EDDA Cup, ZAV Kdyně, 3. – 4. 6. 2017, komentář, 2.část
N 1400
Ve třídě nejmenších produkčních vozů se po sobotě nejlépe usínalo Jiřímu Bobkovi na VW Polo, který po přetahování s Václavem Mazánkem na Suzuki Swift získal vedení. Nedělní mokrá trať ale vyhovovala více V. Mazánkovi, který nejenže pravidelně ukrajoval z náskoku svého soupeře, ale ještě jej o více než tři sekundy přeskočil a zvítězil. Na třetím místě skončil Martin Bendl na dalším VW Polo. Na startu se po delší pauze objevil dlouholetý úspěšný účastník EDDA Cupu Antonín Široký se Škodou Favorit.
N 1600
I v šestnáctistovkách nekvetla v neděli pšenka nejrychlejšímu ze soboty Lukáši Krotilovi na Citroenu Saxo. Skoro čtyř a půl sekundový náskok nedokázal v neděli před, také na Saxu závodícím, razantně zrychlujícím Vladimírem Kvasničkou ubránit, navíc, když v poslední jízdě už musel jet kvůli ztrátě na první místo vabank, tak jeho naděje na první místo skončily v hodinách. Zvítězil tak naprosto zaslouženě nechybující V. Kvasnička. Souboj těchto dvou závodníků jen potvrzuje, že velké závody se odehrávají i v menších třídách. Třetí místo vybojoval s Peugeotem 106 Jindřich Horáček jun. Vítězká dámského poháru Bára Holická s Citroenem Saxo skončila čtvrtá.
Saxo Cup
V dosavadním průběhu Saxo cupu se vyprofiloval horký favorit, zkušený závodník, Ladislav Kopelent. I ve Kdyni svou roli potvrdil, první jízdu sice ještě nechal Danielu Tomkovi, ale pak už nedal nikomu šanci, nedělní proměnlivé podmínky na trati nemohly rallyemana rozházet, technika ho také podržela, o tom, že je jeho Peugeot 106 špičkově připraven, svědčí i třetí místo jeho dublera Lukáše Lepšího, který o něj sváděl velký boj s nakonec čtvrtým D. Tomkem. Jediné Saxo, které se dostalo ve značkovém poháru na stupně vítězů, řídil Martin Baxa, který vybojoval druhé místo.
N 2000
Od začátku do konce si užíval první místo ve třídě Jaroslav Vaňátko na Acuře RSX a vítězstvím jen potvrdil své vedení v průběžné klasifikaci třídy. Martin Čábela na Renaultu Clio se tradičně v sobotu rozkoukával, ale v neděli už nedal Mirkovi Pribulovi s podstatně mladším Cliem šanci a vybojoval si druhé místo, M. Pribula si ze Kdyně odvezl pohár a body za třetí místo.
N +2000
Po sobotní přetahované měl matador Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX náskok jen sedm desetin na Martina Lva se Subaru Impreza STI. Nádherný souboj pokračoval i v neděli, kdy J. Hák sice pravidelně svůj náskok zvyšoval, ale ne natolik, aby jedna jízda ještě nemohla pořadí
otočit. Závod tak vygradoval do poslední jízdy, oba závodníci podali špičkový výkon a závod tak skončil vítězstvím J. Háka, M. Lev skončil druhý, třetí místo vybojoval F. Hubr na starším Subaru Impreza. Jakkoliv soupeření špičkové dvojice J. Háka a M. Lva patří k ozdobám EDDA Cupu, celkově tato třída nejsilnějších produkčních vozů je zdá se již nějakou dobu na sestupném trendu, k její záchraně bude muset přispět rozhodný zásah promotéra. Bylo by škoda, kdyby nejsilnější produkční vozy z EDDA Cupu zmizely.
E 1400
Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki jasně zvítězil, když vyhrál pět ze šesti závodních jízd. Jeho největší soupeř Tomáš Omelka na VW Polo skončil za ním druhý, když v poslední jízdě ještě dokázal zajet nejrychlejší čas dne ve třídě. Třetí místo vybojoval David Burda na Pick-upu, který o něj statečně bojoval a velkého soupeře Alfreda Schlaghaufera závodícího na Audi 50 nakonec uštval. Vítězem juniorského poháru za kdyňský závod se stal Otakar Zenkl jr., který se Škodou Favorit vybojoval páté místo v této třídě.
E 1600
Letos v této třídě zavál nový a hodně rychlý vítr, který rozfoukal obvyklé pořádky a přidal závodům pořádné grády. Jiří Vrkoslav si s extovární technikou, Citroenem C2, rozumí velmi dobře a dokáže ji využít a po dravé jízdě si připsal další vítězství. Úřadující mistr třídy Miroslav Černý na Škodě 130 L sice vyhrál první závodní jízdu, a i když ani v dalších jízdách nedal J. Vrkoslavovi nic zadarmo, musel se spokojit s druhým místem. Třetí místo před rodinným duem Tichých na Pumě uhájil Jan Reiss na Škodě 130 RS.
E 2000
Ve třídě dvoulitrových závodních speciálů se odehrál velmi napínavý souboj mezi Liborem Kotrmonem na Škodě Octavia a Tomášem Neužilem na Fordu Focus. Desetinové rozdíly mezi těmito závodníky znamenaly neustálé střídání na prvním místě v průběžném pořadí. Nakonec pevnější nervy ukázal L. Kotrmon, který dokázal zajet všechny jízdy bez chyby a zvítězil. Zaváhání v předposlední jízdě znamenalo pro T. Neužila druhé místo. I o třetí místo hořel velký boj, kdy každý z aktérů jednu chvilku tahal pilku. Jindřich Šmied s Renaultem Clio se přetahoval o desetiny s nejrychlejším dieslovým autem, Škodou Fabií, Jiřího Terše, nakonec po šesti jízdách dokázal nastřádat náskok devíti desetin sekundy a odvezl si pohár za třetí místo.
E +2000
Třídu nejsilnějších závodních speciálů obsadil pěti závodníky tým Svijany racing. Jediným nesvijanským závodníkem byl Antonín Úškrt se Subaru, který bohužel po havárii v předposlední jízdě závod nedokončil ze třetího místa.. Po velmi vyrovnaném minulém závodě v Telnici přinesla Kdyně úplně jiný průběh. Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX tentokrát od první jízdy, kterou jasně vyhrál, nepřipustil žádné spekulace a jasně a s velkým
náskokem zaslouženě obsadil první místo. Druhé místo připadlo Lukáši Kubíčkovi také na Mitsubishi Lancer, kterému bylo jasné, že pokud T. Kučeru nepotká smůla, na kdyňské trati na něj nemá a na třetího Michala Savruka také na Lanceru měl dostatečný náskok.
E 2WD
Třída závodních speciálů s jednou poháněnou nápravou přilákala na start jedenáct závodníků, většinou disponujícími různými typy bavorských motorových vozidel. Mezi nimi byl jak v sobotu na suchu, tak na nedělní vlhké trati jasně nejrychlejší bývalý reprezentant v ME Vladimír Liška na BMW M3. Za V. Liškou se urputně bojovalo o další pořadí. Své vedení v průběžném hodnocení třídy potvrdil Karel Mařík na BMW 328. I o třetí místo bojovali piloti na BMW. Po sobotě na tom byl lépe Ondra Kaše, ale v neděli se lépe vyrovnal s nástrahami snížené adheze Tomáš Lehman a třetí místo vybojoval.
H 1150
Třída historických jedenáctsetpadesátek se stále nemůže rozběhnout, do Kdyně přijeli jen tři jezdci, mezi kterými byl nejrychlejší Josef Čermák jun. s Autobianchi A112 Abarth, za ním skončil druhý Tomáš Vaňata s Austinem Mini. Při premiérovém startu v této třídě skončil Václav Roll s renaultem 5 třetí.
H 1300
Závod na Koráb V EDDA Cupu si velmi oblíbili bavorští závodníci s historickými vozy NSU TT. Jejich silné zastoupení a hlavně špičkově, s německou precizností, připravené stroje způsobily, že kompletní obsazení stupňů vítězů bylo německé. Vítěz třídy Herbert Rotzer dokonce s třináctistovkou dosáhl druhého celkového nejlepšího času v historických automobilech. Těsně za ním skončil Christian Zollner s už pětisekundovým náskokem na Richarda Rotzera. Tentokrát se naši jezdci na škodovkách na stupně vítězů tedy nedostali. V „českém přeboru“ byl nejlepší Luboš Krameš s „embéčkem“, před Pavlem Jirasem a Robertem Jordánem na Škodách 130 RS.
H 1600
Třídu jasně vyhrál favorit Josef Srnský jun. na Škodě 130 LR PŘED Pavlem Maierem s Fordem Escort Mk.I. Třetí skončil Pavel Nytl s historicky věrnou Ladou 21011 MTX, který se sice jednu chvíli potýkal s kritickým nedostatkem proudu, ale s pomocí soupeřů a kamrádů v depu nakonec nespadl do „rally sytému“, absolvoval všechny jízdy a pohár vybojoval.
H 2000
Eda Patera se stále trápí s vývojem VW Scirocco, které mu připravuje další a další nemilá překvapení, tentokrát to byl praskající obal převodovky. Sice se jej po sobotním odstoupení podařilo zavařit u odborníka, kterého doporučil místní znalec Marcel Tuček, ale ani v neděli Scirocco nedokázalo odjet předepsaný počet jízd. U druhého vozu z týmu Peugeota 205
došlo v neděli k poruše řazení, což spolu se ze soboty ohořelým pohárovým Saxem, moc dobrou týmovou bilanci neudělalo. Úplně jasně s nejlepším časem mezi historiky vyhrál Ivo Král na VW Golf, který jako tuto třídu, by vyhrál i další třídy, jejichž regulím jeho vůz také odpovídá, tedy E 2000 a E 2WD. Daleko za I. Králem skončil německý reprezentant Robert Stangl na Opelu Kadet C a třetí místo vybojoval Ladislav Steiner na BMW 318.
H +2000
V nejsilnější třídě historických závodních automobilů zvítězil její průběžně vedoucí Josef Panožka na krásném Porsche 911 SC RS. Za ním vybojoval druhé místo Jiří Figl na Lancii Delta HF Turbo. Třetí skončil Stanislav Urbánek na BMW 325e. Vítěz poháru Youngtimer Josef Stočes skončil s Mercedesem 190 2.3 16V ve třídě na pátém místě.
E2
V mimořádně vypsané třídě se mezi kartcrosaře dokázal prosadit na třetím místě skončivší Robert Kacálek na Arielu Atom. Po tom, co odstoupili Alfred Thiel s krásným spiderem Brixner NSU a Dimitar Dimitrov s Fiatem 126 zůstali ve výsledkové listině vedle Arielu již jen kartcrosy, z nichž nejrychlejší byl Adam Kotaška před Jiřím Králem.