aktualizováno | 17.03.2017 15:34:36 | edda | přečteno: 12146x
RPR 2017 - změna v ZU! Čtěte!

V revivalových regulích dojde k jedné změně. Změna je to vlastně jen formální. Dřívější kontrola TRC Kontrola dodržování průměru se mění na Úsekovou kontrolu!

Odstavec v ZU bude vypadat takto:

DC_Distance_Control,_Úseková_kontrola – tajný úsek na trati, u kterého je empiricky stanovena minimální jízdní doba, za kterou jej lze ujet při dodržování dopravních předpisů. Nedosažení tohoto času – 100 PP. Překročení jízdní doby se v tomto úseku nehodnotí.

Prakticky jde o to, že na trati je vybrán tajný úsek, který před revivalem projede pořadatel za dodržování všech dopravních předpisů. Od dosaženého času je odečtena určitá malá tolerance a výsledná doba je brána jako nejnižší čas, za který je úsek možno projet za dodržování dopravních předpisů, k čemuž se i všichni účastníci revivalu zavazují svým podpisem na přihlášce. Nedosažení tohoto času (průjezd cílem úseku v čase nižším, než stanovený) je penalizováno 100 trestnými body. Překročení předepsaného času, tedy průjezd cílem úseku v čase vyšším se u této kontroly nehodnotí.

Podstata měření a hodnocení této zkoušky zůstává stejná, jako při předchozích revivalech, jen jsme se snažili o jasnější definici, protože největší problémy nastávaly při vysvětlování. Všimněte si, prosím, že nikde není slovo průměr, průměrná rychlost. Tyto hodnoty se nikde v revivalu nehodnotí, neměří, nepracuje se s nimi! Důležitá je jízdní doba a dodržování dopravních předpisů.

Někomu se to může zdát jako zbytečná buzerace. Ale je to opatření na ochranu slušných a zodpovědných revivalistů, kteří jedou předpisově a pak je někdo vezme na plné čáře, třeba. Aby si ti slušní nepřipadali jako pitomci.

To, že je úsek tajný, ani ten čas asi dopředu nebudeme zveřejňovat, aby si Ti chytřejší z něj leccos nedovozovali :-), nemusí nikoho znervózňovat. Pokud pojedete stále podle předpisů v cíli revivalu ani nepoznáte, že jste nějaké Úsekové kontroly absolvovali.

Ještě pro ilustraci dvě příhody.

Spolujezdec, velmi slavný (pro jistotu, Pavel Ryšánek to nebyl), když jejich posádka dostala penalizaci za rychlost, tvrdil, že to není možné, že svého řidiče opravdu hlídá, že by v životě nejeli přes 90, max.95, co máme toleranci. O chvíli a místo dál vypráví řidič této posádky své zážitky z revivalu přátelům a jeden začíná „jedu si tak těch svých 110“...

Jezdec penalizovaný za rychlejší čas na dříve TRC, nyní DC, tvrdí, že klidně mohl dosáhnout rychlejší čas i za striktního dodržování rychlostních limitů, neboť celou trať jede stylem v obci od cedule přesně 50, mimo obec od cedule k ceduli přesně 90 a podle pravidel. Když pomineme, že má asi jediné auto na světě schopné během zlomku vteřiny zrychlit, resp. zpomalit o 40 km/hod, tak už na otázku, jestli tedy, když mimo obec jede stále 90, nemusí např. řezat zatáčky, zda jede stále po své straně a dodržuje tedy pravidla už jen něco zamumlá ve stylu „hmm, a stejně jste blbci vy“:-)

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007