19.01.2009 11:02:29 | edda | přečteno: 5218x
Prohlášení!
JEDINÝM DŮVODEM proč jsou v kategorii SE povoleny vačky je, že nejsme schopni toto kontrolovat / u některých typů vozů/!!! A je jasné, že by se našli tací, kdo by je stejně jeli! Prosím některé jezdce aby si toto přečetli 10x a nešířili nesmysly / jak jinak než zákulisně/!
Na jednání v Koněprusích s tímto všech 40 jezdců souhlasilo a pochopilo to! Na rozdíl od jiných bodů se k tomuto nevedla ani žádná diskuze.
Co ale se bude kontrolovat pravidelně, je kompresní poměr a objem motoru.
Eda Patera
Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen/a.
swcgbhqc | 07.03.2009 15:51:17
[URL=http://inhbpued.com]vlbgywgc[/URL] defwnsdf swynaonl http://iqfoywfe.com dcjtlrpa ajyhvmjg
sUVpPiJLR | 28.02.2009 04:44:54
HWxgXs jhzmumwtwryn, [url=http://isdxcfegrpkh.com/]isdxcfegrpkh[/url], [link=http://txhuvuqcrggd.com/]txhuvuqcrggd[/link], http://wutvkynartak.com/
Klasik | 22.01.2009 22:50:03
objem motoru, objem :) "J" a "E" :)
Honza Semlbauer | 21.01.2009 12:42:55
Je to sport a bohužel vždy se najde někdo, kdo na to nemá jinak než podvodem. Myslím, že horší než zjištění je to, že ten člověk zajede s něčím co být nemá. Bude z toho mít ten člověk radost? Jestli ano, tak mu to přeji, já bych neměl. To bych si mohl koupit DTMko a porážet všechny tady - těšilo by mi to? mě teda ne. (jsou to jen blbé příklady, já bych se s tím ani nerozjel :D)
FRR1 | 21.01.2009 09:17:53
Týká se to jenom SE atmosferické a dvoukolek.Jednoduchý vzorec:upravená vačka+svody(výfuk)+upravená jednotka=ke štěstí chybí průměr klapky...Důrazně bych kontroloval!!! Před startem treninku najedeš jedním poháněným kolem na válečky a roztočíš 3000-5000 ot/min.-vyloučíš špéru(kdo jel Orlický sprint,tak to pamatuje).Řve ti "kasa" jak Viktorka u splavu a kvalty tam padaj jak na počítači???Dej protest !!! Dejme si o pivo a buřta víc a buďme rádi,že máme v "divný době" na závodění !!
Avon | 21.01.2009 01:08:59
-Edovy techniky,omlouvám se-nerad kurvím češtinu...
Avon | 21.01.2009 00:41:47
V případě p.Boury si to nemyslím...Musí jen zůstat věrný své připomínkové tradici-ale nic ve zlém.Docela by mě taky zajímalo moderní měření objemu + kompr.poměru.V Mostě mě svého času nalévali-problém je jeden-v horní úvrati najdete polohu,kdy jsou ventily zavřené,ale v dolní určitě ne,takže můžete lít a lít do ,aleluja-možná něco vyteče sáním,nebo výfukem...Není potom ani moc jednoduché se toho, oleje z válce zbavit! Tímto systemem se jen pozná,jestli mám 2l,nebo 2,5l-moc přesné to není.Laserové metodě moc nevěřím,ale budiž-ještě jsem to v praxi neviděl...Nejprůkaznější bude přeci jenom sundání hlavy a řádné přeměření-protože,nalévejte subaru s ležatým motorem!!!-tam jenom vyndat svíčku,není vůbec jednoduché...už se na Edovi techniky těším!
Pepík | 20.01.2009 20:11:53
U nás se povídá že potrefená husa atd.a toto vypadá jako typický příklad.
Edda | 20.01.2009 15:13:22
Vše jsou věci na technického komisaře, tak to řeš s ním a nééééé tady, dík Eda
Karel Boura | 20.01.2009 14:41:17
Chápu, že jde především o vytvoření strašáka, odrazení záměrných podvodníků od lumpáren. Když už se to bude ale kontrolovat, bylo by dobré dodefinovat co se stane když. Tedy možná třeba i to, co se stane když někoho nachytáte při podvodu. Zda bude vyloučen ze závodu, z ročníku, odebrány body, vykoupán ve vltavě atd....
Karel Boura | 20.01.2009 14:38:48
Děkuji vám za vysvětlení. špatně jsem pochopil množství, myslel jsem že se budou testovat 1-2 z každé oběmem ohraničené kategorie. Děkuji i za vysvětlení metod měření. Ještě drobnost, bude dána nějaká tolerance oběmu či komprese? Pokud fabrika udává třeba 1998ccm a 8,5:1 je klidně možné udělat jeden výbrus bez zlého úmyslu (jen oprava přidřeného kroužku) a nebo může být výrobní odchylkou větší koprese z výroby. Také se může stát, že se komprese zvedne zacarbonováním motoru, opět bez zlého úmyslu. A máte nějakou databázi fabrických hodnot, nebo si bude muset jezdec fabrické údaje vozit sebou? To by se možná mohlo týkat i informací o svornosti diferenciálu, převodových poměrů a podobných jiných věcí.
Roman L | 20.01.2009 12:37:27
To Karel:to že některé pozávodní kontroly trvaji i několik hodin,je uplně normální!!kolikrát i 3-5 hod(mčr,me kopcu i rally)a věr že je mnoho jezdcu kteří odjížděli ze závodu v neděli kolem pulnoci!!!co se týče metody měřeni objemu motoru tak tu 1.jsi již vysvětlil!2.tak zvanou laserovou sondou která odrazem paprsků změří objem spal.prostoru v horní a pak spodní uvrati a pak vypočitá výsledek!3.metodu(bez nalévání) ani pořadně nechápu protože se vypočitává nějak z kompres.poměru ktery je změřen, se změřením zdvihem pístu a pak přepočitaván nějakymy vzorečky.Teda aspon tak jsem to pochopil takže muj vyklad 3 metody neber doslovně.
edda | 20.01.2009 10:22:46
to Karel Znamená to, že se budou měřit 1-2 auta. V kontaktech máš tech. komisaře, rád si s tebou podiskutuje....Jinak dle FIA jsem myslel kontrolu vybraných vozů po závodě a ne všech 120při přejímce na co jsi, jistě v dobré víře, narážel hned z kraje.....
Karel Boura | 20.01.2009 09:08:29
Jendo či ostatní, víte tedy někdo jak prakticky probíhá měření komprese a oběmu dle FIA? Zajímá mne to především proto, že neznám jiný způsob než najevat motor tekutinou což není moc praktické a dynamické měření komprese pomocí budíčku a startování neříká pranic o skutečné mechanické kompresi. Ladím řídící jednotky a s vyšší kompresí roste riziko detonací již při nižším předstihu, proto bych rád znal nějakou metodu jak to změřit snadno a rychle. A také mne zajímá proveditelnost některých prohlášení v praxi. Pokud by takové měření trvalo půl hodiny na jednom autě tak i otestování 10ti aut je notná porce času a tak byse mohlo stát, že vyhrát závod by bylo jako dostat trest v podobě někalikahodinového čekání na test komprese a oběmu. Jen se tak nad tím zamýšlím, co takové prohlášení v praxi může znamenat.
Jenda Kočiš | 19.01.2009 23:58:39
Karle jsem si jistej že Eda tím nemyslel že bys měl tento postup znát, ale to že to bude tak jak se to dělá i na MS, to že to bude podle nejvyšších pravidel a nebude to nějaká fušeřina!!! A nemohl jsem si nevšimnout toho že už podruhý tu rejpeš do toho že je někdo profík a někdo amatér... Co tim jako myslíš?
machy | 19.01.2009 21:48:07
Ediku odbočím od tématu,co vyjde stavebnice-hotová Citroenu C2R2Max(co máš v logu na úvodní stránce)??S1600 co s ní jede třeba Tlusták,to,už vím,závodní new Rendly(jako Clio R3,to mám z první ruky)ale C2R2,jsem se ještě nikde nedomákl...Díky za info,ty to jako citronák" napojenej jistě na Citroen Sport,budeš vědět:)Bylo by to pěkný nářadíčko do E1600 vid:)))
PS:pro pár lidí tady z diskuze:diskutujte spíš na Tn.cz,opravdový fandové motorsportu,do něj nerejpou a jsou rádi,za každej rozumnej podnik!!
machy | 19.01.2009 21:47:54
Ediku odbočím od tématu,co vyjde stavebnice-hotová Citroenu C2R2Max(co máš v logu na úvodní stránce)??S1600 co s ní jede třeba Tlusták,to,už vím,závodní new Rendly(jako Clio R3,to mám z první ruky)ale C2R2,jsem se ještě nikde nedomákl...Díky za info,ty to jako citronák" napojenej jistě na Citroen Sport,budeš vědět:)Bylo by to pěkný nářadíčko do E1600 vid:)))
PS:pro pár lidí tady z diskuze:diskutujte spíš na Tn.cz,opravdový fandové motorsportu,do něj nerejpou a jsou rádi,za každej rozumnej podnik!!
Karel Boura | 19.01.2009 21:17:25
Miloši možná právě proto, že se mne to netýká, dokáži se na to dívat s nadhledem. Určitě nechci rejpat, nerad bych jen nechci aby se tu opět vyhrožovalo a ve finále ke kontrole nikdy nedošlo. Nebo kolikrát se kontrolovala trochu důsledněji technika loni? a kdy se s kontorlou začalo? Podle mne už bylo dávno po všem když se začaly auta prohlížet. Takže možná méně pravidel a více kontrol. Promiň Eddo ani technické postupy FIA neznám, jsem přeci jen Amatér a to co je pro vás profíky běžné jsem nikdy neviděl. Jak tedy probíhá test oběmu a komprese podle FIA ? Jen čistě pro zajímavost.
Miloš | 19.01.2009 19:50:39
Karle můžu vědět proč to tebe trápí? Nevím že bys měl jiné auto než 2000+ kde je možná trochu zbytečný měřit objem. Ani ostatní myslím nemaj důvod k panice, nepředpokládám že někdo bude chtít měřit jedno auto víc než dvakrát, třikrát za sezónu, a to snad vydrží každá hlava, tvůj příklad s Edou to jen potvrzuje. Bezpečnost? V zásadě 2 možnosti a) zasponzoruješ svodidla všude b) zůstaneš u driftů případně okruhů. Promiň ale zbytečně reješ, třeba akce "utvoř si svá pravidla" byla myslím užitečná.
edda | 19.01.2009 19:12:33
Pro upřesnění - Postup bude stejný, jak u FIA. Nebudou se kontrolovat všechny vozy! Ale vždy nejlepší po závodě 1-2 vozy.
Karel Boura | 19.01.2009 18:43:01
No Eddo, nevím jaké jsou moderní metody měření komprese a oběmu motoru, ale já znám jen takové u kterých musí svíčka ven. A věř mi, že bych z vás měl teda radost abych musel vytáčet svíčku ven a zase dovnitř jen pro vaši kontrolu. Kolikrát se asi tak dá vytočit a zašroubovat svíčka než se zníčí závit v hliníkové hlavě motoru ? A neměla by se pokaždé řešit také ta deformační podložka ? Já nejsem vyučený automechanik, vím že tví borci to dělají po každém nastartování, ale radost bych z toho neměl. A jak se měří oběm jinak než tak že dáš píst do HU naleješ kapalinou a pak do SU a doleješ ? Kolik se stihne takovou metodou aut za hodinu ? Je škoda, že to nejde řešit jako u Cupových závodů, tam jim fabrika dodá 20 30 aut se zablobovaným skoro vším, třeba i známkami na oknech a je klid. Na Akci Utvoř si svá pravidla jsem nebyl, nemusím si svá pravidla tvořit, stačí když se budou bezezbytku dodržovat ta co jsou. Víc než pravidla mne tíží bezpečnost závodů. Jezdit závody mezi stromy a skalami a snažit se to nějak pořešit rámy a pásy mi nepřijde dostatečné. Vždycky jsem si myslel, že lepší je opřít se sériovým autem do svodidel, než prásknout vyrámovaným do stromu. Ale můžu tě uklidnit, úplně stejný podvody se dělaj téměř v každém motoristickém závodění a je smutné, když podvádí i lidé kteří tvrdí jak to dělají jen pro zábavu. Hodně zdaru
Roman L | 19.01.2009 17:18:14
Já se k tomu nebudu vyjadřovat protože kdyby se udělali řády pro každého jezdce zvlášt furt by to bylo špatně!!!Ale ze všeho nejvice se těšim na měření objemu,jsem zvědavý kolik aut v Mostě neprojde technickou???Kolik 1,4 bude 1450 nebo z 16ky na 18ku????osobně bych byl rád kdyby nikdo!!!Ale všichni víme že levárny v autech byli,jsou a budou...........
FRR1 | 19.01.2009 14:10:38
Přesně tak,jak říká Miloš!Najednou se začne diskutovat a zákulisně pochybovat.....???
Miloš | 19.01.2009 13:32:53
Každý kdo k tomu něco chtěl říct mohl přijet na schůzku, a každej kdo chtěl něco říct pokud si pamatuju dostal slovo. Ano, některé věci jsme odhlasovali i s tím že to stejně nemáme jak uhlídat. Prosím nekažte Edovi chuť pořádat pro nás závody věčnejma dohadama o věcech který už stejně nezměníte.