15.06.2017 13:20:46 | edda | přečteno: 12119x
Rozhovor

Lukáš Kubíček – na Ještěd již jako bakalář

 

Velmi hektické období má za sebou Lukáš Kubíček. Však také „uhnat“ ho k rozhovoru trvalo několik týdnů. Nakonec se to však podařilo a v restauraci Rožátov z toho bylo velmi příjemné povídání. „Poslední dobou jsem vůbec nestíhal. Zaměstnávalo mě především studium. Absolvoval jsem totiž státnice na ŠKODA AUTO Vysoké škole na mladoboleslavské Karmeli. Díky tomu byl dokonce ohrožen můj kdyňský start. Byl jsem brutálně vytížen. Nové auto, škola – prostě těžké období pro turnovského jezdce (smích). Nakonec jsem však zvládl vše a získal titul bakaláře. Po prázdninách hodlám pokračovat v inženýrském studiu,“ vysvětluje turnovský závodník, proč měl poslední dobou minimum času. A já se zeptal, co očekává od blížícího se podniku, kterým bude nadcházející víkend HOSTR PRIX Liberec.

 

„Ještěd bude rozhodně jedním z hlavních vrcholů sezóny. Už proto, že zde účastníci EDDA Cupu letos poprvé změří síly s republikovými piloty. Společně jsme jeli už loňské Prachatice. To byl velmi vydařený víkend na rychlé trati. Tehdy to však nebylo plně v režii Edy a jeho týmu. Tentokrát vše bude probíhat výhradně pod Edovou taktovkou. Ředitelem podniku bude velezkušený a populární Roman Linhart. Ten tuto funkci zastává už léta na většině podniků EDDA Cupu. Této činnosti dává absolutní maximum a dbá na každý detail.“

 

S jakými ambicemi se na závod chystáš?

 

„Ještěd patří k rychlým tratím. Začíná sice technickou pasáží na uklouzaném asfaltu, ale pak přechází v leteckou záležitost mezi svodidly. Já si chci především napravit reputaci po loňsku. Tehdy hned po startu druhé nedělní jízdy odstoupili oba favorizovaní Tomášové – Košek a Kučera. Pro mě se tak otvírala cesta k relativně snadnému vítězství. Kontakt s retardérem a následná penalizace mě však srazily na třetí místo za Michala Kužela a Jonase Bazyho.“

 

Ještěd bude pátým z desetidílného seriálu EDDA Cupu. Jak hodnotíš dosavadní průběh sezóny?

 

„Předně do letošní sezóny jsme učinili podstatnou změnu a nastoupili jsme do ní se svým vlastním autem. To si připravujeme sami v naší turnovské dílně. Předchozí tři roky jsme se střídali o mitsubishi s Robertem Chrištofem. Dalo nám to mnoho zkušeností – ať už mě co se týče jezdeckého stylu se čtyřkolkou, nebo celému našemu týmu ohledně poznání této techniky a její přípravy. Abych se však posunul dál, bylo již nutné zvolit svůj vlastní set-up auta. To při dělení se o jeden vůz nebylo možné. Jedinou variantou tedy bylo pořízení vlastní techniky, určené pouze pro vrchy. Jde o mitsubishi, zakoupené od Zdeňka Hořánka. Pořídili jsme ho v enkové specifikaci a postupně ho přestavujeme do stavu, aby bylo schopné vyhrávat jednotlivé závody ve třídě i absolutně.“

 

Absolutní výhru přinesl už druhý podnik, který hostila Zbraslav.

 

„Tomu napomohlo, že se nám podařilo do auta zabudovat komponenty, které sedly mému jezdeckému stylu. Úžasná je především převodovka hewland ze smíchovských dílen Kalmar Motorsport bratrů Petra a Jirky Kašparových. Ti měli nekonečnou trpělivost a postavili jí

přesně podle mých představ. Vítězství mě nicméně přesto překvapilo. Vždyť to byl teprve druhý start s tímto stále ještě novým a syrovým autem.“

 

Co jste na něm zlepšili dále a jaké úpravy ještě plánujete?

 

„Zbraslav odhalila například skutečnost, že auto ještě optimálně nezatáčí. Zaměřili jsme se tedy na špéry v diferenciálech a nastalo zlepšení. S diferenciály, nastavením podvozku a dalším zlepšením ovladatelnosti auta mi ohromně pomáhá Jirka Kalista. Ten nedávno exceloval na rallyových tratích, kde s historickým legacy dával hodně zabrat i špičce se soudobou technikou:-). Z obsáhlých úprav pro letošek je to momentálně vše. Abych však mohl na všech tratích stačit Tomášům Kučerovi a Koškovi, čeká nás do budoucna na autě ještě spousta práce.“

 

Osobně mě velmi zaujal design tvého mitsubishi.

 

„Základ auta byl vyveden v černé barvě. Proto jsme se z ní rozhodli vycházet. Lenka Švébišová z libereckého Reklamního ateliéru Švébiš zkombinovala ve velmi rychlém, šibeničním čase, design tří aut a takhle vypadá výsledek. Dosavadní ohlasy jsou veskrze pozitivní. Jak je patrné, stále pokračujeme pod hlavičkou Svijany Racing. Design je doplněn též našim dlouholetým reklamním partnerem Agrokart a mým logem Kubíček Racing Shop.“

 

Kubíček Racing Shop – co si pod tím představit?

 

„Tato značka reprezentuje moje působení v motoristickém sportu a představuje koncept mého stylu, tedy skutečnosti, že si auto připravujeme sami. Další prioritou je komunikace s fanoušky prostřednictvím sociálních sítí. Píšeme online zprávy, vkládáme fotky na facebook. To všechno má také kladný ohlas. Spousta lidí se ptá, proč shop. Toto slovo pochází z angličtiny a znamená dílnu. Prostě jsme se snažili být trochu originální:-). Do budoucna však plánujeme zavést i obchod a v něm nabízet například týmové oblečení.“

 

Vím o tobě, že jsi člověk všestranných zájmů. Co vše jsi přes velkou vytíženost stihl poslední dobou sledovat?

 

„Letos trávím dost času u internetu sledováním dění v rallyovém světovém šampionátu. Je to oproti uplynulým rokům mnohem atraktivnější. Mezi jezdci mám hodně oblíbenců. Tím největším je asi Andreas Mikkelsen, který přitom musel zahájit sezónu s mladoboleslavskou „er pětkou“:-). Moc rád mám také basketbal a hokej. V basketbalové ŽBL mě zaujal hlavně strhující souboj prvního kola playoff mezi Nymburkem a pražskou Slavii. Komu fandit bylo dilema. V obou týmech mám totiž kamarádky – Renďu a Baky (Renata Pudláková a Petra Bakajsová, pozn. autora). Nymburské hráčky pod vedením trenéra ing. Dana Kurucze byly nakonec úspěšnější. Příští sezónu doufám též v návrat mladoboleslavské Slovanky do vyšších pater tabulky. Navštěvovat hokejové zápasy mi čas tentokrát tolik neumožnil. „Můj“ Liberec to dotáhl opět do finále, ale zde nestačil na Kometu. To bylo trošku zklamáním. Opět skvělý byl nicméně Radim Šimek a moc mu držím palce do jeho zámořského angažmá.“

 

Vlastimil Resl

Foto: Robert Balcar

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007