aktualizováno | 31.05.2016 15:25:01 | edda | přečteno: 11249x
Tisková zpráva - Nutrend Racing

Ve Verzegnisu rozhodl o výsledku závodu déšť


Nutrend Racing se vydal po dvojici vítězství v závodech evropského poháru FIA do italských Alp, kde na jezdce týmu čekala silná konkurence 17 soupeřů ve skupině E2-SC a 24 borců s monoposty skupiny E2-SS. Pro úspěch v tak nabyté konkurenci se musel Václav Janík a Jiří Svoboda, kteří do Itálie přijeli za Nutrend Racing bojovat o další body do hodnocení kategorie 2 v rámci FIA poháru, na rozdíl od úvodních podniků ještě více šlapat na akcelerační pedál svých prototypů Norma.

S tratí ve Verzegnisu mají oba čeští jezdci bohaté zkušenosti a dobře ví jak může být tato trať s velkým převýšením zrádná. Václav Janík se těšil na své druhé účinkování s Normou M20FC Turbo, s níž loni dělal na italském kopci první krůčky, letos je už ale situace výrazně lepší a tak se očekávalo jak si především s italskými piloty Václav poradí v přímém srovnání. Stejně tak Jiří Svoboda chtěl ukázat své možnosti proti „horkokrevným“ italským mladíkům v silně obsazené třídě do dvou litrů obsahu motoru. Jiří Svoboda prožíval v úvodu sezóny peripetie s pohonnou jednotkou, ovšem v Itálii se konečně mohl naplno spolehnout na svůj vůz a konečně se soustředit na jezdecký výkon. Mechanici připravili oba speciály pro sobotní tréninky podle poznatků, které již získali v předešlých ročnících závodu a jezdci si při svém vstupu do závodního víkendu ve Verzegnisu užili jízdu v opatrnějším tempu na starším obutí. Václav Janík zaznamenal devátý čas absolutně se ztrátou 4 sekund na čtvrtou příčku. Jiří Svoboda se umístil na 11. příčce v konkurenci dvoulitrových prototypů. O šancích jezdců Nutrend Racing pro nedělní závod ale měly více promluvit až sobotní odpolední jízdy, kdy už jednotlivý jezdci volili ostřejší tempo. I Václav Janík se zakousl do asfaltu razantněji a jeho jízda přinesla zrychlení o více než 4 sekundy a posun na absolutní osmou příčku. „Tréninky jsou vždy kompromis mezi jízdou na hraně a bezpečným tempem, tak aby nedošlo ke zbytečným problémům. Jezdec si musí co nejvíce ověřit vlastnosti vozu a jak se bude na trati v závodní den chovat. Volí se možnosti průjezdu jednotlivých úseků, takzvaně se volí stopa a například rychlostní stupeň se kterým se bude daný úsek projíždět. Významnou roli hrají i pneumatiky a použitá směs. Do hry samozřejmě vstupuje i nastavení podvozku. Nám Norma fungovala dobře i na starším obutí a s tréninkovým výkonem jsem byl za sebe spokojený. Kilometr před cílem sice došlo k drobným problémům se sáním vzduchu do turba, což mě stálo nějaký čas, ale pro nedělní závod bude vše v pořádku a my tak budeme schopni dosáhnout ještě rychlejšího času,“ brousil si zuby na italské piloty Václav Janík před nedělním závodem. Druhá Norma M20F Honda se s Jiřím Svobodou v druhém tréninku více přiblížila soupeřům, když se podařilo šternberskému pilotovi zrychlit téměř o osm sekund. Sobotní večer byl tradičně ve znamení finální přípravy vozů a strategie pro nedělní závod nad vozidlovými daty.

K nedělnímu měření sil ovšem nakonec nedošlo. Jezdci museli ustoupit rozmarům počasí, když se v nedělním programu nejprve zdlouhavě přerušovalo až nakonec přiletěl nad závodní trať mrak a celý svůj obsah vody vysypal na hlavy závodních jezdců. Bohužel podmínky nedovolily vpustit do závodu jezdce kategorie 2 a tak musel být závod zrušen. Jiří Svoboda a Václav Janík si tak spolu se zbytkem startovního pole zajeli na italský kopec Verzegnis pouze zatrénovat. Absolvované kilometry v závodním tempu se ale jistě neztratí, vždyť už o tomto víkendu bude jistě třeba každé závodní zkušenosti, protože se bude závodit okolo šternberského hradu, tedy na domácí trati Ecce Homo. Ve Šternberku se proti domácí i evropské špičce opět představí kompletní sestava Nutrend Racing - Petr Trnka, Jiří Svoboda, Robert Steć, Karel Hubáček a samozřejmě Václav Janík se svojí Normou. Program odstartuje 4. června v 8 hodin prvním tréninkem…

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007