15.10.2015 22:23:44 | edda | přečteno: 10834x
ZAV Stará Živohošť - hodnocení tříd

   Sice pozdě od Jardy, ale přece :-)

 N 1400

Čtyři závodníci a jedna závodnice nastoupili ve třídě nejmenších produkčních aut. Roli favoritů potvrdili otec a syn Vlastové Sukové na Suzuki Swift, když v sobotu si vítězství vybojoval před otcem junior a v neděli si místa na stupních vítězů vyměnili. Juniorka Tereza Machová také na Suzuki Swift nastoupila do EDDA Cupu v polovině rozjeté sezóny, ale pod starostlivým dohledem otce Radima Macha, někdejšího šampióna závodních čtrnáctistovek, se rychle mezi klukama aklimatizovala a v neděli, pokud by se jel závod klasicky na dvě závodní jízdy, měla šanci po bezchybném výkonu na druhé místo. Ve třetí závodní jízdě ale zaúřadoval staronový mistr třídy Vlasta Suk jr., zlepšil se o více než tři sekundy a Terezu, po oba dny vítězku dámského poháru, odsunul na třetí místo. Jiří Bobek na Škodě Felicia zajel svůj standard a pojistil si třetí místo v celkové klasifikaci třídy.

N 1600

Produkční šestnáctistovky i na Živohošti potvrdily, že patří k tomu sportovně nejhodnotnějšímu, co lze v EDDA Cupu vidět. Vyrovnaná a široká špička bojující o setiny, do poslední chvíle nerozhodnuté boje kvalitních pilotů na pečlivě připravené technice, to je tato třída. Nasazení v boji o vítězství si občas vybere daň v podobě havárie a na Živohošti chyba poslala Citroena Saxo pana Crháka na svodidlo, kde skončilo jeho letošní účinkování v EDDA Cupu. Novopečený mistr třídy Tomáš Omelka na Peugeotu 106 ukázal, že titul je ve správných rukou a zvítězil v sobotu i v neděli. V sobotu před Lukášem Krotilem na Citroenu Saxo a Robertem Pecinou na Hondě CRX. Ti si v neděli za T. Omelkou vyměnili pořadí a nedělní stupně vítězů tak kopírovalo i konečné pořadí ve třídě. Na čtvrtém místě po oba dny dojel také celkově čtvrtý Antonín Široký na Peugeotu 106. Vítězem Saxo cupu, ve kterém v sobotu startoval i Roman Skamene se stal Milan Krůček.

N 2000

Po bohatě obsazené třídě šestnáctistovek byly produkční dvoulitry poněkud krotčejší podívanou. Po oba dny jasně zvítězil mistr třídy Jaroslav Vaňátko na Hondě Acura, v sobotu před druhým Janem Šenoldem na dieslové Audi A3 a třetím Milanem Ježkem na po Kozákově opraveném BMW compact. M. Ježek si v neděli ještě polepšil a skončil druhý, celkově vybojoval třetí místo za druhým Lubošem Krátkým, který už na Živohošti nestartoval.

N +2000

I v této třídě dvojité vítězství potvrdilo, že mistrovský titul je ve správných rukou. Martin Lev se Subaru Impreza STI obhájil prvenství ve třídě, před svým věčným soupeřem, vrchařskou legendou, Jiřím Hákem na Mitsubishi Lancer EVO IX. Souboje této dvojice v každém závodě uplynulé sezóny patřily k jejím vrcholům. Dvakrát třetí skončil i celkově třetí František Hubr na stříbrné pamětnické Impreze.

E 1400

Další velmi vyrovnaný a strhující boj o vítězství probíhal po oba dny ve třídě nejmenších závodních speciálů. V sobotu po první jízdě vedl Pavel Šebesta na velmi rychlé Suzuki Swift o pět desetin sekundy před Miroslavem Černým na Škodě 120 S. Ten ovšem v druhé jízdě zatáhl, naložil P. Šebestovi více než sekundu a zvítězil. Ani v neděli nepřestal mít souboj nejrychlejší dvojice grády. Tentokrát po první jízdě vedl M. Černý před P. Šebestou. Druhou jízdu pro sebe rozhodl P. Šebesta a o vítězi se rozhodovalo ve třetí jízdě. Jelikož tu absolvoval nejrychleji a hlavně bez chyby už jistý mistr M. Černý, tak vyhrál. P. Šebesta byl penalizován za poražení retardéru, čas si tedy nezlepšil a skončil druhý. Spolehlivě dvakrát třetí, v sobotu přece jen po pěkném závodění s Tomášem Novákem na Škodě pick-up, skončil celkově druhý Bohuslav Krejčí na unikátní Škodě Rapid gr.H.

E 1600

Už jistý mistr třídy Miroslav Černý, který tak po premiéře ve čtrnáctistovkách získal druhý titul, bojoval se Škodou 130 L o celkové vítězství v EDDA Cupu a tedy o prémii 50 000 Kč vypsanou promotérem E. Paterou. V sobotu mu na krk hodně zblízka dýchal Zdeněk Tichý na Fordu Puma, kterému po útoku v druhé jízdě chyběly na vítězství pouhé dvě desetiny. Druhou jízdu vyhrál Jaroslav Janák na VW Golf GTI a z pátého místa poskočil na třetí, rozhodnutý pokračovat ve vzestupném trendu i v neděli. Nedělní první jízdu ještě vyhrál M. Černý, ale nejrychlejším časem této třídy druhou jízdu vyhrál J. Janák a dostal se před M. Černého. Ten už ve třetí jízdě, do které už J. Janák nenastoupil, nedokázal zrychlit natolik, aby se dostal na první místo, nicméně i body za druhé místo přičtené k nasbíraným za celou sezónu stačily na celkové prvenství. Miroslav Černý se tak stal šampiónem EDDA Cupu 2015 a vítězem padesátitisícové prémie. O třetí místo v nedělním závodě těsně bojovali Jan Reiss na Škodě 130 RS a David Černý na Škodě Pick-up, pět desetin sekundy rozhodlo ve prospěch J. Reisse.

E 2000

Celkem šestnáct závodníků, z toho jedna žena, Dana Urbánková na BMW, se postavilo na start v závodních dvoulitrech. V sobotu startoval a zkušenosti se závoděním v EDDA Cupu sbíral anglický závodník Chris Lipson na Fordu Escort. Michal Slováček na Hondě Civic po první jízdě druhý, ve druhé zůstal po kolizi na trati a z boje o vítězství vypadl. V sobotu se nejlépe dařilo Jindříchu Šmiedovi na Renaultu Clio, který si vítězství před Liborem Kotrmonem na Škodě Octavia vybojoval dvěma bezchybnými jízdami. Za prvními dvojicí probíhal poněkud divoký boj. Jak už bylo řečeno, v druhé jízdě vypadl M. Slováček, Petr Tvaroh na Hondě Acura dobře rozjetý závod nedotáhl do konce, naopak po nepovedené první jízdě se finišem dostal na celkově třetí místo Michal Roll na dieslovém Seatu Ibiza, před čtvrtým, bývalým pravidelným účastníkem EDDA Cupu, dnes už rallyovým jezdcem Miroslavem Šenkem, také startujícím s dieslovým motorem, tentokrát ve Škodě Fabia. V neděli na všechny nastoupil Aleš Hemerka s Alfou Romeo 146 a překvapivě při svém prvním startu na živohošťské trati vyhrál. Druhé místo o sedm desetin sekundy opět patřilo L. Kotrmonovi a třetí skončil sobotní vítěz J. Šmied. Nový mistr třídy M. Slováček si aspoň trochu spravil chuť čtvrtým místem.

E 2WD

Nově byla na zkoušku vypsána i třída pro závodní speciály s jednou poháněnou nápravou a dočkala se hned hvězdného zastoupení. Na startu se sešli bývalý reprezentant Vladimír Liška s BMW M3, už taky pomalu legenda vrchů Petr Vojáček s klenotem Ferrari 430 GT, bohužel P. Vojáček oslabený po nemoci a antibiotické kůře se divákům předvedl jen v sobotu. Po oba dny závodil při premiéře s Lamborghini Gallardo Super Trofeo reprezentant Martin Jerman, kterého čeká přestavba okruhového speciálu na vůz vhodný na tratě kopcového Mistrovství Evropy v příštím roce. V sobotu i v neděli potvrdil své kvality V. Liška a dvakrát zvítězil. V sobotu za ním druhý skončil další pilot „em trojky“ Hubert Musial a na třetím místě červené Ferrari P. Vojáčka. V neděli si druhé místo vybojoval M. Jerman s Lambem, před třetím Tomášem Čandou na BMW M3.

E +2000

Špičkový motoristický sport předváděli dva nejrychlejší závodníci ve třídě nejsilnějších závodních speciálů. Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI, který už měl obhajobu titulu ve třídě jistou, získal velkého soupeře. Na Živohošť přijela hvězda Maverick cupu Drahoslav Šubert se špičkovým Mitsubishi Lancer WRC z dílny Davida Komárka. Špičkově připravený závodní stroj se špičkovým jezdcem byli zárukou výborné podívané. V sobotní první závodní jízdě D. Šubert potvrdil svou pověst a svým soupeřům ujel, zvlášť po tom, co přemotivovaný T. Košek ztratil sekundy po malé chybě v jedné ze zatáček. Ani nejrychlejší čas dne ve druhé jízdě už mu nestačil k překonání celkového času D. Šubrta, který tak zvítězil a T. Košek skončil druhý. Třetí místo vybojoval vítěz juniorského poháru Lukáš Kubíček na bílém svijanském Mitsubishi Lancer EVO IX. Čtvrté místo obsadil reprezentant Oskar Beneš na Fordu Fiesta, který se ovšem trápil s praskající zadní nápravou a svařování po každé jízdě jej přestalo bavit a v neděli už do závodu nenastoupil. Slovenský reprezentant Peter Jureňa po evropských kopcích zavítal i do EDDA cupu a v sobotu skončil pátý. V neděli došlo na pokračování souboje D. Šuberta a T. Koška. Po sobotě už oba věděli, co mohou od druhého čekat a od prvních metrů za fotobuňkou se vrhli do boje. První jízdu vyhrál D. Šubert, druhou těsně T. Košek a třetí D. Šubert, kdy svou jízdou, ve které překonal zatímní rekord, pod kterým oba jezdili celý víkend, o skoro šest sekund, vyrazil všem dech a celkově o 46 setin sekundy vyhrál. V boji o třetí místo si to rozdali L. Kubíček a P. Jureňa, rychlejší a šťastnější byl přece jen L. Kubíček.

H 1150

Nová třída, kterou zkušebně vypsal promotér na posledním závodě sezóny, před očekávaným ostrým vypsáním v celé příští sezóně, nesplnila úplně promotérovo očekávání, protože řečí o tom, že ve třináctistovkách závodit nebudou, ale pokud by byla třída H 1150, mimochodem inspirovaná jedněmi z nejobsazovanějších tříd v závodech u nás v sedmdesátých letech minulého století, tedy třídami A1 a A2 do 1150 ccm, tak by se svými závodními škodovkami 110 LS a 110 R coupé jejich majitelé závodit přijeli, těchto řečí si organizátoři vyslechli hodně, ale „skutek utek“. Se Škodou 110 LS se tak přihlásil Luboš Kaminiecki, s kterým se střídal Václav Kobl. V sobotu byl V. Kobl druhý a L. Kaminiecki třetí. Další „stodesítku“ řídil Miroslav Rusz, v neděli skončivší na druhém místě. Se Škodou MB 1000 přijel další dřívější pravidelný účastník EDDA cupu, nyní se spíš na úkor vlastního závodění pohroužený do budování autoveteránského muzea. Kromě vzpomínání na svou svatbu před lety na Živohošti, přímo na závodech ve startovním stanu si v sobotu zazávodil. Po oba dny zvítězil Dominik Tichý na revivalovém Fiatu 127.


H 1300

Dvojnásobným vítězstvím oslavil zisk titulu v historických třináctistovkách Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR, ale jednoduché to se soupeři neměl. Sobotní první závodní jízdu vyhrál totiž Luboš Krameš na Škodě Rapid, v druhé však svůj výkon nezopakoval, zatímco J. Vosmek zajel dvě rychlé, vyrovnané jízdy a to mu přineslo sobotní vítězství a L. Krameš skončil druhý. O třetí místo bojovali obhájce loňského titulu Tomáš Neruda na Škodě 110 L, bohužel letos startující v EDDA Cupu nepravidelně, Petr Strnad na Škodě 130 RS a legenda legend automobilových závodů Miroslav Adámek na NSU TTS. Z tohoto tria si nejlépe vedl T. Neruda a vzácný skalp legendy automobilových závodů získal i P. Strnad. V neděli se umístění na prvních třech nezměnilo a M. Adámek oplatil P. Strnadovi porážku ze soboty.

H 1600

Svou béčkovou Ladu VFTS premiérově v EDDA Cupu představil Jaroslav Krotil, s rallyovým nastavením auta ani nějaký super výsledek nečekal, ale zazávodil si. V neděli za volant Lady usedl Lukáš Krotil. Ale přece jen boj o vítězství se odehrával jinde. Už jistý vítěz třídy Josef Srnský jr.se sice v první závodní jízdě nechal porazit od Edy Patery na Citroenu VisaGTi. V druhé jízdě sice trochu zrychlil, ale hlavně E. Patera přehnal nasazení a krátkým výletem do zeleně přišel o první místo. Třetí místo vybojoval celkově druhý Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I. Nedělní závod se nesl v setinových soubojích J. Srnského a E. Patery, nakonec pouhých dvacet devět setin rozhodlo o dalším vítězství vrchlabského jezdce. J. Srnský tak dvojitým vítězstvím oslavil další titul v EDDA Cupu. I v neděli skončil na třetím místě Pavel Maier s maximálně možným využitím svého Escorta.

H 2000

Dvojité vítězství přinesl živohošťský závod už dlouho dopředu známému celkovému vítězi třídy Ivo Královi závodícímu s VW Golfem, který se mu letos opravdu odvděčil za dlouhé a soustavné pěstění. Druhý Eda Patera marně hledal za pomoci ladiče Jana Heřmánka v motoru Peugeota 205 GTI pár koníků navíc a frustrace ze ztráty na Golfa vedla k razantnímu rozhodnutí změnit značku závodní techniky pro příští sezónu. O třetí místo bojovali Ladislav Šteiner na BMW 320 a Oldřich Rus s Fordem Escort Mk.II, úspěšnější byl po oba dny pilot bavoráka.

H +2000

Oba závody se staly kořistí Petra Žáčka na Audi Sport Quattro S1, jak se stalo pravidlem při jeho startech v EDDA Cupu. Druhý skončil Robert Kacálek na BMW 635 CSI. Ten byl letos pronásledovaný smůlou, ale pokud jel, jeho výkony vykazovaly progres, který jej přibližoval stále blíž k P. Žáčkovi a pokud se mu podaří stávající trend udržet a technika přestane zlobit, nemuselo by být Quattro na kopcích tak neohrozitelně neporazitelné. Třetí místo si na Živohošti propachtovali Urbánkovi. V sobotu jej vybojoval na BMW 325E Stanislav junior v neděli dostal přednost Stanislav senior. V sobotu skončil na pátém místě vítěz poháru Youngtimer Josef Stočes závodící na Mercedesu 190 2.3 16V, v neděli si mezi Youngtimery vedl nejlépe Václav Roll na Audi 100 Quattro celkově čtvrtý.

 

 

 


 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007