08.09.2016 19:05:35 | edda | přečteno: 12113x
ZAV LIBEREC - HODNOCENÍ TŘÍD

AV EDDA Cup, HOSTR Prix Liberec, 20., 21. srpna 2016, komentář, třídy

N 1400

Mezi osmičkou závodníků, kteří se postavili na start ve třídě nejslabších produkčních aut byly dvě ženy. Vycházející hvězda této třídy a její již jistý mistr Václav Mazánek na Suzuki Swift to neměl vůbec jednoduché. Do Liberce přijel ve výborné formě Lukáš Cvejn a jasně zvítězil v obou dnech. Felicii za VW Polo vyměnil Jiří Bobek a hned v sobotu s ním dokázal vybojovat druhé místo, když o sedm desetin sekundy porazil třetího Jana Packu na Swiftu. Jen v jedné závodní jízdě v sobotu dojela až do cíle Tereza Machová také na Swiftu a její čas podložený kvalitním výkonem byl příslibem do nedělního závodu. V něm už T. Machová absolvovala obě závodní jízdy a kromě nepřekonatelného L. Cvejna za sebou nechala celé startovní pole a vybojovala druhé místo a vítězství v juniorském i dámském poháru. Aspoň jedním třetím místem v nedělním závodě potvrdil mistrovskou reputaci V. Mazánek.

N 1600

Tomáš Omelka na Peugeotu 106 kromě mistrovského titulu ve třídě bojuje i o vítězství v absolutním hodnocení EDDA Cupu, kde je aktuálně druhý. V Liberci sváděl opět velké souboje s Tomášem Neužilem také na Peugeotu 106. Ten v sobotu nastoupil do závodu lépe a první jízdu vyhrál o sedm setin sekundy a bylo jasné, že je opět zaděláno na napínavé závody, jak je v této třídě zvykem. Setinové rozdíly při maximálním nasazení obou rivalů byly i ve druhé jízdě, kdy byl o patnáct setin rychlejší T. Omelka a vybojoval tak další vítězství. V neděli šel T. Omelka do vedení hned v první jízdě se skoro dvou sekundovým náskokem, T. Neužil se ale nevzdával, zafinišoval, ale přes vítěznou jízdu dokázal snížit manko jen o půl sekundy, což stačilo T. Omelkovi k dalšímu vítězství a T. Neužil skončil druhý. Spolelivou jízdou vybojoval po oba dny zasloužená třetí místa Vladimír Kvasnička na Citroenu Saxo. Vítězem ve třídě vypisovaného Saxo cupu se stal německý závodník Dietmar Walz.

N 2000

Jen čytři závodníci se sešli v této třídě. Petr Tvaroh postrádal svého týmového kolegu J. Vaňátka, který vdával dceru a pochopitelně dal této události, která se stává dvakrát, třikrát za život přednost před závody. V sobotu zvítězil Jaroslav Winter na Hondě Civic, před P. Tvarohem na Acuře RSX, který si druhé místo zasloužil především finišem ve druhé jízdě. Těsně za ním probíhal velký a vyrovnaný boj o třetí místo, ze kterého vyšel lépe o dvě desetiny sekundy Jan Šenold s Audi A3 před Mirkem Pribulou na Renaultu Clio. V neděli už na start nastoupili jen dva závodníci a bohužel J. Wintrovi začala stávkovat technika a po první jízdě naložil závodní vůz na přívěs a ze závodu odstoupil. Na dotaz, proč aspoń pomalu neabsolvuje i druhou závodní jízdu, že by měl jistý pohár za druhé místo jen suše odvětil, že pohárů má doma spoustu a všechny si vždycky vybojoval. Na stupních vítězů tak vystoupal jen osamocený P. Tvaroh.

N +2000

Úřadující mistr třídy Martin Lev na Subaru Impreza STI vybojoval dvě vítězství a je na nejlepší cestě k obhajobě titulu. Jeho největší soupeř Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX sice v sobotu skončil na druhém místě, ale potýkal se s nepravidelným chodem motoru, povolal dokonce ladiče Karla Trojana ml., který se snažil motoru domluvit, leč snaha se nesetkala s úspěchem a v neděli již J. Hák do závodu nenastoupil. Třetí místo v sobotu vybojoval Vladimír Pešek na Subaru Impreza a v neděli si ještě o jedno místo polepšil.

E 1400

Již jasný mistr třídy Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki jen potvrdil svou hegemonii v této třídě, když dvakrát jasně zvítězil. V sobotu před bývalým pravidelným účastníkem EDDA Cupu Josefem Holečkem na Škodě Favorit. O třetí místo bojovali další dva závodníci na Favoritech. Lepší byl Josef Mlejnek, který Ondřeje Maxmiliána Jiráka porazil o sekundu. V neděli se O. M. Jirák posunul na druhé místo a třetí skončil Daniel Klápště také na škodovce. V neděli se na pátém místě umístil Jan Mejsnar, který zpestřil starovní pole zajímavým strojem. V sobotu startoval s Favoritem, který se mu porouchal, tak si na neděli přivezl rallyový speciál postavený v karoserii již historického Fiatu 850, s kterým závodí v Českomoravském poháru.

E 1600

Oba závody v této třídě měly identické obsazení na stupních vítězů. Dvakrát vyhrál Miroslav Černý na Škodě 130 L, v sobotu měl přece jen více práce s druhým Janem Reissem na Škodě 130 RS, který si v neděli moc nerozuměl s vlhkým povrchem tratě, ale i tak skončil zase druhý. Jakub Astl stačil prachatickým výletem mimo trať poznamenanou Hondu CRX opravit a jeho píle byla odměněna dvěma bronzovými umístěními.

E 2000

V sobotu všechny nadchl boj o vítězství v této třídě. Čtyři borci se dokázali vejít do dvanácti desetin sekundy. Tři desetiny přinesly vítězství Michalu Slováčkovi s Hondou Civic před Vratislavem Cinklem na Škodě Octavia, který byl zase o tři desetiny rychlejší než Libor Kotrmon na další Octavii. Těsně pod stupni vítězů skončil David Černý na Pick-upu Kawasaki turbo. V neděli sice M. Slováček svým soupeřům ujel, ale L. Kotrmon a V. Cinklem pokračovali v nahánění desetin. Tentokrát byl o tři desetiny rychlejší V. Kotrmon, který kromě Octavie na Ještědu proháněl i Escorta Cosworth po Ladislavu Křečkovi, od kterého jej získal i s Janem Krečmanem na spolujezdeckém sedadle (a pan Křeček si byl osobně zkontrolovat, jak se k nim oběma Libor chová).

E +2000

Sobotní závod se stal kořistí Tomáše Koška na Mitsubishi Lancer EVO VI před závodníkem evropského kalibru, slovenským reprezentantem Peterem Jureňou na Lanceru EVO IX. Třetí skončil Lukáš Kubíček také na Lanceru EVO IX. Po první jízdě druhý Tomáš Kučera nechal naděje na přední umístění v retardéru. Nedělní závod byl ještě napínavější a z napjaté atmosféry vzešla i největší rána dne. Po první nedělní závodní jízdě dělilo nejrychlejšího T. Koška a T. Kučeru pouhých třináct setin sekundy. Bohužel T. Košek krátce po startu neudržel svůj vůz na silnici a na své cestě mimo trefil balík slámy, který se přemístil asi o třicet metrů dál a ještě se proboural prkenými vraty do stodoly. Naštěstí z nabouraného vozu vystoupil sám a nezraněn. Teď byla řada na T. Kučerovi, tomu ale taky štěstěna nepřála, když jeho vůz znehybněla porucha transmise. A dalším nešťastníkem na řadě byl Lukáš Kubíček, který sice přišel o dva soupeře před sebou, ale jen tři desetiny sekundy mu dýchal za krkem Bazy Jonas na VW Golf. L. Kubíček tlak neustál, chyboval v retardéru a propadl se na třetí místo. A to nejlepší na konec. Michal Kužel na Mitsubishi Lancer EVO IX ve druhé jízdě mocně zafinišoval, zlepšil se o více než pět sekund a stal se překvapivým vítězem této třídy o necelých pět desetin sekundy před B. Jonasem.

E 2WD+2000

Pavel Ulman na BMW vyhrál oba závody po zásluze, v neděli absolutně nejrychlejším časem. Dvakrát druhý skončil Lukáš Suchomel na Lotusu Elise. Jen v sobotu startoval Miroslav Janota na Porsche a skončil třetí.

E2

V Liberci závodili i tři formule. Nejrychlejší z nich byl Aleš Mlejnek na Glorii před Karlem Bergrem jr. na Königu. S historickou, pečlivě zrenovovanou formulí Škoda MTX 1-01 závodil Jan Kočiš.

H 1150

Nově vypsanou třídu nejslabších historiků, která byla původně myšlena hlavně pro historické škodovky se nedaří naplnit. Do Liberce přijeli tři závodníci. Bohužel již v tréninku se odporoučel motor v kupátku závodnické legendy Josefa Srnského a závody pro něj skončily. Josef Čermák jr. na Autobianchi A112 Abarth svou účast proměnil ve dvě jasná vítězství. Pravidelný účastník Tomáš Vaňata s Austinem Mini si dvěma druhými místy upevnil vedení v celkové klasifikaci třídy.

H 1300

Dvojité vítězství mohl slavit Tomáš Neruda na Škodě 110 L, který sváděl velmi vyrovnaný souboj s Pavlem Jirasem na Škodě 130 RS. V neděli dokonce v první jízdě byl P. Jiras o více než dvě a půl sekundy rychlejší, ale po zrychlení T. Nerudy ve druhé jízdě skončil zase druhý o necelou půl sekundy. V sobotu skončil třetí, i přes starosti s organizací, Petr Strnad na Škodě 130 LR/H. Toho v neděli na bronzovém stupínku vystřídal Josef Čermák na Škodě 110 R.

H 1600

Dvě jasná vítězství vybojoval Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR/H. Za ním dvakrát druhý skončil Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I. V sobotu třetí místo vybojoval Pavel Nytl na Ladě 21011 MTX, kterého na bronzovém stupínku v neděli vystřídal Stanislav Tkáč na Lancii Beta Coupe.

H 2000

Souboj Volkswagenů pokračoval i v Liberci. I když průběh závodumůže být různý, výsledek bývá vždy stejný. V sobotu vedl Ivo Král na Golfu po první jízdě o sekundu, v druhé jízdě se Eduard Patera se Sciroccem zrychlil, ale stejně to nestačilo a I. Král zvítězil. Zvítězil i v neděli a připsal si tak poslední vítězství, které potřeboval k absolutní jistotě obhajoby mistrovského titulu. Scirocco E. Patery je stále ve stadiu hledání nejlepšího vyladění a také sladění s jezdcem. Třetí místo v sobotu vybojoval Oldřich Rus na Fordu Escort RS 2000 MkI. V neděli už v retardéru nechyboval Marek Kalika na Peugeotu 205 GTI a skončil třetí on. V historických třídách je možno vidět zajímavá auta. Nejinak tomu bylo i v Liberci. Vedle známého vypiplaného bavoráka 2002 Jiřího Šarochy, kterého ale zlobil motor, představil Ondřej Zdražil Renaulta 5 GT turbo v historických barvách.

H +2000

V sobotu dovezlo oranžové BMW 635 CSi své jezdce na prvních dvou místech. Zvítězil Robert Kacálek před svým dablérem Alešem Novákem. Třetí místo patřilo Lancii Delta HF s Jiřím Fíglem za volantem. Nedělní závod se opět nejlépe povedl R. Kacálkovi, který si zopakoval sobotní umístění. Proti sobotě se zlepšil j. Fígl a italka ho dovezla na druhé místo. Třetí místo o dvě desetiny sekundy před A. Novákem uhájil Stanislav Urbánek na BMW 325e.


 


Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007