Václav Janík vybojoval na podzimním Ecce Homo zlato pro Nutrend Racing
Možnost svést se v závodním tempu na domácí trati týmu Nutrend Racing dvakrát v jednom roce není zcela běžnou, v letošním roce ovšem tato možnost byla díky oslavě 110letého jubilea šternberského Ecce Homo. Na zkrácené verzi tratě, než jak ji známe z červnového závodu mistrovství Evropy, se Nutrend Racing chtěl touto formou představit před svými fanoušky. Byť se jednalo o devátý podnik seriálu Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu, tak byly úmysly týmu ryze testovací. Nutrend Racing má v letošním roce svoje priority v Evropském poháru FIA a domácího šampionátu se neúčastní, proto jezdce týmu Jiřího Svobodu, Karla Hubáčka ani Václava Janíka netrápily myšlenky na nutný bodový zisk či další úskalí spjaté se závěrem národního mistrovství.
Závodní program se vešel tentokrát do jediného dne, kdy se na 4800 metrů dlouhé trati odjely celkem čtyři měřené jízdy. Po dvou trénincích následovaly dva dohromady hodnocené závody. Rychlost závodních jezdců Nutrend Racingu i jejich soupeřů byla podpořena ideálním počasím a slušnou návštěvou podél zkrácené tratě Ecce Homo. Václav Janík přijal s nadšením možnost startovat před závěrečnými podniky FIA poháru na dráze, kde mohl poprvé napřímo srovnat svůj dosavadní posun v průběhu letošní sezóny při jízdě s novým prototypem Norma: „Přestup z formule do spideru sebou přinesl mnoho nového. Dosahuji vyšších rychlostí v zatáčkách a u
ím se více pracovat s aerodynamikou a aby to nebylo jednoduché, svůj odlišný přístup si vyžaduje i přeplňovaný motor. Při závodě mistrovství Evropy v červnu jsem na Ecce Homo neměl úplně jednoduchou pozici. Chyběly mi potřebné kilometry v sedačce Normy, nyní je už ale situace jiná a moc se těším na srovnání, které po tomto závodě bude k dispozici.“
Na domácí trati si Nutrenďáci vychutnávali pohodovou atmosféru v týmu. Dařilo se především Vaškovi Janíkovi, jenž se rozehřál v trénincích dvojicí nejrychlejších časů. Trojice speciálů v bílo-červené kombinaci zbarvení vyrážela k závodním jízdám s odhodláním své dosavadní časy ještě vylepšit. Prvním na trati byl Karel Hubáček. Své BMW M3 GTR dokázal do cíle dostat za průměrné rychlosti 121km/h a v celkovém hodnocení závodu mu jeho výkon vynesl absolutní 15. místo. Výrazně rychleji si s domácím kopcem poradil Jiří Svoboda. V závodních jízdách dosáhl shodně na pátý nejrychlejší čas v obou jízdách a tak si v celkovém hodnocení závodu zajistil pátou příčku, spolu se třetím místem ve skupině E2-SC.
Dobrý výsledek Václava Janíka se začal rodit už v první soutěžní jízdě. Svoji Normu dovezl na vrchol kopce nad Šternberkem v novém traťovém rekordu pro krátkou verzi Ecce Homo v čase 1:54,3 a čekal na odpověď svého soupeře Davida Komárka, který startoval jako poslední v pořadí. I po dojezdu svého rivala zůstal Václav ve vedení s náskokem 0,8 sekundy: „Jsem spokojený, podařilo se mi zajet výrazně rychleji než v červnovém závodě. Podle zaznamenaných dat jsme se zrychlili v řádech sekund a to mě těší. V druhé jízdě to bude napínavé, David se jistě nebude chtít smířit s druhou příčkou a pokusí se zaútočit. Rád bych si ale připsal první vítězství na Ecce Homo, tak to snad vyjde i ve druhé jízdě...“. Přání jezdce i celého týmu se vyplnilo. Vyrovnaným výkonem dosáhl Václav Janík i napodruhé cíle jako nejrychlejší s průměrnou rychlostí svých jízd 151km/h a tým Nutrend Racing mohl začít slavit domácí triumf. Václav Janík své šternberské vystoupení zhodnotil takto: „Byl to úspěšný test před vrcholem letošního roku, který bude představovat závod na italské Vallecamonice, kde se bude rozhodovat o vítězi FIA Evropského poháru. Ve Šternberku jsme využili prostor pro otestování naší rychlosti. V mém případě jsem spokojený. Vůz potvrdil dosaženými časy svoji konkurenceschopnost a vítězství na Ecce Homo je velkou odměnou pro celý tým za letošní práci.“ Jak uvedl Václav Janík, své další kroky směřuje nyní tým opět na Apeninský poloostrov, kde je už tento týden čeká předposlední závod letošního ročníku Evropského poháru FIA. Na závodní trati poblíž italského Livigna bude tým reprezentovat tradičně trojice sportovních prototypů Norma, pilotovaná Jiřím Svobodou, Václavem Janíkem a Petrem Trnkou.