EDDA Cup, ZAV Kdyně, 3. – 4. 6. 2017, komentář, 1.část
Na tradiční trati na vrch Koráb u Kdyně se o minulém víkendu uskutečnil další závod započítávaný do nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup.
Na oblíbený závod, který se v EDDA Cupu na této trati jezdí od začátku, se v pátek do depa u kdyňské plovárny sjelo 124 závodníků, přičemž z důvodu propustnosti tratě se na další zájemce už nedostalo. Kromě našich účastníků si kdyňský závod oblíbili i němečtí závodníci, zejména skupina bavorských jezdců na špičkově připravených krásných starých strojích NSU TT pro kategorii historických závodních automobilů. Ve Kdyni a okolí je velmi populární kartcross, aby se mohli místní prezentovat před domácím publikem, byla pro ně vypsána zvláštní třída, do které byl ještě zařazen historický spider NSU Brixner a moderní Ariel Atom.
V sobotu se depo probudilo do slunečného rána, předpověď počasí, která slibovala tropický den se vyplnila. Závodní program začal jednou tréninkovou jízdou, která byla několikrát přerušena kvůli kolizím, nejdelší pauzu asi způsobilo zahoření pohárového Citroenu Saxo. Bohužel, i přes snahu traťových pořadatelů likvidovat následky mimořádných událostí, co nejrychleji, avšak s maximální pečlivostí, zdržení proti harmonogramu narůstalo. V první závodní jízdě, bohužel, došlo k největší havárii víkendu, kdy jezdec, jak později sám přiznal, si spletl zatáčky a ve velké rychlosti čelně trefil strom. Po bleskurychlém zásahu rychlé zdravotnické a technické pomoci bylo rozhodnuto o transportu jezdce do nemocnice. Vyřešení této nehody a čekání na návrat ambulance do prostoru závodiště si vyžádalo tolik času, že bylo jasné, že naplánovaný program se nedá stihnout. Organizátoři i závodníci se zajímali o další osud zraněného, až večer přišla do depa zpráva, že se kvůli naštíplému žebru nemůže smát, jinak hraje všemi barvami od potlučení, ale žádná vážná zranění, o kterých po depu kolovaly fámy, neutrpěl. Další zdržení způsobil únik oleje z porouchaného závodního vozu a tak se v sobotu podařilo dokončit jen dvě závodní jízdy.
Sobotní večer ve Kdyni tradičně patří opékání buřtů, grilování. Nicméně do myslí všech se začaly vkrádat obavy z předpovědí místních, mimo jiné i Marcela Tučka, který pravidelně kamarády z EDDA Cupu ve Kdyni navštěvuje, že ty mraky, co se šikují nad západním obzorem určitě déšť přinesou.
Věštba se naplnila a již v noci přišel silný déšť, takže v neděli v půl deváté, kdy odstartovala první závodní jízda na všechny čekala mokrá, klouzavá trať. Celou neděli se nad Korábem střídaly přeháňky s chvílemi bez deště, občas vykouklo i sluníčko. Jezdci tak byli postaveni před těžké rozhodování, jak si s rychle se měnícími podmínkami poradit. Opět došlo k pár kolizím, tentokrát už bez nutnosti zdravotnické asistence a obligátnímu úniku oleje. Díky sehranému organizačnímu týmu a práci traťových pořadatelů se podařilo dokončit čtyři závodní jízdy. Krátce po dojetí posledního závodníka cílem, došlo k vyhlášení a ocenění nejlepších v jednotlivých třídách. Vzhledem k systému, který se ve Kdyni tradičně jezdí, kdy se započítávají všechny závodní jízdy a náročným meteorologickým podmínkám, museli vítězové jednotlivých tříd prokázat opravdu mistrovské kvality a ocenění a krásné poháry si opravdu zaslouží. Ještě před podrobnějším hodnocením závodů v jednotlivých třídách stojí za připomenutí třeba výkon I. Krále na VW Golf, který vyhrál svou třídu historiků do dvou litrů, ale vyhrál by i dvě další třídy, jejichž regule jeho závoďák splňuje, třídu závodních speciálů do dvou litrů a třídu závodních speciálů s jednou poháněnou nápravou a ze všech historiků byl nejrychlejší. Zajímavý byl i vítězný souboj V. Kvasničky s L. Krotilem, oba na Citroenech Saxo, další vítězství matadora Jiřího Háka na Mitsubishi Lancer. Ve třídě nejsilnějších závodních speciálů po těsném výsledku v minulém závodě na Telnici, tentokrát od první jízdy držel režii závodu pevně v rukou T. Kučera a s Lancerem vyhrál, když byl absolutně nejrychlejším závodníkem šumavského víkendu.
Závody ve Kdyni tedy, přes všechny těžkosti, úspěšně skončily. Po ceremoniálu ještě pořadatele potěšili němečtí jezdci, kteří přišli osobně poděkovat a rozloučit se s přáním, opět se příští rok shledat na startovní čáře závodu EDDA Cupu na Korábu.
Seriál EDDA Cup pokračuje v rozjeté sezóně. Nyní organizční tým EDDA Cupu v čele s promotérem E. Paterou čeká náročná prověrka na Ještědu 17. – 18. června, kde vedle závodu EDDA Cupu bude pořádat i Mistrovství ČR ZAV AČR.
Podrobné třídní hodnocení bude následovat:-)
Jarda Malík