aktualizováno | 07.10.2008 08:13:03 | edda | přečteno: 3948x
Komentář - Beroun

    K poslednímu podniku Mistrovství ČR ÚAMK se sešli jezdci, tam kde vše začalo, a to v Berouně. Celý víkend nás provázelo chladné ale slunečné počasí. Ještě ve třech třídách se očekával souboj o premiérový titul. Na startu se sešlo 113 jezdců /105,89/. I přes takto velkou účast probíhal závod vcelku plynule, bez větších prostojů a problémů. Všechny havárie se obešly bez zranění. Nejhůře dopadl Lukáš Opálecký, který poslal svého Peugeota na střechu a hlavně Tomáš Cmíral na krásné Alpině A110, který při odlehčení vozu na horizontu v nejrychlejším místě tratě dostal hodiny / technická závada/. Naštěstí po hrozivě vypadající havárii, Tomáš vylezl nezraněn. Škody na tomto skvostu jsou velké a všichni si přejeme aby se vše povedlo do příští sezóny opravit. Všichni jsme se shodli, že závěreční podnik se povedl, včetně večerní veselice v místní "hasičárně" a naše skvělá parta si to řádně užila. Již při sobotním vyhlašování vítězů byla předána hlavní výhra prvního ročníku a to vůz Citroen C1 Alešovi Komárkovi.

    První třídou kde ještě nebylo rozhodnuto byla SE1600. Vítězstvím v sobotu zvýšil své naděje na titul Radek Chamola a tak se o všem rozhodovalo v nedělním závodě. Radek však své úsilí přehnal a při výjezdu ze zpomalovacího retardéru skončil v příkopě. Tím mohl Martin Milowský dokončit závod v naprostém klidu. Souboj těchto jezdců byl jedním z vrcholů premiérového ročníku.

    V E1-2000 pomýšleli na titul dokonce čtyři jezdci. Situaci ještě zdramatizovala účast kvalitních vozů SP z týmu Petra Vojáčka a předpokládané vítězství Jana Kočiše na špičkové Fabii. Nakonec si titul vybojoval Miloš Lang, těsně před zkušeným matadorem Tomášem Hankem a třetí skončil Jakub Choura. Ten bohužel již nemohl v neděli startovat po sobotní havárii Petra Benedikta, který se s ním na voze střídal. Bramborová medaile zbyla na Davida Nešpora.

    Taktéž v nejsilnější třídě se rozhodovalo až v neděli. Krásné souboje v této třídě byli ozdobou seriálu, škoda že několik špičkových jezdců nestartovalo častěji. V Berouně se sešla šestice jezdců, kteří bojovali o desetinky a tak jakákoliv chybička znamenala propad o několik míst. Po první jízdě byla mezi první pěticí pouze vteřina .... Své zkušenosti a umění dokázal se svým novým Mitsubishi Evo IX Martin Kožmín a oba dny kraloval. Škoda, že se vůz nepodařilo dokončit dříve. Skvěle také zajel Karel Boura a pokaždé byl na bedně. Výkon Vladimíra Lišky se dal předpokládat a po sobotní chybě si vše vynahradil v neděli druhým místem. Jan Kotrba zajel svůj dobrý standart /3,4 místo/. Také výkony Martina Nesvadby v posledních závodech jsou úžasné a dokáže konkurovat silnějším speciálům. Eda Patera bojoval více s převodovkou než s tratí a na bednu se tentokrát nedostal. Nicméně i takto se stal vítězem nejsilnější třídy v tomto ročníku. Druhý skončil Karel Boura a třetí Jan Kotrba.

    Vše je zatím neoficiální!

Ivo Král | 07.10.2008 22:33:16
Ahoj-a my jsme vosk?!? Myslím,že jedeme se stejným nasazením,jako ostatní,hodně lituju toho hocha s tou alpinkou-ještě dole prohlašoval,že motor,skříň-to mu nevadí,ale nesmí dát ránu...Byl-a doufám,že zase bude,to skvost na tvých závodech! Ten náš Berounský horizont je hodně zrádný,za provozu se nedá natrénovat a jede se k němu dost rychle. I mě se povedlo jednou skočit až na bílou čáru vpravo,už jsem si říkal,že skončím jako můj bývalý učedník!-J.Voves...Naštěstí to pryže pobraly. Jinak já jsem pouze k tomuto seriálu přičichl(k mé škodě...),ale klobouk dolů!-v republice v oficiálu je sice pár lepších strojů,ale myslím,že se do budoucna není za co stydět-a zaplať Pán Bůh,je to český seriál a v čechách...Díky účasti na Berg-cupu S.Firtla mi přibyly šedivé vlasy jen z úseku dálnice Praha-Brno...už to nebudu opakovat a přeju-jen tak dál!Eda je snad lepší organizátor,než závodník-hlavně ať vydrží v nastavené laťce,potom se není čeho obávat..! I.K.
Karel Boura | 07.10.2008 16:45:36
Tak tady jedno videjko on-board. http://server1.advnet.cz/video/Beroun2_2008.mpg vím, moc mi to nejde, ale je to celkem kalup když tam člověk sedí ;-)
Honza Semlbauer | 07.10.2008 11:42:10
to VIK: no v liberci jsem mel pocit, ze jsem zapomnel i startovat auto... nemam na to dobry vzpominky, pritom trat jako takova byla hezka.. ale ten povrch... no pristi rok uz to bude lepsi :)
Vik | 07.10.2008 11:26:41
Honzo dík ale od liberce mám pocit, že jsem to zapoměl asi si budu muset koupit grand turismo 5 a trénovat přes zimu :)
machek | 07.10.2008 11:21:31
chtěl jsem si taky rýpnout...Ale myslím,že výhoda to nějaká bude,Beroun je dost motorovej-A EVO který umí stovku za 4,1s je masakr,samo,určitě ho řídit umí,to nepopírám
Honza Semlbauer | 06.10.2008 22:09:11
to Vik: Viku ty jezdis velmi dobre :) jen ale omez ty vylety za divaky (narazka na vrchlabi :)) - its joke :)
Vik | 06.10.2008 21:47:26
Chtěl bych poděkovat Edovi za super sezonu a těším se na další :) Jinak Karel možná není Sen Loeb nebo Tommi, ale levej jak já taky ne... To že má v evu 400 koní to je snad jedno ne?
Roman L | 06.10.2008 21:17:39
To machek:Nemyslim si že by Karel měl nějakou vyhodu v autě o proti konkurenci ve třidě!!!Navic Karel byl ted oba dny na bedně takže bych řekl že o nějakém dotahování po rovinkách to není .......
machek | 06.10.2008 19:35:07
to Roman L:to ti ještě uteklo,jak měl Honzík ruku venku,že to nebyl palec,ale zdviženej prostředníček"...že prej jsme všichni jedničky,Honzo dííík:):):)Jinak ted vážne,taky,děkuju Edovi a všem lidem co se na tomhle projektu podíleli,myslím,že to bylo super,povedlo se to a díky ještě jednou moc za to...za to,že existujou nadšenci,díky kterým jsem si nejen já,splnil sen o to si zazávodit i jako amatér,bejt u toho,účastnit se...Ikdyž jsem absolvoval aktivně jen dva závody(polepším se Edo:) a poslední v Berouně,tzv.na čumendu,je vidět,že se sešla super parta a to je taky moc fajn..To:Karel Boura s 400ps Evem,který,když,už nic jinýho to musí dohnat min rovince...Kdy budeš pořádat nějakej svůj závod?Vsadím se,že na těch vašich tunningsrazech,mlčíš..že by tě jízda rovně na 400m vyhovovala daleko víc?Tomu se mi nechce věřit,ono říct svůj názor...nebo spíš rejpat a urážet je dost velkej rozdíl ne borče.Luky-Vive le Sport!
Honza Semlbauer | 06.10.2008 18:33:32
to Roman L: ja vim, ze v pravidlech nic neni, ale kdyz sem dostal vycineno, tak jsem to chtel aspon vysvetlit, protoze tam krom zavodniku byli i normal lidi, kteri to brali tak, ze jsem udelal nejakou velkou kravinu, kdyz me reditel zavodu pokara :) ale kazdopadne ti to vratim :D neboj... treba az si zas budes davat panaka vody :) nebo na motokarach nebo tak :) bylo mi cti jezdit tenhle super mistrak!!!
Roman L | 06.10.2008 18:20:24
Karle děkuju za upřesnění věci a neber to tak že jsem byl naštvany.To hledání problému nemyslim řešení bodu ve vaší skupině(je li tam chyba má každy pravo na ni upozornit)!jak si napsal-(Tak třeba udělej první krok a vyluč mne za blbé řeči z šampionátu a to na doživotí)Sám víš že je to Absolutní blbost,a ani k tomu nemam pravomoce a i kdyby,nemužeš přeci někomu zakazat jezdit na zavody??!!Co se tyká řešení problému mezi tebou a Eddou je čistě vaše věc,a je se do toho montovat nebudu!!Byla to první sezona a sám vím že vše nebylo vždy doladěno jak má,ale musite všichni vychazet z toho že jsme parta nadšencu a dělame to po praci protože nás to baví!!PS:Karle já si vážim každého jezdce bez ohledu na vozidlo nebo jeli to kamarad či přijel poprvé!!!To Honza S.Vzpominám když Legendární Carlos Sainz jel poslední rally a ukončoval karieru,tak před domácim publikem ve španělsku ve slavné zatačce pod mostem(kdo kdy viděl,ví že tam je Mega publikum)maval jak zběsily se slzami v očich,a ve finale za to še na kobereček!!Ale Honziku ty jsi vlastně nic neporušil,protože nic o tom v našich řádech neni,Jen mi to přišlo nesportovní!!A neber si to tak,když nejde o život tak jde o ..... :-)
Honza Semlbauer | 06.10.2008 16:19:17
Ahoja všem a všem co cokoliv a jakkoliv dělali na posledním Berouně a i na celým super povedeném šampionátu. Fakt je ten, že nejhorší na celém mistráku asi byly debaty, které tu občas ulítli - nemyslím nic konkrétně, ale prostě možná fakt je lepší si to říci mezi 4 a více očima, tady je to většinou blbě pochopeno. Jinak se chci všem moc omluvit za mé "nesportovní" chování, ale prostě síla okamžiku byla silnější a rozhodně jsem si vůbec neuvědomil, že by to mohlo být něčeho porušení, krom toho, že to ocení diváci a bude se jim chtít přijít za nějakou show i příště. Ale chápu to, že mě musel "nejmenovat" nejmenovaný Roman L :) :) ,ale asi bych toho nelitoval i kdyby jsem byl diskvalifikovaný, protože to spousta lidí včetně jezdců ocenila, že se proste občas i pro diváky něco udělat musí :) takže ještě jednou sorry a díky moc všem za další perfektní víkend. H.
Karel Boura | 06.10.2008 16:16:53
Romane již v tém větě kde jsem tu neslušnou věc řekl jsem se ti za ni omluvil a tuším že dokonce dopředu. Netroufl bych si tvůj proslov vůbec komentovat pokud by jsi se mne neptal sám. Ptal jsi se zda jsi tvá slova a varování pronesl dost důrazně. Na to jsem se ti omluvil a řekl, že mnohem víc by na mne zapůsobilo, pokud by jsi si nesral do huby a opravdu tvé výhrůžky o vyloučení někdy dodržel. Ano, ještě jednou se omlouvám, měl jsem vhodněji volit slova. Ačkoliv jsi pečlivě kontroloval a za to ti patří dík, tak nakonec bylo zase je to BUBUBU. Ještě nikdy nedošlo k tomu, že by někdo z vás za prohřešek někoho vyloučil. Proto mi přijde trochu najivní ptát se, jak na mne takové výhrůžky působí. Tak třeba udělej první krok a vyluč mne za blbé řeči z šampionátu a to na doživotí. Třeba pak už budou všichni pokorně mlčet. Tak jako ty mi tu píšeš o mojich nepřátelích, tak za mnou zase chodí jiní, že se mnou souhlasí, ale radši nikam nic nepíšou aby nebyli veřejně prohlašování za prudiče. Opravdu se nesmí napsat či říct nic co by bylo negativní. To se musí kolem toho jen potichu projít, nějak to překousnout a doufat, že se to samo spraví? Když chci aby se něco změnilo k lepšímu, tak nejdřív musím říct, že se mi to nelíbí. Proč pak nejde prostě jen říct máš nebo nemáš pravdu, proč mne pak musí někdo hned kamenovat? Jeden příklad za všechny: V sobotu jsem slušně požádal Eddu aby zvážil, zda by navzdory startovnímu pořadí nemohl zařadit LandRovery až na konec svozu. Víme jak to dopadlo ve Vrchlabí. Kdybych držel hubu a šoupal nohama, mohla se situace opakovat, ale já hubu nedržel a Edda to zhodnotil asi stejně jako já a proto jely Rovery jako poslední. Má teda smysl držet hubu a přihlížet? A že jsem si rejpnul do Eddy? Vždyť i jemu už bylo přeci jasné, že mu ke konci sezóny teče do bot a potřebuje každý bod. Už jen to, že jako amatér bez zázemí a bez zkušeností můžu šplapat profíkovi na paty je pro mne dostatečným zadostiučiněním. 2Alena Kožmínová: Eddovi mohu jen závidět, že má kolem sebe tolik známých a kamarádů na které se může pobrátit a oni mu pomohou. Nemyslím, že by takové věci změnila nějaká částka. Myslím, že je pořád dost lidí u kterých je čest víc než sláva nebo peníze. Bylo mi ctí a velkou lekcí poměřit síly s Martinem na trati.
Roman L | 06.10.2008 13:07:18
To Alena: :-)Krasně vysvětleno! To Karel Boura:Večer po rozpravě jsi mi řekl před několika jezdci že si ,,Seru do huby,,!!Poprosil bych tě o podrobnější vysvětlení,Děkuju!a za dalši bych tě rád informoval o tom že si svym ,,radostnym rypáním a neustálého vyhledávání problému,, začínáš dělat dost nepřátel a nejen mezi jezdci!!
Alena Kožmínová | 06.10.2008 11:45:02
Edda Martinovi již poděkoval a musím konstatovat, že to bylo poděkování opravdu velkorysé ovšem kdyby Karel Boura přišel s nějakou zajímavější finnanční nabídkou tak se nad tím dalo uvažovat a určitě by se s Martinem domluvili- tak snad příští rok kdyby bylo potřeba
Karel Boura | 06.10.2008 11:31:54
Tobe a Honzovi se skrtaji jen nuly. U mne se skrta 0 za nedeli Vir, 1bod sobota Kdyne, 6dobu sobota Hronov, 2doby Zbraslav. tedy -9bodu. Vysledek Edda 179, Karel 170, Honza 159. Promiň.... no uvidíme se na Galavečeru ;-)
Edda | 06.10.2008 11:13:09
Večer, vše v klidu přepočítám, vyšlo mi Jan 174b, Ty 170b /ano, čtyři nejhorší/. Martinovi jsem již poděkoval a byl jsi u toho, tak proč to sem píšeš...
Karel Boura | 06.10.2008 10:59:04
Eddo kolik závodů se škrtá ? Myslel jsem že 4 nejhorší výsledky. Pak bych měl být ovšem druhý a Honza třetí. Určitě nezapoměň Martinovi Kožmínovi poděkovat, protože ti zachránil první místo ke kterému gratuluji. Nádherně jsme si zazávodili, ale na Martina jsem prostě o víkendu neměl ani kdybych se přetrhl, klobouk dolů před jeho výkonem. Děkuji také všem z organizačního výboru za zajištění tohoto seriálu a přeji ti jako promotérovi mnoho úspěchů v další sezóně. Mou jedinou radou tak zůstává: Než něco řekneš, pečlivě zvaž zda si za tím tvrzením pak budeš také schopen stát. Jak jsi správně řekl, dohady o technice budou pořád, ale kontroly bych osobně zaměřoval především na bezpečnost závodníků, pořadatelů i diváků. Děkuji, děkuji, děkuji
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007