ZAV EDDA Cup Autodrom Most, 25.3.2017, komentář 2.část
N 1400
Třída nejmenších produkčních vozů, zdá se, nabrala opět dech a na startu se sešlo osm závodníků. Nejlépe na mostecký autodrom přijel připravený Lukáš Cvejn se Suzuki Swift, strojem, který pamatuje úplné začátky EDDA Cupu, kdy s ním ještě závodil otec Josef. L. Cvejn dvakrát vyhrál a i další pořadí bylo v obou závodech stejné. S výkonem produkčních čtrnáctistovek se toho nedá na trati autodromu moc vymýšlet, o tom, že závodníci nedělali žádné chyby svědčí i to, že každý zajížděl takřka stejné časy na hranici možností vozu. Druhý skončil dvakrát Jiří Bobek na VW Polo, za ním třetí Jan Packa s dalším Swiftem. Úřadující mistr třídy Václav Mazánek se musel spokojit se čtvrtým místem.
N 1600
I produkční šestnáctistovky se mohly pochlubit silným obsazením, i přes to, že je opustil mistr třídy Tomáš Omelka a vozy Saxo cupu byly vyčleněny do samostatné třídy. Nejen množstvím, ale i vysokou úrovní a díky vyrovnané špičce i napínavým závoděním se šestnáctistovky stále řadí k ozdobám EDDA Cupu. Za bezkonkurenčním Lukášem Krotilem na Citroenu Saxo, který dvakrát zvítězil, probíhaly tuhé boje o další poháry. V prvním závodě si pro stříbrný pohár po koncentrovaném výkonu dojel Jindřich Horáček jr.na Peugeotu 106 16v. Lítý boj o setinky o třetí místo mezi Vladimírem Kvasničkou a Pavlem Kubíčkem, oba na Citroenech Saxo, rozhodla desetina sekundy ve prospěch V. Kvasničky. Ten namlsán třetím místem se v druhém závodě zlepšoval jízdu po jízdě a díky tomu, že závod se jel na tři jízdy nakonec o osm setin porazil Jaroslava Fikotu na Hondě, který skončil třetí. Ještě čtvrtému J. Horáčkovi jr. chybělo na stupně vítězů pět setin. Ve druhém závodě si svým výkonem, po kterém skončila pátá ve třídě, vybojovala Eva Kalousová na Saxu vítězství v dámském poháru.
Saxo cup
Letos poprvé má Saxo cup vypsanou svou vlastní klasifikaci. První start proměnil ve vítězství Matěj Parma, za ním skončilo rodiné duo Ladislava a Martina Kopelentových, kteří startují na v regulích poháru také povoleném Peugeotu 106 16v. Vyrovnanost poháru dokazuje přesypané pořadí v druhém závodě, kdy zvítězil Jiří Parma před Danielem Tomkem a třetí místo zbylo na M. Parmu.
N 2000
I v této třídě je špička velmi vyrovnaná a ani o překvapení není nouze. O to se postaral hlavně německý jezdec Dietmar Waltz, který v minulosti v EDDA Cupu startoval na historické Asconě a v EDDA Cupu, tentokrát s českým vypůjčeným Renaultem Clio v prvním závodě vybojoval třetí místo, a aby překvapením nebyl konec druhý závod vyhrál! V prvním závodě se z vítězství radoval Jaroslav Vaňátko na Acuře RSX, v druhém mu k obhajobě chybělo třináct setin a skončil tak za D. Waltzem druhý. V prvním závodě se na druhé místo mezi J. Vaňátka a D. Waltze dokázal vklínit Mirek Pribula na Renaultu Clio. Do druhého závodu, po trápení s Integrou v závodě prvním, nastoupili s Renaultem Clio Martin Čábela a Jiří Pilch a M. Čábelovi se podařilo vybojovat třetí místo. Legenda našeho motoristického sportu Tomáš Hank s Acurou obsadil v prvním závodě čtvrté místo, když mezi ním a třetím D. Waltzem rozhodovaly také jen desetiny.
N +2000
Nad třídou nejsilnějších produkčních aut se stahují mraky. Jen tři vozy se sešly na startu. Co je platné, že dva špičkoví jezdci Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX s Martinem Lvem na Subaru Impreza Sti svádějí úžasné souboje a třetímu ujedou skoro o minutu, když to je všechno, co tato třída v Mostě nabídla. J. Hák ani M. Lev ovšem za účast nemohou, jejich souboj patřil k vrcholům závodů. Dvakrát zaslouženě vyhrál J. Hák, v prvním závodě by svým časem byl třetí i v kvalitně obsazené třídě závodních speciálů. Stříbrný byl pokaždé M. Lev a na třetím místě skončil dvakrát Milan Zubatý na Renaultu Clio.
E 1400
Do prvního závodu sezóny nejlépe vkročil obhájce titulu Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki, ale brzy zjistil, že mu v přistoupivším Tomáši Omelkovi s VW Polo vyrostl přes zimu velký soupeř. T. Omelka si po přestupu z produkčních aut na speciál rychle zvykl a ve druhém závodě T. Nováka porazil a zvítězil. T. Novák skončil druhý. Na třetím místě v prvním závodě skončil Bohuslav Krejčí na Škodě Rapid 130 RH, v druhém závodě si třetí místo vybojoval vítěz juniorského poháru Otakar Zenkl jr. závodící na škodováckém Pick-upu.
E 1600
Nic nového v závodních šestnáctistovkách. Miroslavu Černému stále slouží závodnické srdce, ruce a auto, takže dvojité vítězství nikoho nepřekvapilo a vlastně ani absolutně pátý nejrychlejší čas. Za M. Černým už se to hemží dalšími kvalitními jezdci, kteří mají zálusk na přední umístění. V prvním závodě vybojoval druhou příčku Jan Reiss na Škodě 130 RS před třetím Jaroslavem Fikotou jr. na Hondě CRX. V druhém závodě zúročil zimní přípravu Forda Pumy Dominik Tichý a vybojoval druhé místo. Třetí skončil v druhém závodě J. Reiss.
E 2000
První závod ve třídě závodních dvoulitrů se vyznačoval velkou vyrovnaností. Nejlépe začal Michal Slováček na Hondě Civic, když o sekundu porazil Aleše Hemerku na Alfě Romeo 147, těsně za nimi skončil na třetím místě Libor Kotrmon na Škodě Octavia. Druhý závod se stal kořistí A. Hemerky a jeho Alfy. Škoda, že se jen druhého závodu zúčastnil Dominik Koutský, který po přechodu ze čtyřkolky při premiéře s kvalitně připravenou Škodou Octavia si rychle zvykl a pod stálým a starostlivým dohledem svého otce a celého týmu vybojoval druhé místo, když na třetí místo odsunul vítěze prvního závodu M. Slováčka. Jenom v této třídě startovaly vozy zařazené do poháru Diesel, kde byl dvakrát nejlepší Jaroslav Kubata na Seatu Ibiza.
E +2000
S obrnáskokem vyhrál oba závody absolutně nejrychlejší muž víkendu Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX. Za ním vždy druhý skončil jeho týmový kolega Lukáš Kubíček také na Mitsubishi Lancer EVO IX. Za dvojblokem týmu Svijany racing v prvním závodě skončila třetí vítězka dámského poháru Gábina Sajlerová na Mitsubishi EVO X, když porazila slovenského reprezentanta Petera Jureňu na Mitsubishi Lancer EVO IX. Ve druhém závodě si pohár za třetí místo vyzávodil Filip Sajler, takže v rodině může být klid a rovnováha.
E 2WD
Martin Jerman s Lamborghini Gallardo kraloval oběma závodům a dvěma poháry za první místo tak dovršil úspěšné vystoupení týmu STK Bohdalec v EDDA Cupu. Další místa na stupních vítězů patřila pilotům BMW. V prvním závodě skončil druhý Karel Mařík s BMW 328 před Tomášem Lehmanem na BMW E36, ve druhém závodě si tito dva pořadí prohodili. Velký favorit této třídy Jiří Hruška ještě nemá v závodní kondici svůj BMW, startoval na výjimku s Cliem a i sním dokázal být dvakrát čtvrtý. Pozornost poutal se sériovým Ferrari Testarossa Miloslav Kotel. Škoda, že atraktivní a rychlý Lotus Suchomelových vyřadila ze závodů technická závada.
H 1150
Nakonec jen dva závodníci bojovali o vítězství v této třídě, tím dvakrát šťastnějším byl Robert Pecina na Fiatu 127, když porazil Tomáše Vaňatu na Austinu Mini.
H 1300
První závod vyhrál Robert Jordán na puntičkářsky, jinak to snad ani v Pegas Autosport neumí, zrenovované Škodě Dakos, jak byl ve své době pojmenován projekt Škody 120 pro třídu A5. Druhá skončila další škodovka z Pegas Autosportu, Š 130 L/A s Františkem Pencem za volantem. Třetí skončil mezi dalšími škodovkami s nově postavenou Škodou 130 LR Petr Roman. Druhý závod možná trochu protaktizoval Robert Jordán, nenastoupil už do třetí jízdy, v které se vesměs jeho soupeři zlepšili a ze stupňů vítězů jej vyšoupli. Poprvé v naší české škodovkářské třídě zvítězil cizinec, německý závodník Antti Hoheisel, naštěstí ale také na Škodě 130 L. Antti je častým účastníkem EDDA Cupu, ale jeho vítězství i výkon byly velkým překvapením pro všechny. O prvním místě rozhodly jen čtyři setiny, jen ty chyběly druhému F. Pencovi. Třetí skončil Josef Čermák na Škodě 110 R. Spolu se čtvrtým R. Jordánem se všichni vešli do necelých dvou sekund a potvrdili tak vysokou kvalitu této třídy, která kromě podívané na krásné staré stroje nabízí i velmi kvalitní závodění.
H 1600
Josef Srnský se Škodou 130 LR si jede svou už několik sezón v EEDA Cupu, ani v Mostě nenašel přemožitele a dvakrát zvítězil. Za ním dvakrát skončil korunní princ třídy Pavel Majer na Fordu Escort Mk. I a třetí skončil vždy Pavel Suchý s Lotusem Elan.
H 2000
Všichni byli zvyklí, že v v této třídě bojují o vítězství Ivo Král s VW Golf a Eda Patera s VW Scirocco. V Mostě to ale bylo jinak. I. Král zjistil, že mu v Markovi Kalikovi s exEdovým Peugeotem vyrostl nový soupeř. V první závodní jízdě prvního závodu dostal od I. Král od M. Kaliky přes jednu a půl sekundy, dokázal však ve druhé jízdě zrychlit o tři sekundy a vítězství ještě vybojovat. Až třetí místo zbylo na E. Pateru. V druhém závodě došlo ještě k většímu překvapení, když M. Kalika zajel po „Královsku“ a k své velké radosti I. Krále porazil a zvítězil. E. Patera opět skončil třetí.
H +2000
Výborně připravený vůz Porsche 911 SC RS, kterému trať s kvalitním povrchem musela vyhovovat byl vklad, který Jan Panožka zúročil dvěma jasnými vítězstvími. Za ním skončil dvakrát druhý Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, v prvním závodě se mu podařilo k vítězství přiblížit, šance byla, v druhém se už spíše soustředil na obranu před Stanislavem Urbánkem jr. na BMW, který po třetím místě v prvním
závodě moc chtěl v druhém závodě o stupínek výš, ale dvanáct válcú J. Rejku podrželo. V druhém závodě skončil těsně pod stupni vítězů Josef Stočes na Mercedesu 190 2.3 16V nejlepší závodník v poháru Youngtimer.
E2
Výjimečně byla v Mostě vypsána třída E2, kam spadla podle technických regulí EDDA Cupu hezká Škoda 130 RS německého jezdce Rico Meusela, díky své konstrukci se středovým motorem. R. Meusel získal v Mostě dva poháry za třetí místo. O vítězství bojovali Robert Kacálek na Arielu Atom a Petr Lisa s Caterhamem. Rozdělili se tak, že v prvním závodě zvítězil P. Lisa a v druhém R. Kacálek.