aktualizováno | 31.10.2015 19:19:53 | edda | přečteno: 9929x
Zhodnocení sezóny 2015


HODNOCENÍ EDDA CUPU 2015 Z POHLEDU PROMOTÉRA.


Zřejmě nepřekvapím sdělením, že organizátoři seriálu jsou po sézoně velice spokojeni. Ano, je tomu tak, letošní sezóna patřila k těm lepším, pouze jednou museli zasahovat záhranáři / naštíplá kůstka v kotníku/, jinak se řešily pouze náhrady s pojišťovnou za zničená svodidla.... Také se zastavil úbytek účastníků, který se začal projevovat po zpřísnění bezpečnostních pravidel, zejména povinost ochranného rámu.


Přitom úspěšnému ročníku začátek sezóny nenasvědčoval. Hradec si Vaší přízeň nezískal, účast pouhých 83 aut byla zklamáním. Prostě Most nenahradil....

I druhý závod na Ještědu byl, co do počtu účastníků, nejslabší v historii. Zde to bylo do velké míry způsobeno počasím.

Nechápu proč, ale závody na krásné trati v Telnici jsou vždy ztrátové a i letos dorazilo pouhých 55 účastníků. Bohužel to bude mít zřejmě dopad do budoucna...

Takže první skvělý víkend byl až v krásném prostředí pod Korábem, byla rekordní účast, okořeněná mnoha jezdci z Německa, zejména jezdci na vozech NSU patřili k ozdobám víkendu, což si pochvalovali hlavně chodští diváci.

Pak přišly dva pražské závody, kde byla účast uměle potlačena k ideálu sta aut. Proběhly bez větších potíží, za spokojenosti pořadatelů.

Krásný víkend nás čekal ve Vrchlabí, krásné počasí a opět rekordní účast na tomto kopci, který je součástí Edda Cupu od počátku. Měl jsem radost hlavně s ohledem na Tomáše Hanka, který má přípravu závodu jako srdeční záležitost.

Následoval Bečov, závod s největším depem, kde je vždy skvělá atmosféra. Bohužel jezdci začínají „ remcat“ nad kvalitou silnice, která patří k nejhoršímu, na čem jsme letos jeli. Také zde je stabilně druhá nejnižší účast po Telnici.

Ovšem závěr sezóny byl excelentní. Kozákov si nás získal zejména zázemím, kde nám místní vždy vytvoří nejlepší možné podmínky. Přijel rekordní počet závodníků v krátké historii tohoto kopce. Tento kopec byl původně zařazen pouze jako nouzovka, přesto se stal velmi oblíbeným. K mé lítosti ovšem není na této svižné trati ani metr svodidel, což je základní předpoklad pro pořádání Edda Cupu, tak zřejmě tam v ročníku 2016 nepojedeme.

No a Stará Živohošť, to byl opravdový vrchol sezóny! Jednoznačně největší účast historie tohoto podniku, nevídaná konkurence, parádní počasí, záznam v televizi a hodně diváků... Co více si můžeme přát???


Nyní již s plnou vervou pracujeme na přípravě nového ročníku! Jistě jsme většinu z Vás potěšili zajištěním úvodního závodu na Autodromu Most, kde každý má nejlepší možné podmínky na rozjetí, či test nové techniky. Ovšem slíbil jsem minimálně dva nové podniky. Tím druhým by měl být ZAV Liberec, což je Ještěď z druhé strany, od města, a to díky podpoře f. HOSTR Petra Strnada. Snad vše dopadne. Také vypadá nadějně další špičková trať, o které snily generace jezdců a pořadatelů, ale vždy byl nějaký problém. I nás to jednou potkalo, tak uvidíme.....

Též jsme udělali další velký krok v bezpečnosti závodů – skončila výjimka pro vozy Youngtimer na rám a hlavně bude povinná nehořlavá kombinéza u všech jezdců s celoroční licencí. Předběžný kalendář bude prezentován na ceremoniálu.


Jsem opravdu zvědav s jakým zájmem se setká vypsání dvou nových tříd – E 2WD a H1150, bylo to vlastně na žádosti jezdců, tak uvidíme. Zkušební závod na Živohošti byl povedený v obou třídách.


Nezbývá než poděkovat všem účastníkům letošní sezóny, a také všem pořadatelům, kteří opět pozdvihli úrověň nejpočetnějšího vrchařského seriálu v ČR o kousek výše! Také doufám, že si dosyta užijeme závěrečného slavnostního ceremoniálu v hezkém prostředí hotelu Solenice nad přehradou Orlík. Tímto Vás ještě jednou srdečně zvu!


Na viděnou Eda Patera

 

 


 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007