aktualizováno | 06.11.2008 12:45:42 | edda | přečteno: 3691x
Technické předpisy 2009
   V dokumentech jsou technické předpisy pro rok 2009, do pátku 14.11 lze k řádům zasílat připomínky a vést diskusi. Věci, které se odsouhlasili na jednání v Koněprusích jsou neměnné.
Cvejn Josef | 11.11.2008 20:36:49
Také já bych se chtěl vyjádřit k novým pravidlům na příští rok pro sériová auta. Anatomické sedačky v každém případě ANO, hasící přístroj ANO, minimálně čtyřbodové pásy také, z úprav motoru bych se přimlouval za vyleštění kanálů - hlavu Suzuki mám sundanou a dlouhé zimní večery bych chtěl trávit s pilníkem a smirkem v rukách. Ale vážně - ta úprava je věc kterou již v sérii někteří mají a může si to upravit opravdu každý a bude mít aspoň pocit, že tomu motoru trochu pomohl ve zvýšení výkonu. Za RTM motorsport Pepík
edda | 11.11.2008 09:12:50
Do pátku se definitivně rozhodne a řády uzavřou. Eda
RTM motorsport | 11.11.2008 00:20:28
Jak je to tedy s tema kanalama a jejich lestenim.Priklanel bych se k tomu povolit tuto upravu,kazdy druhy tuningar tuto upravu dela mezi prvnima.Radeji bych zakazal vacky byva to docela draha uprava na seriovku,kterou si doma pilnikem :-) neudeleam......Honza
edda | 07.11.2008 20:49:56
Ano, stačí hasící přístroj /1kg/. Eda
Vik | 07.11.2008 20:29:49
Ahoj Edo Měl bych dotaz na ten hasící přístroj. Je povinný? Pokud ano stačí normální hasící přístroj s upevněním odolávajícím 25G nebo kompletní hasící systém? dík Viktor
edda | 07.11.2008 14:20:09
Ano okna, kromě předního mohou být z makralonu. Ta A1,A2 tam zůstala z minule, odstraním!, jinak předpisy jsou nyní naše, tudíž ani ne Béčkové.
sustrjan | 07.11.2008 13:56:28
Je povolena u historických vozidel montáž makrolonových bočních oken? V předpisech to není zvlášť zmíněno a dle odkazu u nezmíněného na se, kde je to výslovně zakázáno, by to tedy povoleno být nemělo. Další renonc ve skupině historiků vidím v tom, že v záhlaví je skupina historických vozů definována pro vozy A1, A2 maximálně a v předpisech se mluví o Béčkách.
edda | 07.11.2008 13:48:33
Ne, nedude, již je 12tříd!!! Pojedou v SE+2000 /třída je pro všechny obsahy do 2000, včetně turbodieselů/, Eda
Martin Š | 07.11.2008 13:17:37
ahoj Eddo, chtel jsem se zeptat na třídu SE DIESEL. V předpisech je jen třída DE - 2000, To znamena že třída SE DIESEL nad 2000 nebude?? Diky za odpoved. Martin
Jarda | 07.11.2008 13:16:52
V předpisech je dáno:co není povoleno je zakázáno, měnit stálý převod tam povoleno není, z toho tedy vyplývá, že už to zakázané je.
JAGA-TYM | 07.11.2008 12:44:04
ok,- rosi souhlasím s tebou pak je třeba doplnit do technických předpisů že se nesmí měnit ani stálý převod. nevím sice jak se to bude kontrolovat ale když je ve skupině více stejných aut se stejnýma kolama tak se to dá poznat na startu kdýž do první zatáčky jedu dvojku a stejné auto trojkou o něčem to napovídá.
rosi | 07.11.2008 12:23:07
To Jaga team:jde o to že my jsme schopni si tu převodovku udelat sami,ale širší veřejnost takové možnosti nemá a tak si můžou dát menší kola a maji to celkem bez starostí :)
Roman L | 07.11.2008 10:20:30
no,a že by jsme udelali pro trabanty H-600,š 1000 H-1000 a taky 1150,vy chcete SE plus 2000 pro dvoukolky,za chvilku by někdo mohl chtit i pro zadokolky,no a ve finále bude 25 třid pro 100 jezdcu,Super!!!Letos na kopcich jsem si uvědomil jednu věc:Mužete přemýšlet a pracovat třeba jako pán Buh ale nikdy svímy činy neuspokojite celych 100% jezdcu přátel nebo kamarádú!!Furt bude někdo kdo bude chtit tam to jinak a druhý zase onak.řady jsou přizpúsobeny většině a ta je akceptuje.......Jinak osobně jsem zastánce toho že za sucha je 2kolka rychlejší než 4x4 (podivej se na vysl.republiky nebo evropy pár let zpět,a např sám Edda kolik kdy seřezal s Kitem Coswortu,Lanceru a Imprez,na ME Michl oct a Jarda Maly s Escortem stabilně pojížděli ve španělsku a portugalsku mistňouše s 206 WRC a Cordobou WRC)
edda | 07.11.2008 09:48:09
4 Franta - co se dojednalo v Koněprusích se měnit nemůže! 4 Zděnda - Všem nelze vyhovět...., kdyby jsem povolil Turbo benzín, tak to odmítají jet kluci s dieslem a mají pravdu, když koukneš na výkon Tomáše Smoly nebo Štolfy, tak nemají šanci! Nikde v Evropě jsem neviděl třídu dvoukolek +2000... Již jsem psal pomož sehnat partnera a vypíšeme Pohár těchto vozů ve třídě!
JAGA-TYM Franta | 07.11.2008 09:36:54
to rosi. v letošním roce jsem to neřešil ale pokud chci být konkurence schopný některým vozům? jaký je rozdíl v tom když jsou libovolná kola /rozumím tomu i průměr/ když zkrátím převod menším průměrem kola anebo stálým převodem.
Pavel Baum. | 07.11.2008 09:34:12
Jen technický dotaz: Ještě se bavíte o autech....? :o)
rosi | 07.11.2008 07:51:31
To JAGA TEAM:Stálý převod musí zůstat seriový pro daný typ vozu a typ převodovky do něj montované.NELZE např,saxo vts 16V a převodovka saxo 1.0L
Franta JAGA-TYM | 07.11.2008 07:30:43
A ještě bych chtěl přispět do diskuze o leštění kanálů. Budu mluvit pouze o stříkačce a sacím kanálu. Vyleštěním odstraním případné hrany což pomůže lepšímu proudění vzduchu a plnění ale pozor u stříkačky protože stříkám palivo před sací ventil do sacího kanálu tak hrubší povrch napomáhá odpařování paliva a příprava směsi probíhá už zde. Chtěl bych říct že odlitky u dnešních aut jsou už celkem přesné. Tak že nevím zda má smysl leštit kanaly bez jejich zvětšení určitě je dobré zpasovat hlavu a sací potrubí.
za JAGA-TYM , Franta | 07.11.2008 06:58:50
Ahoj,Vpŕedpisech není zmínka o stálem převodu mužu ho změnit vždyť když jsou kola libovolná měním převod už jiným pruměrem kol
horanek | 07.11.2008 00:31:05
Zdravím všechny závodníky.Právě jsem se dočetl Vaše rozhodnutí v předpisech a je to pro mne pěkná katastrofa. Doufal jsem že rozhodnete o nové kategorii SE a to 2000+ s poháněnou pouze jednou nápravou, jako v jiných seriálech a místo toho jste vytvořili SE ropák. To mi trochu podlomilo větev, protože závodím s Astrou 2,0T a měl jsem v plánu přes zimu udělat úpravy a to teď nemá žádnou cenu.Byly by to vyhozené peníze a ne malé, protože bych stejně neměl šanci na 4x4.Zabili jste možnosti krásných GT (Golf gti, Focus ST,Astra OPC,apod) na jaké koliv umístění. Můj názor je, že upravený benzín 2,0T a upravený ropák 2,0T z pohonem na přední nápravu mají k sobě blíž než benzín předokolka k elitě 4x4. Důkazem je pár hezkých bitev mezi mnou a Audi A3 tdi.Teď abych prodal astřičku a koupil ropáka Fabii RS apod.Na EVO nemám finanční prostředky.Prosím zkuste to ještě zvážit.Díky moc a hezký den všem.Ahoj Zděnda.P.S. co udělat hlasování na fóru?
Honza Semlbauer | 06.11.2008 21:48:17
no ja teda nejsem uplne expert pres auta, ale nejak jsem nikdy neslysel, ze by nekdo si na aute normalne lestil kanaly :) a z reakci co tady pisou lidi, tak to stejne podle nich nic neprida... tak proc to vlastne se dela? do niceho nestouram, ale zajimalo by mi to :) Dle meho pohledu, je serie az moc benevolentni, tak nevidim duvod proc by se to melo jeste vice rozdelavat :D ale je mi to jedno :D jeste stejne ani nevim co pojedu, jak pojedu, s cim pojedu a za co pojedu :D
Jenda Kočiš | 06.11.2008 20:31:14
Ahoj všici, s těma kanálama to neni špatnej nápad, šikovnej člověk si to dokáže udělat doma za celkem malou cenu ale nadruhou stranu je každý leštění už zvětšování a kdo pak stanoví tu hranici kdy už to eni leštění ale zvětšování, a taky se všichni připravý o možnost identifikace kanálu, když se mrknete na seriovej a na lšetěne ihned se to pozná ale když budou všichni mít leštěný kanály už se bude muset každej shánět po tom jakej měl ten danej motor orogi kanál a rozměr atp. A i Ty vačky bych nenechával měnit protože jestli má mít skupina označení seriová tak co potom na takovém autě seriové bude. Například auto s Tubem a vačkou se dostane ná minimálně dvojnásobný výkon a to se zachováním seriových rozměrů brzd, pneumatik a bez bezpečnostního rámu je podle mě nebezpečné a taky proti myšlence levného a serového závodění, od toho je tu přeci skupina závodních aut. Jinak jsem stále proti větě v předpisech že nosné části musí být seriové tzn. nisníky přední a zadní a podběhy k tlumičům. Podle mě absolutně stačí to co je psáno dále že karoserie musí být rozpoznatelná od původního typu. To už dává skušenému technickému komisaři dostatečnou pravomoc k tomu aby k závodu nepřipustil auta která jsou nebezpečná.
JIRKA | 06.11.2008 20:00:37
Leštění kanálů - chtěl bych vědět, jak se bude kontrolovat. Je to opravdu ptákovina, která nemůže celkem nic ovlivnit.
RTM motosport | 06.11.2008 19:45:33
Zcela určitě se připojuji k názoru,že jestliže jsme si odsouhlasili vačky,počítač a podobné upravy,tak nevidím žádný důvod nepovolit vyleštění kanálů ne však jejich zvětšení...Tomáš
Vik | 06.11.2008 17:35:52
Edo já bych taky nebyl proti možnosti mít vyleštěné kanály na hlavě. Nicméně vačky bych taky nechal povolené :) Viktor
Rendy | 06.11.2008 17:07:20
Připojuji se k tobě rosi pakliže by náš názor podpořilo více závodníků Eda by svolil tuto ůpravu povolil je to jen na nás kolik lidí se připojí!!!!!!!PS"myslím,že to je velice rozumný názor leštění kanálů nezvýší tak výkon a může si to dovolit každý.Vačky stojí peníze a ty moc lidí nechce investovat.Jen můj názor...Rendy
rosi | 06.11.2008 16:39:03
Ten dotaz pod tímto,jsem psal já.sorry
předpisy | 06.11.2008 16:37:00
Chci se zeptat,zda je možné leštit kanály v hlavě,aniž by se daný kanál zvětšoval?pokud jsou povoleny vačky,které můžou přidat pár koní,tak by to asi šlo povolit,ne?Bavím se o seriové skupině.Je to jen návrch.
edda | 06.11.2008 16:20:49
4 Radek - již je 12 tříd... Chci třídy co nejvíce podobné FIA. A nikde se dvoukolky nejedou zvlášt! Ale je možné v případě, že se sežene sponzor Pohár těchto vozů v rámci třídy. Již takto máme zajištěného sponzora pro Pohár Škoda v rámci E1-1400. Eda
Odpověď BMWQ 440 | 06.11.2008 15:49:00
Mám problém s diferákem, mám půl poháněné nápravy, jde udělat třídu...
BMW-440 | 06.11.2008 14:54:53
Ahoj.Prosím ještě o zvážení,vytvořit skupinu SE+2000 s jednou poháněnou nápravou.Samozřejmě pokud to jěště jde.Díky Radek.
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007