ALFA ROMEO GTA
I dnes je 103k z třínáctistovky u sériového vozu vynikající výkon. V letech
1966 - 1976 se vyrobilo 91 195ks těchto vozů. Ve sportovní verzi GTA Junior bylo vyrobeno pouze 447 vozů.
V úpravě pro závody automobilů na okruzích uvádí ladičská firma AUTODELTA tyto parametry /1970/ -
Objem 1290 ccm /74 x 75/
Rozvod 2x OHC
Výkon 160k při 8 000 ot/min s karburátory WEBER
172k při 8 200 ot/min vstřikování LUCAS
Převodovka pětistupňová, samosvorný diferenciál
Brzdy kotoučové
Pneu Dunlop 5,50 x 14
Váha 760kg
Max. rychlost 210 km/h
Do ČSSR se podařilo v době politického oteplení dovést firmě ZETOR 3 kusy těchto speciálů i když ne ve špičkové úpravě. Za volanty těchto vozů jsme mohli vidět Jiřího Rosického, Dušana Velímského, Stanislava Plíhala. V okruhovém ME neměly vozy ve své třídě v rukou továrních jezdců konkurenci / NSU TTS, Morris Cooper, Fiat 128 coupé, Škoda 120S/. K továrním jezdcům patřili Carlo Facetti, Sandro Uberti, Massimo Larini a další.
Pamětníci jistě vzpomenou na tragickou nehodu jezdce Rinaldiho při ME v Brně r.1972 kdy jezdec ve velké rychlosti ztratil kontrolu nad vozem v cílové rovince a zdemoloval cílovou věž. Zde zahynul jeden činovník a bohužel i jezdec.
Na kopcích jezdili s tímto vozem jezdci M. Rajnoha a Tvrdý.