Pódiové žně Lukáše Kubíčka
Druhou sezónu v barvách týmu Svijany Racing proměnil Lukáš Kubíček v pódiové žně. Na tratích závodů do vrchu početně obsazeného seriálu EDDA Cup dokončil patnáct ze sedmnácti závodů, dvakrát zvítězil, šestkrát stanul na stříbrném stupínku a stejný počet si odvezl i věnců bronzových. Povídání s ním v mladoboleslavské pivnici Bingo tak bylo velmi optimistické.
Lukáši, sezóna 2015 je minulostí. Jaká byla?
„Velice povedená. Podařilo se nám dostat auto na konkurenceschopnou úroveň, porychlit a dotáhnout se na špičku třídy E+2000 i absolutního pořadí. V konečném pořadí třídy jsem vybojoval bronz, těsně za týmovou jedničkou Tomášem Kučerou, a stal jsem se – stejně jako v roce 2013 – juniorským šampiónem. Na těchto výsledcích má nemalý podíl tým Sýkora Racing. Ten nám moc pomáhá s přípravou a repasí techniky. Patnáct dokončených závodů ze sedmnácti je jasným důkazem odbornosti a preciznosti tohoto týmu. Ona dvě nedojetí způsobila porucha převodovky hned na úvodním královéhradeckém podniku. Nejhorší moment jsem si tak vybral hned na začátku.“
Který závod byl naopak tím nejlepším?
„Jednoznačně Bečov na Karlovarsku. Na tamní trati se mi daří dlouhodobě. Je rychlá, rozbitá, uskákaná, letos v neděli byla navíc vlhká, prostě mi sedí. Vyhrál jsem zde sobotní i nedělní závod. V můj prospěch hrálo i to, že jedu rallyové nastavení tlumičů, zatímco Tomáš Kučera okruhové. To mi v těch uskákaných pasážích pomohlo. Každopádně to byl double týmu Svijany Racing a pro Tomáše určitě krásný dárek k narozeninám. Double jsme získali i ve Vrchlabí a ve Kdyni. Tam naopak stál na nejvyšším stupínku Tomáš a já byl druhý.“
Jak bys zhodnotil letošní konkurenci ve třídě E+2000?
„Roli favorita potvrdil bezesporu Tomáš Košek. To je špičkový pilot i mechanik v jedné osobě. Dokáže si perfektně připravit techniku a následně jí maximálně využít. Těsné souboje o vteřinky s ním už několikátou sezónu sváděl Tomáš Kučera a jejich bitvy patřily ke kořením celého seriálu. Velký srdcař je také Jonas Bazy, který dokázal s dieselovým golfem stíhat lancerům. Bohužel s námi už nejede Vláďa Liška, kterému byla vytvořena nová třída. Se svým BMW to totiž měl proti čtyřkolkám velmi obtížné. Důkazem vysoké úrovně EDDA Cupu je i skutečnost, že jsme na posledním podniku ve Staré Živohošti dokázali držet krok i s předními piloty evropského, republikového a slovenského šampionátu.“
Kdo se na tvých úspěších podílel?
„Vedle již zmiňovaných týmu Svijany Racing a Sýkora Racing je to samozřejmě moje rodina. Vše zaštiťuje Tomáš Kučera, díky němuž vůbec mohu na této úrovni závodit. Otcem celého projektu se loni stal Roman Linhart. Ten je ředitelskou legendou, když v Živohošti šéfoval už svému stému podniku. Ten mi také před každým závodem telefonoval a hrozil, že se autu nesmí nic stát. Opomenout nemohu ani Radomíra Pohludku z Turnova. Má dlouholeté zkušenosti ze závodů. Pohyboval se okolo motokár i okruhů, v autokrosu doprovázel Vaška Fejfara. Nyní se plně věnuje týmu Svijany Racing. Poskytuje nám cenné rady a často určuje strategii závodu. Zajišťuje též převážení lanceru mezi naší dílnou a tou plzeňskou, kde sídlí Sýkora Racing. Jeho firma Agrokart nás též podporuje sponzorsky a zajistil i další reklamní partnery. Též přiveze třeba i čtyřicet rohlíků a dvacet housek. Catering pro celý tým je prostě jeho parketou.“
Jak hodláš vyplnit zimní přestávku?
„Určitě plánuji absolvovat s lancerem několik závodů Mogul Driving Cupu v Sosnové, kde jsem startoval už loni. Tehdy se mi tam úplně nedařilo a tak si hodlám napravit reputaci. Již mnoho let také miluji lední hokej. Fandím libereckým Bílým Tygrům, kteří mi letos zatím dělají radost svými vynikající a týmovými výkony. Zavítal jsem i na zápasy jejich farmy do Benátek nad Jizerou. Poslední dobou mě dost zaujala také Ženská basketbalová liga. V ní je mým oblíbeným týmem VŠ Praha. V Boleslavi jsem na Slovance zavítal i na utkání úřadujících evropských šampiónek USK Praha. To byl velký mazec a po utkání jsem se osobně setkal i se sestrami Katkou a Karolínou Elhotovými. No a rozhodně si nenechám ujít třetí ročník autogramiády a besedy v čejetické hospodě U Kepkeho, který se uskuteční 11. prosince.“
A co tvé plány na příští sezónu?
„Přes zimu proběhne důkladná repase a optimalizace auta. Plánujeme se také dovybavit dalšími náhradními díly. Prostě mít na jednotlivých podnicích po ruce záložní materiál. Pokračovat chci určitě v EDDA Cupu. Nic mi tam nechybí a mám možnost jet konkurenceschopnou čtyřkolku. Oceňuji tratě tohoto seriálu, které, na rozdíl od mnoha těch republikových, nejsou letišti mezi svodidly, ale charakterem i povrchem se blíží více k soutěžím. To se mi líbí. Pokud by mělo dojít v této situaci k nějakému posunu, pak jedině přestupem právě do rallye. Nikam jinam.“
Vlastimil Resl
Foto: Ota Breitkopf