aktualizováno | 22.01.2016 13:56:27 | edda | přečteno: 11021x
Rozhovor s Tomášem Nerudou

Kdy jsi přičichl k motorismu?

 K motorismu jsem se nachomejtl jako kluk. Motorky padesátky všeho druhu Fichtl, Simson, Babeta a podobně. To mi bylo tak 12 a psal se rok 1976. V šestnácti auta. Škoda 100 dědy a Fiat 127 táty. Začal jsem se do toho vrtat a jezdit na tajňačku. Do autoškoly v osmnácti jsem už jel autem.


Kdy jsi poprvé vyrazil za autosportem?

 Hrozně pozdě. Před pěti lety. Díky kamarádovi. Je mi 52, takže ve 47 letech. To někteří končí. Trochu toho dnes lituji, ale věci přichází tak jak přichází. Mě bavilo auta renovovat tak jsem hned po vojně začal nakupovat starý rezavý Žigulíky, Fiaty a Renault pětky, Miníky a dělal kompletní generálky. Pak jsem to dělal i pro lidi.


 

Který kopec jsi navštívil jako první?

 Točná. To byla jízda. Myslím, že nebyla ani moc závodní. Spíš zážitek. Zvedne se vám adrenalin, sebevědomí a můžete říci: “Jel jsem v závodním autě.”


A Tvá první aktivní účast?

  No tím, tou Točnou právě začla ta aktivní účast. Prostě jsem tu první jízdu dostal k narozeninám od Pegase. Chtěl mi dát něco zajímavého a trefil se. Teď když jsem si přečetl odpověď Fábery tak nevím jetli pan Kolář nedělal tenkrát nábor do svého závodního týmu? Pokud ano, tak se mu to náramě povedlo. Složil zajímavou skupinu lidí, která mi přinesla něco nového. Nové tváře, srandu a partu. Pegas, jeho kluci, František, Neruda, Čermák, Fábera, jejich ženy, děti, spolujezdci, a tak.


 

Součástí Edda Cupu jsi od?

  Jestliže ta první narozeninová jízda byla v roce 2010 tak od roku 2011.


Vystřídal si mnoho aut, na které vzpomínáš nejraději?

 Teď nevím jestli myslíš civilní nebo závodní, ale bavíme se o závodech tak závodní. Když se podíváme na těch pár roků co se tomu věnuji, tak jsem toho ani nemohl moc vystřídat a již teď vím, že velké střídání není moc dobré. Pokud chcete něco ovládat perfektně, tak to někdy chvíli trvá.

Škoda 110L - okrová s bílým pruhem je můj miláček číslo jedna, je výkonná, krásně ovladatelná a krásná. Škoda 120S Rallye – to je miláček číslo dvě, vlastnosti? Stejné. No a Citroën Ami Super na legendy? Toho již tři roky učíme jezdit – to je spíš sranda.

 

Který kopec Ti sedí nejvíce?

 To se nadá úplně specifikovat. Tyhle závody nejsou jen o závodění. Je to o setkání, o prostředí, o zábavě a o náladě. Také nejde jen o to co se líbí mě. Jde o to co se líbí Škodovce. Pokud mám mluvit za oba, tak bych vyzvedl Bečov a Vrchlabí. Pak jsou kopce, které jsou bezva, ale už mají v našem žebříčku nějaké mínusy. No a jeden dva podniky ty jsou pro mě a vůz úplně nezajímavé.


Co bys zlepšil v Edda Cupu?

 Vždycky se dá něco zlepšovat, ale myslím, že toto není to místo. Kdysi jsem přednesl jednu zlepšovací připomínku a tvrdě jsem narazil. Ne vždy se má otevřeně kritizovat, ale s citem.


Tvůj názor na revivaly?

 Perfektní podnik. Je krásný vidět takový auta na jedné akci. Jen nevím jesli nás zahraniční legendy zvučných jmen nevytlačí ze startovního pole.

Máš ještě nějaké nesplněné přání, co se týče autosportu?

  Tak to je jasný. Podlehl jsem tomu. Nějakou velkou Rallye a jiné silnější auto na kopci.

 

Foto - Ota Breitkopf, Jaromír Beneš 



Vše o mě, mém spolujezdci a našem týmu najdete na těchto odkazech:

http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=81893&t=Tomas-Neruda

http://www.autosportpegas.wz.cz/uvod.html

https://plus.google.com/107388726710146669539



 



Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007