ZAV TELNICE
O druhém svátečním májovém víkendu se nad severočeskou Telnicí na tradiční trati uskutečnil další podnik EDDA Cupu, nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu. Uplynulý víkend ukázal Českou republiku jako zemi zaslíbenou závodům do vrchu. Na třech tratích po republice proběhly závody čtyř různých seriálů. Pro organizátory EDDA Cupu je sice potěšující, že ze všech čtyř seriálů se v tomto víkendu nejvíc závodníků prezentovalo právě zde, ale i tak zůstává se 66 jezdci v závodě telnická trať nejméně obsazovaným závodem. Pořadatele potěšilo, že se podařilo zastavit sestupný trend a proti loňsku přijelo nakonec o třináct závodníků víc. Těžko říct, kde je pes zakopán, když jezdci během zápolení jsou zde spokojení, na trať pějí jen chválu a ani zázemí nevybočuje z toho, na co jsou vrchaři zvyklí. Nutno ovšem říci, že někteří nepřijeli nikoliv z rozmaru, ale čáru přes rozpočet jim udělala technika.
Prostě a jednoduše, ti, co přijeli udělali dobře, byli odměněni krásným počasím a prožili bezproblémový víkend, neboť si zřejmě všichni vzali k srdci slova promotéra E. Patery z ranní rozpravy, aby na rychlé a těžké trati byli velmi obezřetní, zejména v cílové pasáži. Výsledkem bylo, že za celý víkend nedošlo k jediné havárii, jedinou škodou bylo rozbité jedno zadní světlo a pouhé tři vozy odstoupily pro technickou závadu. Takže tentokrát kvalita dominovala nad kvantitou.
K závodům se začali účastníci sjíždět již od časného pátečního dopoledne a centrální parkoviště se brzo zaplnilo. Administrativní přejímky pod taktovkou Andrey Zemanové proběhly bez front v přátelské atmosféře, jen hříšníci dostavivší se opět bez technické karty byli konfrontováni s lehce zvýšenou hlukovou intenzitou informace navíc pro zvýšení důrazu podávanou ve slovenštině:-) Přátelskou atmosféru pátečního depa ještě posílila návštěva klanu rodiny Doubkových, legendárních ústeckých závodníků evropské úrovně. Bohužel se stále nedaří přemluvit Vladimíra k návratu za volant závodního vozu, ale podle světýlek v očích se zdá, že udička pomalu zabírá, ještě pár návštěv depu a nejpozději na Živohošti jedno Saxo bude mít řidiče s velkým srdcem. Pak už bude muset nastoupit i Vladimír jr.:-) Další, a asi poslední ústecký závodník, hvězda prvních ročníků EDDA Cupu, Jan Vávra, kromě toho, že závodil hned se dvěma vozy, pomáhal i organizátorům s přípravou závodu. Honza, ústecký patriot, měl na závodech i manželku Danu, která sice v kočárku opatrovala potomka, ale prý již leští závodnické boty, které jí zbyly z krátké závodnické kariéry.
Závody v sobotu i v neděli proběhly bez sebemenších komplikací, podle časového harmonogramu ke spokojenosti organizátorů, závodníků i diváků, poháry byly rozdány těm, kteří si je svými výkony na trati zasloužili, pořadatelé uklidili trať a týmy se rozjely do domovských garáží. Skončil jeden úspěšný podnik EDDA Cupu, který se v příštím roce do Telnice vrátí nejen kvůli slibu J. Čajíčka Vávry, že v příštím roce zagituje pro start místní borce:-)
Hodnocení tříd odpoledne. :-)
Eda Patera, Jarda Malík