Král. Absolutní vítěz Edda cupu P. Žáček se stal mistrem ve třídě nejsilnějších historiků
V Edda cupu byly vypsány i doplňkové poháry. Vítězem juniorského poháru se stal oprávněně D. Černý na Škodě pick-up, kraluje nejen juniorům, ale ve třídě skončil druhý a v absolutním pořadí osmý. V poháru youngtimer pro neupravené historické automobily mezi patnácti klasifikovanými dominoval rutinér J. Stočes. V dámském poháru mezi jedenácti dámami, které se během sezóny objevily za volantem, zvítězila K. Rozsívalová na Hondě CRX.
K prestiži a propagaci celého seriálu přispívá kromě webové prezentace i distribuce několikatisícového nákladu tištěného průvodce sezónou, články v motoristických časopisech, závody Edda cupu bylo možno vidět i televizi.
Skončila tak úspěšná sezóna, jejíž bezproblémový průběh by nebyl možný bez vstřícného postoje lidí v zastupitelstvech obcí a na úřadech povolujících a schvalujících pořádání závodů. Dík patří také partnerům Edda cupu za jejich podporu.