aktualizováno | 03.08.2017 10:26:04 | edda | přečteno: 12039x
Rozhovor

Rozhovor s Tomášem Omelkou.


Jak jsi se k závodům Edda Cupu dostal?

Má závodní kariéra začala na automobilových slalomech, kde jsem se stal vítězem poháru. Přemýšleli jsme co dál, protože ambice byly větší. Na pár závodech Edda Cupu jsem se v minulosti byl podívat a bylo jasné, že to bude ta správná cesta. Po úpravách našeho Peugeotu 106, abychom mohli zde startovat, jsme začali prvním závodem, kde jinde, než v domácí Praze - v Radotíně. Závod jsem vyhrál a to byl pro mě opravdu silný zážitek. Bylo rozhodnuto, že budeme zde pokračovat dál. A tak nyní již jedeme čtvrtou sezónu závodů do vrchu. Letos však s úplně novým autem v jiné skupině.


Jak jsi spokojen se svým průběžným výkonem?

S výkonem jsem zatím nad očekávání spokojený. Před sezónou jsem si říkal, že sbírat pódiová umístění by byl letos úspěch. O to více mě těší, že jsem v přímém souboji dokázal již 3x zvítězit. Také si myslím, že v absolutním pořadí nedělám ostudu.


Co soupeři?

Jsem rád, že jsem navázal na přátelskou atmosféru z bývalé skupiny N-1600, kde jsem minulý rok závodil. Nyní je mým největším rivalem Tomáš Novák. Líbí se mi jeho přístup. Ke každému závodu přistupuje profesionálně, od přípravy svého velmi rychlého Pick-Upu , až po důkladnou analýzu trati, volby pneu a počasí.

 

Co Tě letos zatím nejvíce překvapilo?

Určitě časy, které letos jezdí téměř všichni kluci ze skupiny E-1600. Je to neskutečné o kolik nám a vlastně skoro všem, ve startovním poli ujíždí.


Kde se Ti letos nejvíce líbilo?

Líbil se mi každý závod. Každý má nějakou svou specifiku a je něčím vyjímečným. Nejlepší zážitek pro mě, byl zatím Liberec. Krásná trať, s úžasnou atmosférou kolem. Navíc jsme se mohli porovnat se závodníky z MČR.

 

Jaký jsou plány do zbytku sezóny, kam se nejvíce těšíš?

Postupně dolaďovat auto a hlavně sebe. Každá trať je pro mě vlastně letos s novým autem úplně nová. Mám ještě hodně rezerv a každý závod mi přinese nějakou novou zkušenost. Řídit závodní VW Polo je úplně něco jiného, než prakticky sériového Peugeota 106. Těším se také na blížící se Prachatice, kde konečně uvidíme opět našeho milovaného „bonbóna“ kterého od nás koupil náš kamarád Vladimír Kvasnička.


Kdo Ti pomáhá s přípravou vozu nebo i se samotným závoděním?

Mám obrovské štěstí, že mám kolem sebe lidi, kteří mi pomáhají a mám v nich obrovskou podporu, které si nesmírně vážím. Když jsme jezdili ve skupině N-1600, tak jsme vlastně vytvořili skupinu pod názvem ŠO©K motorsport. Málo kdo ví, že vlastně zkratka ŠO©K znamená: Široký Omelka Crháka Krotil . Brzy se k nám do party přidal ještě Jarda Fikota . V neposlední řadě jsme pak do party vtáhli Toma Neužila, který postupně svého Peugeota 106 a sebe zrychloval tak, že poslední sezonu v N-1600 už mezi námi byly rozdíly v desetinách vteřiny za celý závod. Byly to opravdové souboje, ale vždy v kamarádském duchu. Nyní s Tomem hodně spolupracujeme na našich nových autech a jezdíme na závody prakticky spolu i když každý startuje v jiné kategorii. O auto a závodění samotné se mi stará táta a Petr Skřivan. O péči našeho mazlíka se stará hlavně Petr. Dává mu tu největší profesionální péči a neustále vymýšlí další a další vylepšení a novinky. Táta se stará o přísun financí, náhradních dílů, pneumatik a všech věcí na závody, kterých je stále dost a dost  Tímto bych jim chtěl poděkovat za podporu, kterou mi dávají, protože bez nich bych nebyl zdaleka tak daleko, jako jsem už teď.


Už se na Vás všechny moc těším a na viděnou v Prachaticích 


Tomáš

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007