Jelikož NSUčka razantně vlétla do našeho seriálu ve Kdyni a zřejmě i Miroslav Adámek bude startovat častěji, není na škodu si tento vůz představit.
Firma NSU vznikla v roce 1873 jako továrna na šicí stroje a jízdní kola. První vůz vyjel ze závodu v Neckarsulmu v roce 1905, avšak v r. 1929 byla výroba vozů z finančních důvodů převedena pod Fiat.
Teprve počátkem šedesátých let byla výroba vozů obnovena a to malým modelem Prinz, dvouválcem o obsahu 853 ccm a výkonu 30k. sportovní modely se označovaly TT/ TTS a tato zkratka byla dána na počest úspěchů motocyklů NSU na Tourist Trophy / TT/. V roce 1969 byla tato firma sloučena s automobilkou AUDI.
Stavitelem závodních verzí byl úspěšný jezdec s vozy NSU a ladič S. Spiess. Jeho verze s obsahem 1300 ccm disponovala výkonem 147k při 8500 ot/min. Takto mohl vůz směle konkurovat vozům Mini Cooper a Abarth. Úspěšná kariéra tohoto vozu skončila před 30lety.
Dnes tento vůz provozuje v ČR pouze legendární Miroslav Adámek v závodech automobilů do vrchu a dokonce přislíbil i účast na některých tratí našeho seriálu. V 70letech s tímto vozem kraloval na českých tratích až do příchodu legendární Škody 130RS.