Předně je potřeba za celý organizační tým poděkovat Petrovi Suchomelovi a týmu Nescar sport za zajištění tohoto podniku v šibeničním termínu.
Páteční počasí na Ještědu zaskočilo všechny přijíždějící týmy, mlha, déšt, teplota kolem 12ti stupňů... Naštěstí v sobotu ráno nás probudilo sluníčko a azurová obloha. Depo přímo pod Ještědem se ukázalo při velmi pěkné účasti jezdců, při troše skromnosti jako postačující. Čekala na nás zajímavá trať s perfektním povrchem o délce 2700m. Pouze u konce startovní rovinky bylo potřeba s přihlédnutím na účast vozů bez rámu udělat zpomalovací retardér. Opět někdo protestoval / vím o dvou/, ale na to si budou muset všichni zvyknout, na Benecku budou tři a dokud nebudeme mít všichni rám tak nám to nikdo nevymluví!!! Vzhledem k tomu, že nedošlo k žádné havárii, vysílačky i časomíra fungovaly spolehlivě, tak se nám pod vedením ředitele závodu, Romana Linharta, dařilo dodržovat časový harmonogram a většina jezdců odjížděla spokojena /teda doufám, že všichni !/. Příjemným překvapením byla solidní divácká účast. Jelikož na přípravu akce byl pouze měsíc, nestihla se závodu udělat téměř žádná mediální propagace.
Opět jsme mezi námi přivítali nové jezdce, kteří teprve náš seriál objevují. Poprvé u nás jel zkušený Ivo Král z Berouna /už bylo na čase/, přednost před M ČR v Lanškrouně dal našemu seriálu špičkový jezdec na špičkovém stroji Karel Patočka /na Benecku mu ještě přibude neméně dobrý Martin Rybníček na podobném stroji/. Přednost před Lanškrounem nám dal i Jan Kočiš při premiéře prvního opravdového speciálu třídy E1-2000 u nás, představil Škodu Fabii a potěšil svou jízdou všechny diváky podél traťě. Velkou radost jsem měl z účasti sympatického finského jezdce Teemu Tirronena /pracujícího v ČR a kolegy Martina Milowského/, který na naprosto sériovém Evu IX nezajel vůbec špatně. Závod jej nadchnul, slíbil účast v budoucnu a údajně již přemýšlí o úpravách svého vozu.... Bavičem diváků byl driftér Réné Steru, až jsem ho musel poprosit před poslední jízdou o poněkud klidnější jízdu, zejména po rovinkách...
Seriál pokračuje po této vydařené akci za čtrnáct dní na 3,8km dlouhé traťi v Krkonoších / Vrchlabí – Benecko/ a jsem rád, že mezi jezdci je nás hodně, kteří se sem po osmi letech navracíme.
Eduard Patera