aktualizováno | 17.10.2016 10:08:51 | edda | přečteno: 12171x
Rozhovor Vlasty Resla s Lukášem Kubíčkem

Lukáš Kubíček oceňuje spolehlivé diamanty


Svoji nejúspěšnější sezónu v seriálu závodů do vrchu EDDA Cupu má za sebou Lukáš Kubíček. Turnovský pilot si pochvaluje především spolehlivost, kdy obsadil pódiové umístění ve všech osmnácti závodech. Na vylepšení lanceru hodlá se svým týmem nadále pracovat, přestože příští sezónu plánuje jet jen vybrané závody.


Lukáši, letošní sezóna je minulostí. Jak jí hodnotíš?

„Rozhodně to byla moje nejúspěšnější a nejspolehlivější sezóna. Za celou dosavadní předchozí kariéru se mi nepodařilo dokončit všech osmnáct závodů, navíc všechny na pódiu. Hlavní zásluhu na tom mají spolehlivé diamanty, tedy náš lancer:-). Převažovala třetí místa a tuto pozici jsem obhájil také v konečné klasifikaci třídy E+2000. Mrzí mě jen, že se mi letos nepodařilo – na rozdíl od loňského Bečova – vyhrát žádný závod. Nejblíže k tomu bylo v nedělním ještědském podniku. Krátce po startu totiž havaroval Tomáš Košek, hned na startu pak vyřadil problém s převodovkou Tomáše Kučeru. Já však také chyboval, na mokrém úseku se mi na slickách celé auto spakovalo a za kontakt s retardérem následovala patnáctivteřinová penalizace. Tím jsem klesl na třetí pozici za Michala Kužela a Jonase Bazyho. To však nic nemění na tom, že jsem se sezónou spokojen. Především každý kilometr s autem, po jeho dalších vylepšeních, byl velkou zábavou.“


V čem vylepšení spočívala?

„Do sezóny jsme šli s novým zadním diferenciálem. Před Bečovem jsme navíc auto poprvé odbrzdili a tím navýšili jeho výkon. To bylo výrazně znát. Důkladná předsezónní repase se pak pozitivně projevila na zvýšení spolehlivosti. Za to vše vděčíme týmu Sýkora Racing. Celý projekt pevně stojí na spolupráci s tímto týmem. Syky a jeho kluci se nám snaží vyjít maximálně vstříc. My tak doma provádíme pouze běžnou údržbu a drobná nastavení.“


Který závod považuješ za nejvydařenější?

„Prachatice. Ne snad ani, že by se mi vydařily nějak více než ostatní závody, ale poprvé v historii se jely dohromady „republika“, EDDA Cup a Maverick Cup. Bylo zážitkem nasát a zažít atmosféru tak velkého závodu. Potěšilo mě též, že vzájemná konfrontace ukázala stoupající úroveň EDDA Cupu. Ten byl nejenže ze všech tří seriálu zastoupen nejpočetněji, ale několik se nás dokonce dostalo do nejrychlejší dvacítky absolutního pořadí. Tomáš Košek pak dokonce pronikl mezi prvních deset. To vše v konkurenci formulových speciálů a silných norem.“


Nejsilnější třída EDDA Cupu E+2000 se už několik let nese ve znamení dramatických soubojů dvou Tomášů – Koška a Kučery. Jak vnímáš jejich souboje a další konkurenci ve vaší kategorii?

„Souboje Tomášů byly asi nejvyrovnanější za celou dobu jejich účinkování. Utrhli se celému startovnímu poli. Držet s nimi krok se mi dařilo jen výjimečně a porazit je nebylo, za normálních okolností, v mých silách. Podle mě se jelo dosud největší tempo, jaké pamatuji. Kolikrát to bylo nejen na hraně, ale i daleko za ní. Celou dobu mě těšil velký divácký zájem o naši kategorii. Vedle mého tradičního soupeře o pódiové pozice Jonase Bazyho mezi nás od Vrchlabí vpadl také velmi rychlý Michal Kužel s modrým lancerem. Zajímavou osobností na Benecku byl také bývalý velmi úspěšný hokejista a příležitostný soutěžák Filip Kuba. Ten si se subaru také vedl velmi dobře. Jednorázově se pak našich závodů zúčastnila i taková esa, jako evropský šampión Petr Vojáček či slovenský mistr Peter Jureňa.“


Jak vnímáš celkový vývoj EDDA Cupu?

„Pořadatelé rozhodně drží nejvyšší úroveň, co se týče sportu i bezpečnosti. Fantastický v tomto ohledu byl Ještěd, jedoucí se tentokrát oproti minulosti z druhé strany. Na jeho startu se objevil také liberecký primátor Tibor Batthyány. Eda se snaží každý rok obměňovat tratě a také na poradě s jezdci během závěrečného podniku v Živohošti slíbil na nadcházející sezónu dva, tři nové kopce. Na přání závodníků bude posílena bezpečnost slaměnými balíky na nebezpečných úsecích tratí. Retardéry pak budou optimalizovány a používat se budou jednotné plastové sudy.“


Zmínil jsi spolupráci s týmem Sýkora Racing, který se též hodně věnuje rallye. Stihl jsi navštívit nějakou letošní soutěž?

„Kvůli časové zaneprázdněnosti jsem stihl pouze domácí Bohemku. Zavítal jsem do Dolního Cetna. Zde mě zaujal Honza Kopecký, jak krásné ovládal na mokrých kostkách „er pětku“, a úžasný pohled byl na porsche pilotované Vaškem Pechem. Více jsem bohužel nestíhal, protože jsem odlétal na Maltu.“


Na Maltu?

„Ano. Na tamní univerzitě ve městě Paceville, nedaleko hlavního města La Valette, jsem byl studovat především angličtinu. Poznal jsem tam spoustu přátel z celého světa. Ubytováni jsme byli v rodinách a šlo o takovou dovolenou spojenou se školou. Úžasné bylo historické centrum La Valette, kde se v dávných dobách odehrávala spousta námořních bitev. Zajímavostí též je, že jelikož Malta patří Anglii, jezdí se tam vlevo. Já měl pobyt samozřejmě časově naplánován tak, abych nevynechal žádný závod EDDA Cupu:-).“


Jaké jsou tvé plány do nadcházející sezóny?

„Auto jsme přiblížili absolutní špičce. Na zvýšení jeho konkurenceschopnosti hodláme nadále pracovat. Opět máme vymyšleno několik drobných úprav. Zaměřit se nyní hodláme především na brzdy. Setrvat plánujeme v EDDA Cupu. Tamní profily tratí mi vyhovují. Hodně se blíží soutěžím a nejsou to klasické vrchy. Vždyť třeba také Zbraslav byla závodem do kopce – z kopce a zakončena byla vracákem přes hranu na ruční brzdu:-). Otázkou však je, zdali absolvuji seriál kompletní. Prioritou totiž nyní je zisk bakalářského titulu a v lednu mám na mladoboleslavské Vysoké škole Škoda Auto státnice. Pak bych rád pokračoval v inženýrském studiu a do toho jsem stále více vytížen i pracovně v technickém vývoji Škoda Auto. Takže uvidíme.“


Vlastimil Resl

Foto: Robert Balcar

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007