HODNOCENÍ TŘÍD
N 1400
Jen dva jezdci s jasně rozdanými kartami se sešli v této třídě. V obou závodech zvítězil Václav Mazánek na Suzuki Swift před Martinem Bendlem na Citroenu Saxo.
N 1600
Devět jezdců se postavilo na start v této třídě. Do startovního pole se po marné snaze popřít platnost všech tří Newtonových pohybových zákonů při prvním závodě na autodromu a z ní vyplývající nutné rekonstrukce karoserie vrátil Radek Cikán. Roli favorita potvrdil Tomáš Omelka na Peugeotu 106, když dvakrát vyhrál. Za ním s dalším Peugeotem skončil vždy Tomáš Neužil. Pak už se ve výsledkové listině seřadily samé Citroeny. O třetí místo spolu bojovali Vojta Hakl s Vladimírem Kvasničkou. V. Hakl ani jednou V. Kvasničku před sebe nepustil, jízdu od jízdy se zlepšoval a v neděli měl dokonce velmi blízko k druhému místu. Vítězem v této třídě vypisovaného značkového Saxo cupu se stal Jan „Čajíček“ Vávra, když v neděli zajel identické a nejrychlejší oba časy.
N 2000
V produkčních dvoulitrech se sedmi jezdci na startu se odehrály dva různé závody. V sobotu měli převahu piloti tygří Acury RSX, Petr Tvaroh a Jaroslav Vaňátko, kteří obsadili první dvě místa. Na třetí místo si dělaly zálusk dva Renaulty Clio. Rychlejší bylo to české s Mirkem Pribulou za volantem. Polák Marek Czudek skončil na čtvrtém místě. Neděle byla smolná pro Acuru, resp. její řidiči se nedokázali vyvarovat chyb a vyklidili přední pozice. Vyrovnanou a rychlou jízdou si tak vítězství zasloužil M. Pribula, na kterého ani druhý den M. Czudek nestačil. Na třetím místě skončil P. Tvaroh, po zaváhání v první jízdě ani jasně nejrychlejší čas mu nepřinesl lepší než bronzový stupínek.
N +2000
V sobotu se ve třídě nejrychlejších produkčních aut schylovalo k senzaci. Obvyklý průběh závodění a duel Martina Lva s Jiřím Hákem narušil Vladimír Pešek se starší Imprezou, který místo obyvklého závodění s Františkem Hubrem také na Impreze, tvrdě vystartoval po J. Hákovi. Legenda našich kopců, J. Hák měl nakonec co dělat, aby se svým Mitsubishi Lancer EVO IX o pouhé dvě setiny uhájil druhé místo. Vítězství patřilo M. Levovi na Subaru Impreza. Ten si nedal vzít vítězství ani v neděli. V tu se už nenechal zaskočit J. Hák a nikoho si už k tělu nepustil a druhé místo ze soboty obhájil. V. Pešek přes noc přišel o formu, naopak se o pět sekund dokázal zlepšit F. Hubr a získal tak třetí místo. Aspoň jeden pohár si tak z Telnice odvezli všichni startující v této třídě.
E 1400
Dvě jasná vítězství si zaslouženě odvezl z Telnice Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki. V dramatický souboj vyústilo soupeření o druhé místo. V sobotu byl rychlejší o čtyři a půl desetiny Miroslav Černý na Škodě 120S, před Romanem Volfem na Škodě Felicia. Tomu se třetí místo moc nelíbilo a nachystal na neděli odvetu. Ta mu vyšla dokonale, skončil druhý a na M. Černého zbylo třetí místo. V sobotu čtvrtá Zuzana Horáková, jediná žena v cíli, v neděli už do závodu nenastoupila.
E 1600
Ani v této třídě nebylo moc startujících. Hned dva přední závodníky jednou ranou vyřadila před závodem porouchaná Puma otce a syna Tichých. Trucující technika míchala karty i samotném závodě. V sobotu zvítězil úřadující mistr Miroslav Černý na Škodě 130 L. Paradoxně v závodě s nejmenším počtem technických závad, v neděli vinou stávkující techniky nedokončil právě M. Černý věnující se svým strojům s maximální pečlivostí a odpovědností. Za M. Černým skončil v sobotu na druhém místě Jan Reiss na Škodě 130 RS a s Hondou CRX třetí Jakub Astl. V neděli už tak závodili jenom J. Reiss a J. Astl a tak se i podle dosažených časů seřadili.
E 2000
V sobotu ve dvoulitrech zvítězil Michal Slováček na Hondě Civic TypeR, před Davidem Černým na Pick-upu, který po problémech na Zbraslavi s přeplňovaným motorem použil náhradní, atmosferický, s kterým úspěšně závodil minulý rok. I přes markantní zlepšení ve druhé jízdě Aleš Hemerka s Alfou Romeo 146 na D. Černého nestačil a skončil třetí. V neděli se na první místo vyšvihl D. Černý, když dokázal najet přes sekundu na M. Slováčka , který po ukázněném výkonu skončil druhý. V neděli si o jedno místo proti sobotě polepšil Libor Kotrmon na Škodě Octavia. Jen v neděli startoval Jindřich Šmied na Renaultu Clio a skončil čtvrtý.
E +2000
Nebývale vyrovnaný boj o vítězství se rozhořel ve třídě nejrychlejších speciálů. Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer po obou jízdách s neuvěřitelným nasazením sice zvítězil, ale Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX ho těsně stíhal, ve druhé jízdě dokonce ztrácel jen čtyři setiny. Souboj vygradoval v neděli, když po první jízdě vedl T. Kučera o půl sekundy a všichni napjatě očekávali zda v závěrečné jízdě dokáže T. Košek odpovědět a zda T. Kučera udrží nervy na uzdě. Oba závodníci potvrdili svou vysokou třídu, zajeli bezchybně a s nasazením nadšeně přijímaným diváky kolem tratě. Hodnoty, které se objevily na displeji časomíry po projetí fotobuňkou víc potěšily T. Koška, který ve druhé jízdě zajel nejrychlejší čas víkendu a na Telnici zvítězil i po druhé. Po takhle strhujícím závodě musel být i s druhým místem spokojený T. Kučera. Lukáš Kubíček na Mitsubishi Lanver EVO IX vybojoval po oba dny třetí místo s jasným náskokem před zbývající konkurencí ve třídě.
E 2WD
V letos nové třídě se sešli jen dva závodníci navíc s váhově a koncepčně rozdílnou technikou. Zvítězil vždy Lukáš Suchomel na Lotusu Elise před Janem Vávrou, který se musel proti kopci potýkat s váhovým handicapem svého BMW.
H 1150
Nešťastnému Josefu Čermákovi ml. se při testu před závodem odporučel do věčných šrotišť motor Abarth v Autobiancchi a třída přišla o favorita a celý závod o jezdce s atraktivním stylem a nadorazovým nasazením. Vítězství před německým závodníkem Riechhardtem Torstenem na Wartburgu 353 vybojoval dvakrát Tomáš Vaňata na Austinu Mini.
H 1300
Dvojité vítězství vybojoval Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR. V sobotu za ním na druhém místě skončil Luboš Krameš se Škodou 1000 MB a třetí místo obsadil Petr Roman na Škodě 130 LR. Ten v nedělní poslední jízdě zkusil zaútočit na druhé místo, povedlo se mu to a díky zlepšení o dvě sekundy si s L. Kramešem postavení na stupních vítězů proti sobotě vyměnili.
H 1600
Od začátku do konce jasné a bezproblémové dvojité vítězství přinesly telnické závody Josefu Srnskému jr. na Škodě 130 LR. Zrovna tak jasná druhá dvě místa vybojoval Pavel Majer na fordu Escort Mk.I a třetí skončil Stanislav Tkáč na Lancii Delta GT.
H 2000
Nová zbraň Edy Patery pro tuto třídu VW Scirocco je stále ve stavu zrodu a tak musel celý tým podstoupit náročnou opravu speciálu Peugeot 205 po zbraslavské havárii. Vůz se připravit podařilo a tak se mohly uskutečnit další dva díly souboje Ivo Král – Eda Patera a VW Golf GTI – Peugeot 205 GTI. Jezdce si hodnotit netroufám, u aut se přece jen poloviční počet ventilů u francouzského motoru asi projevit musí. V sobotu si I. Král pohlídal náskok z první jízdy a zvítězil před E. Paterou. Oba rivaly na stupně vítězů doprovodil třetí Oldřich Rus na Fordu Escort Mk.II. V neděli se závod v této třídě stal druhým vrcholem víkendu po souboji v nejsilnějších závodních speciálech. V první jízdě se vedení o jednu sekundu a tři desetiny ujal E. Patera a ručička ukazatele hustoty atmosféry v depu vyletěla do červeného. V druhé jízdě úřadující mistr třídy I. Král ukázal, že není mistrem jen tak pro nic za nic, ustanovil nový rekord tratě pro historiky a zvrátil vítězství na svou stranu. E. Paterovi tak zbylo opět druhé místo a pro pohár za třetí místo si i v neděli dojel O. Rus.
H +2000
Dvojitého vítězství dosáhl zaslouženě Robert Kacálek na BMW 635 CSi. V sobotu za ním skončil Jan Valenta na Mercedesu 190 AMG o tři sekundy před Stanislavem Urbánkem na BMW 325e. V neděli byly závody zajímavější. Zlepšeným výkonem si polepšil a na druhé místo se dostal S. Urbánek. Naopak J. Valenta měl plné ruce práce se Stanislavem Fíglem st. na Lancii Delta HF turbo, aby uhájil aspoň třetí místo, což se mu nakonec o dvě desetiny sekundy podařilo. Zajímavostí byl start bratra J. Valenty Radka v neděli na Mercedesu E. Patery, který k závodění přistoupil velmi zodpovědně, celou sobotu se zdržel své obvyklé zábavy, aby v neděli nastoupil na start dokonale fit. Jediné ženě v této třídě Andree Zemanové se už v sobotu uvařil motor a do závodění se nezapojila.
Jarda Malík