aktualizováno | 15.05.2017 13:15:34 | edda | přečteno: 13088x
ZAV Telnice - komentář

ZAV Telnice – komentář


Třetí letošní závod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup se uskutečnil o minulém víkendu na známé trati v severočeské Telnici. Náročná trať patří k těm nejtěžším jaké seriál nabízí, nerozhoduje na ní jen to, jak to komu jede. Konečně si snad tato velmi těžká trať získává u jezdců oblibu, jakou si zaslouží.

K pátečním přejímkám dorazil rekordní počet závodníků v historii telnického závodu při EDDA Cupu. Celkem se prezentovalo 76 jezdců, což je sice stále hluboko pod průměrnou účastí v EDDA Cupu, ale rok 2015, kdy dorazilo 55 jezdců je snad již minulostí.

Vzhledem k stísněným poměrům depa, se některé týmy se snahou o odpovídající místo dostavily na místo již ve čtvrtek večer i pan Král byl překvapen, že se nebude muset v noci bát. Zbytek startovního pole dorazil během pátku a administrativní a technické přejímky probíhaly za slunečného a teplého počasí. Ovšem místní znalci hrozili, že během víkendu se učitě bude jezdit na mokrých, jen potvrzené zprávy "kdy" se rozcházely...

První déšť přišel již v noci a tak se do prvního sobotního tréninku na mokré a studené trati. Podmínky na trati ještě více přidaly na váze již tradiční větě z rozpravy o bourajících v prvním tréninku. I tak se našel jeden nešťastník, který se zapsal do seznamu těch, kterým se to povedlo. Mirek Nebeský na cupovém Saxu havaroval, vůz sice vypadal zle, ale šikovným mechanikům se podařilo Citroena připravit na neděli do závoděníschopného stavu. Na vysychajíci trati se již jezdci zklidnili a den probíhal naprosto bez komplikací, jen můj :-) únik převodového oleje těsně před koncem nás asi o dvacet minut zdržel, přesto v půl čtvrté byly všechny vozy druhého svozu v cíli.

Po slavnostním předání pohárů nejlepším jezdcům se zaplnila servisní zóna vůní grilovaných dobrot a probíralo se dění na trati, a že bylo o čem povídat. Za zmínku stojí, že dva absolutně nejrychlejší jezdci - Tomáš Kučera a Lukáš Kubíček měli shodný čas a o vítězi rozhodlo až další krirérium, které více přálo Lukášovi. Ovšem jednoznačně nejzajímavější a nejnapínavější souboj se odehrával ve tříde E1600, která se s příchodem Jiřího Vrkoslava a jeho krásnou cédvojkou, za stávající kvality dalších účastníků, stává ozdobou seriálu. Například Míra Černý, jeden z nejlepších pilotů Edda Cupu, se "zapsal" do své dlouhé historie účasti v Edda Cupu tím, že to bylo poprvé, co dokončil závod bez technických či jiných problémů a nebyl na bedně... A to byl jedenáctý absolutně! Hodování a přijemnou zábavu přerušila desetiminutová smršť s kroupami. I když se vyčasilo, pád teploty vzduchu nás donutil k časnému zalehnutí...

Nedělní tréninky se opět jely na vlhké trati, která nestačila oschnout, tentokrát už bez žádného extempore. Místo aby trať oschla, se s koncem tréninku spustil vytrvalý déšť a závod probíhal na mokré trati, při první jízdě dokonce vozy spíše plavaly, což vyústilo ve větší než normální počet kolizí, nejhůře dopadl Michal Slováček, který po nárazu do skály udělal přemet. Díky zkušenému technickému i zdravotnickému týmu zabezpečujícímu závody EDDA Cupu se vše obešlo bez zranění. Konec závodu a závěrečný ceremoniál se odehrál opět za slunečného počasí.

Doufáme, že naprostá většina účastníků odjížděla spokojená a dále bude šířit chválu na tento náročný kopec... Dík patří všem pořadatelům, kteří pod taktovkou ředitele závodu podali bezchybný výkon a místním patriotům, z kterých bych rád zmínil Standu Poleje a Honzu Vávru, kteří přispěli k velmi úspěšné akci!

Na viděnou za tři týdny pod Korábem!

                                              Eda Patera







Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007