Finále EDDA Cupu na Živohošti, 1. – 2. října 2016, pozvánka
O následujícím víkendu na Staré Živohošti vyvrcholí posledním závodem letošní sezóna nezávislé série závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. Poslední závod na tradiční trati, vždy bohatě navštěvovaný příznivci motoristického sportu, přinese poslední boje o body do pořadí v jednotlivých třídách i v celkovém pořadí.
V současné době je přihlášeno 114 závodníků a po zkušenostech z předchozích ročníků lze předpokládat, že do uzávěrky závodu se naplní limit startujících stanovený s ohledem na propustnost tratě. Nabitá startovní listina slibuje velmi napínavé závody. V posledním závodě se bude bojovat nejen o umístění v jednotlivých třídách, kde je sice skoro ve všech rozhodnuto o mistru, ale bude se bojovat o umístění na dalších místech, kromě toho se na už jisté mistry budou chtít ostatní vytáhnout. Nerozhodnuto není ve dvou nejsilnějších třídách. V produkčních vozech je zatím první obhájce titulu Martin Lev na Subaru, ale vrchařská legenda Jiří Hák na Mitsubishi Lancer ještě teoretickou šanci na Živohošti mít bude. V nejsilnějších závodních speciálech je situace ještě napínavější - Tomáše Kučeru na Mitsubishi Lancer dělí od prvního Tomáše Koška závodícího také s Lancerem, i když po havárii v Liberci nyní závodí s půjčeným autem ze stáje Davida Komárka, jen deset bodů, a to slibuje při vědomí jezdeckých kvalit obou, jejich umu, nasazení i motivaci a kvality jejich špičkové závodní techniky strhující sport. Rušno je i na špici absolutního pořadí podle koeficientu, kde se bude rozhodovat až do poslední chvíle. Zatím vede Ivo Král, jasný mistr třídy historických dvoulitrů, kterého pronásledují Miroslav Černý mistr závodních šestnáctistovek a Tomáš Omelka mistr produkčních šestnáctistovek. V absolutním pořadí jde i o další místa, neboť mezi nejlepších osmnáct závodníků bude rozděleno přes 400 000 KČ.
Závody se uskuteční na trati ze Staré Živohošti, kde v areálu Hotelu Atlantida našlo zázemí depo závodních strojů, do Křeničné. Trať na 2 500 metrech překonává převýšení 105 metrů a z bezpečnostních důvodů jsou na ní umístěny dva retardéry. V sobotu začíná program závodu v půl deváté první ze dvou tréninkových jízd. Tréninky vyplní dopolední program. Po přestávce na oběd je start první závodní jízdy naplánován na 13:00. Po první závodní jízdě plynule naváže druhá a do hodiny po jejím skončení dojde před Hotelem Atlantida k vyhlášení nejlepších v jednotlivých třídách. Pozor, nedělní program bude výjimečně odlišný. Naplánovány jsou tři závodní jízdy, kdy první bude, po tréninku od osmi hodin, startovat již v 9:45, druhá závodní jízda bude bezprostředně navazovat v 11:30 a start třetí závodní jízdy je naplánován na půl druhé odpoledne. Časový harmonogram se může operativně měnit podle průběhu závodu.
Pro diváky budou podél tratě vyhrazena označená místa, kromě nich budou vytýčeny zakázané prostory, ve kterých se v průběhu závodu z bezpečnostních důvodů nesmí nikdo zdržovat. Organizátoři i jezdci EDDA cupu prosí všechny návštěvníky závodu, aby při sledování napínavého dění na trati nezapomínali na zdravý rozum, byli ohleduplní k přírodě, respektovali značení kolem trati a řídili se bez výhrad pokyny traťových pořadatelů. Vstup na závody je zdarma, rovněž tak zdarma je na místě distribuován tištěný průvodce sezónou EDDA cupu. Podrobnější informace k závodu, seznam přihlášených a další zajímavosti lze najít na webových stránkách seriálu www.edda.cz/mscrdovrchu.
Zajímavou podívanou a pěkný motoristický zážitek všem fanouškům závodních automobilů přeje organizační tým a jezdci EDDA cupu. Na shledanou o víkendu na Staré Živohošti.
Jarda Malík